Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Er is bij mij een lichtinstallatie geplaatst, in plaats van de oude. Ik huur een woning uit het jaar 2004. Met bij de deuren een lichtschakelaar, de draden lopen via buizen naar lichtpunten. Een dubbele lichtknop in de woonkamer, en een enkele in studeerkamer en slaapkamer. Nu ben ik verbaasd over de keuze die gemaakt is om voor opbouw te kiezen. Dus nu heb ik dus een inbouwschakelaar dat nergens verbonden is. Met tien centimeter opbouwdimmer, waarbij dus op mijn muur een kabelgoot is gemonteerd naar ongeveer hetzelfde lichtpunt. Het kan heel goed zijn dat er voor de dimmer een extra kabel nodig is.
Nu wil ik een e-mail schrijven naar de installateur. Met als insteek vragen stellen waarom er voor deze oplossing gekozen is (in plaats van de huidige pvc-buizen te gebruiken). En of het geen optie om eerst met mij te overleggen. Dus twee doelen, ik wil de zaak voor mezelf duidelijk hebben, en als het inderdaad de enige realistische oplossing is, dan leg ik me er bij neer. En de vragen moeten "to the point" zijn. Dus als er een goede reden is dan is het zo, en als er geen goede reden is dan moet dat uit de antwoorden blijken.
Extra informatie.
-Het is via de WMO gegaan. Dus ik ben niet de opdrachtgever.
-Zelf ben ik slechtziend.
Onderstaande heb ik pas ontdekt nadat ik bovenstaande schreef:
-Ik denk dat ik vier aders voel in de slaapkamer (een zou best wel eens paars kunnen zijn) klopt dat? Het kan er ook drie zijn. Zijn vier adres te trekken? Hoeveel gaan er normaal gesproken van een aan/uit schakelaar naar lichtpunt?
-In de woonkamer denk ik dat ik meer aders voel bij een dimmer (is ook met meerdere armaturen verbonden) klopt dat? Volgens mij kan of mag je deze hoeveelheid niet door een buis trekken. Dus dan is opbouw is dan logisch, of was een andere oplossing mogelijk?
Laat me gerust weten als je vindt dat ik me aanstel.
Dus kan iemand mij uitleggen waarom voor deze oplossing is gekozen?
En/of kan iemand helpen met openstaande vragen te formuleren, zodat helder wordt of de oplossing goed is.
Nu wil ik een e-mail schrijven naar de installateur. Met als insteek vragen stellen waarom er voor deze oplossing gekozen is (in plaats van de huidige pvc-buizen te gebruiken). En of het geen optie om eerst met mij te overleggen. Dus twee doelen, ik wil de zaak voor mezelf duidelijk hebben, en als het inderdaad de enige realistische oplossing is, dan leg ik me er bij neer. En de vragen moeten "to the point" zijn. Dus als er een goede reden is dan is het zo, en als er geen goede reden is dan moet dat uit de antwoorden blijken.
Extra informatie.
-Het is via de WMO gegaan. Dus ik ben niet de opdrachtgever.
-Zelf ben ik slechtziend.
Onderstaande heb ik pas ontdekt nadat ik bovenstaande schreef:
-Ik denk dat ik vier aders voel in de slaapkamer (een zou best wel eens paars kunnen zijn) klopt dat? Het kan er ook drie zijn. Zijn vier adres te trekken? Hoeveel gaan er normaal gesproken van een aan/uit schakelaar naar lichtpunt?
-In de woonkamer denk ik dat ik meer aders voel bij een dimmer (is ook met meerdere armaturen verbonden) klopt dat? Volgens mij kan of mag je deze hoeveelheid niet door een buis trekken. Dus dan is opbouw is dan logisch, of was een andere oplossing mogelijk?
Laat me gerust weten als je vindt dat ik me aanstel.
Dus kan iemand mij uitleggen waarom voor deze oplossing is gekozen?
En/of kan iemand helpen met openstaande vragen te formuleren, zodat helder wordt of de oplossing goed is.