Afgebroken koppen onder een artikel bij 'Lees meer'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Niet zeker of het een bug is of iets anders, maar slordig is het wel, die afgebroken koppen onder een artikel bij 'Lees meer':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYeceaf1a26SzKu4vPOFUKY76D0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RGNXODpZ0vm4sY2NYO1Ypr3A.png?f=fotoalbum_medium

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38
Is al vaker aangekaart ja, t ziet er niet uit, maar is wel by design als ik het me goed herinner.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inderdaad 'by design'. Er is voor gekozen om de koppen over maximaal 2 regels te laten wrappen; hierdoor passen ze helaas niet altijd (of eigenlijk vaak niet) helemaal...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Wellicht is het duidelijker om dan een ellips (…) aan het eind van de tweede regel te tonen. Ik betrap mij er regelmatig op dat ik een afgebroken kop lees, “hè?” denk en mij dan weer herinner dat de kop niet volledig wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Helaas, een CSS ellipsis werkt niet over meerdere regels.

Er zijn wel wat workarounds maar de vraag is of dergelijke hacks het waard zijn, onder andere omdat dit niet goed werkt in elke browser.

[ Voor 56% gewijzigd door XWB op 07-02-2021 14:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26

InFamous

excommunicado

XWB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:59:
Helaas, een CSS ellipsis werkt niet over meerdere regels.

Er zijn wel wat workarounds maar de vraag is of dergelijke hacks het waard zijn, onder andere omdat dit niet goed werkt in elke browser.
Er is toch een nieuw attribuut line-clamp daarvoor?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor zover ik weet is line-clamp onderdeel van een draft spec, en nog niet klaar om breed ingezet te worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26

InFamous

excommunicado

XWB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:14:
Voor zover ik weet is line-clamp onderdeel van een draft spec, en nog niet klaar om breed ingezet te worden.
Sure? Ik nam eigenlijk aan dat het inmiddels al wel in gebruik was. Halverwege 2019 zat het al in de editors draft.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Zo te zien is de support van de prefixed versie best groot, en volgens mij kan je het gewoon als 'extra' inzetten. Ik denk dat we hier wel naar kunnen kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
InFamous schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Sure? Ik nam eigenlijk aan dat het inmiddels al wel in gebruik was. Halverwege 2019 zat het al in de editors draft.
Volgens https://www.w3.org/TR/css...ropdef--webkit-line-clamp is de spec nog steeds een draft. Natuurlijk kan je ermee experimenteren, maar het behaviour kan theoretisch nog wijzigen.

March of the Eagles

Pagina: 1