Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Micro sd kaart niet te formatteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:18
Beste Tweakers,

Onlangs installeerde ik een Ezviz beveiligingscamera aan mijn woning. Hierin heb ik een Samsung Evo Plus 128GB micro sd kaart geplaatst. Deze heb ik vervolgens geformatteerd in de app van Ezviz. Na enkele dagen valt het me op dat er geen incidenten opgeslagen worden en de app geeft een foutmelding 'sd-kaart niet geïnitialiseerd'.

- Ik heb het kaartje opnieuw trachten formatteren in de app, dit voert hij uit en vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding.
- Vervolgens het kaartje in mijn Macbook gestoken en via Disk Utility trachten formatteren. Huidige format is Fat32. Hij doet de format, maar na het voltooien is er niets gewijzigd dus deze lijkt niet geslaagd. ExFat eveneens geprobeerd, veilige format geprobeerd, allen zonder resultaat.
- Volgens Disk Utility is 127 GB van het kaartje in gebruik, ik zie ook een massa MP4 bestanden maar deze geven een foutmelding indien ik ze wil openen.

Heeft er iemand een idee wat ik hier nog mee kan doen?

Alvast mijn dank :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Een sd kaart gebruiken die wel geschik is om 24/7 beschreven te worden.
High endurance noemen ze die vaak.

Mogelijk kun je ook instellen dat enkel bepaalde gebieden opgenomen worden of iets minder hoge kwaliteit, scheelt in de levensduur.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Meestal is een SD-kaart die in een soort permanente read-only modus gaat, een teken van een stervende SD-kaart. Wellicht nog garantie vanuit Samsung? Die zijn redelijk coulant bij dit soort defecten, zeker met wat duurdere SD-kaart productlijnen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn