Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Is al vaker aangekaart ja, t ziet er niet uit, maar is wel by design als ik het me goed herinner.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit is inderdaad 'by design'. Er is voor gekozen om de koppen over maximaal 2 regels te laten wrappen; hierdoor passen ze helaas niet altijd (of eigenlijk vaak niet) helemaal...
Intentionally left blank
Wellicht is het duidelijker om dan een ellips (…) aan het eind van de tweede regel te tonen. Ik betrap mij er regelmatig op dat ik een afgebroken kop lees, “hè?” denk en mij dan weer herinner dat de kop niet volledig wordt getoond.
Helaas, een CSS ellipsis werkt niet over meerdere regels.
Er zijn wel wat workarounds maar de vraag is of dergelijke hacks het waard zijn, onder andere omdat dit niet goed werkt in elke browser.
Er zijn wel wat workarounds maar de vraag is of dergelijke hacks het waard zijn, onder andere omdat dit niet goed werkt in elke browser.
[ Voor 56% gewijzigd door XWB op 07-02-2021 14:04 ]
Er is toch een nieuw attribuut line-clamp daarvoor?XWB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:59:
Helaas, een CSS ellipsis werkt niet over meerdere regels.
Formerly known as Ragdoll
Voor zover ik weet is line-clamp onderdeel van een draft spec, en nog niet klaar om breed ingezet te worden.
Sure? Ik nam eigenlijk aan dat het inmiddels al wel in gebruik was. Halverwege 2019 zat het al in de editors draft.XWB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:14:
Voor zover ik weet is line-clamp onderdeel van een draft spec, en nog niet klaar om breed ingezet te worden.
Formerly known as Ragdoll
Zo te zien is de support van de prefixed versie best groot, en volgens mij kan je het gewoon als 'extra' inzetten. Ik denk dat we hier wel naar kunnen kijken
Intentionally left blank
Volgens https://www.w3.org/TR/css...ropdef--webkit-line-clamp is de spec nog steeds een draft. Natuurlijk kan je ermee experimenteren, maar het behaviour kan theoretisch nog wijzigen.InFamous schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Sure? Ik nam eigenlijk aan dat het inmiddels al wel in gebruik was. Halverwege 2019 zat het al in de editors draft.
Pagina: 1
/f/image/RGNXODpZ0vm4sY2NYO1Ypr3A.png?f=fotoalbum_medium)