Nieuwe CPU in huidige build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:10

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Dag mede-Tweakers,

Ik sta op het punt mijn huidige CPU te vervangen voor een betere. Op dit moment heb ik een Intel Core i5 8400. Op mijn computer game ik veel in QHD en ook vind ik het prettig om wel op hogere settings te spelen met een fatsoenlijke framerate. Mijn scherm is 165hz,

Mijn huidige build is:

MSI MPG Z390 Gaming Plus
RTX 2070 Super Gaming Plus
Intel Core i5 8400
Ballistix Crucial Sport LT 2x8 GB DDR4 2666mhz

650WATT Voeding
Cooler Master AIO voor CPU

Ik twijfel tussen een aantal dingen; eerst wilde ik voor een i7 9700k gaan, echter is mijn budget iets hoger geworden. Hierom zit ik te denken aan een i9, alleen ondersteund mijn huidige moederbord dit niet. Dit zou dus betekenen dat ik een nieuw moederbord zou moeten aanschaffen, maar dan kan ik net zo goed ook voor AMD gaan.

Het budget is dus niet vast, maar ik wil bijvoorbeeld geen moederbord voor €250 en een processor van €500... Ik denk het totale kostenplaatje <€600

Ben benieuwd naar jullie ervaringen,

Groetjes x

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:25
Zoek dan eens benchmarks op van de 9700k vs de 9900k in de games die je speelt en kijk naar het verschil in prestaties

Ik voorspel een nihil verschil of in ieder geval 1tje die niet de moeite waard is er meer voor uit te geven. Zeker als je alleen gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Hoe kom je erbij dat de Z390 Gaming Plus de 9900k niet ondersteunt? Dat gaat prima hoor. Je moet alleen een goede koeler nemen en niet veel verwachten van een eventuele overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

Djarune schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:28:
Hoe kom je erbij dat de Z390 Gaming Plus de 9900k niet ondersteunt? Dat gaat prima hoor. Je moet alleen een goede koeler nemen en niet veel verwachten van een eventuele overclock.
yup, https://www.msi.com/Mothe...0-GAMING-PLUS#support-cpu
icm bijv. een Noctua NH-D15 of Be Quiet! Dark Rock Pro 4 moet de temperatuur ook prima zijn
ik heb zelf geen idee of die AIO van Coolermaster voldoende is, zou je even zelf moeten uitzoeken voor welke TDP deze geschikt is

[ Voor 12% gewijzigd door q3a_manchurian op 23-12-2020 00:51 ]