Vervanging Plasma (P50VT50)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
Mijn vraag
Ik zoek voor mijn oud beestje, een Panasonic P50VT50 naar vervanging.
De aansturings module begint op zijn laatste gras te lopen (dansende pixels op het beeld soms).
Ik ben liever voorbereid zodat ik mijn oefening klaar heb voor dat ik geen beeld meer heb. ;)

Ik ben dus op zoek naar een waardig opvolger, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Prijs is niet echt een issue, maar hoop wel als bovengrens rond 2000 te landen.
Als goedkoper beter is, waarom niet natuurlijk...

Specificaties die ik zoek:
- THX calibratie of equivalent ( THX Cinema blijft een zaligheid :9 )
- must: mag geen reclame tonen op het scherm
- hoog contrast en kleurecht
- als het kan geen model dat op zijn laatste pootjes loopt, ik doe +/- 10j met een televisie.
- 8k lijkt me echt nog niet matuur te zijn.

Graag jullie expertise, want ik ben er al zo lang uit dat het niet meer grappig is ;( _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Panasonic, Sharp en TLC zijn de enige fabrikanten die op dit moment THX gecertificeerde schermen verkopen. Als je van een plasma komt, dan is de meest logische stap een OLED scherm. Dan ga je er qua responsetijd en zwartwaarden in ieder geval niet op achteruit. En omdat je plasma gewend bent is inbranden ook niet echt een issue.

Kijk anders ook eens naar "Filmmaker Mode". Dan heb je wat meer keuze en wellicht is het voor jou een goed alternatief op THX calibratie. Om een beetje toekomstvast te zijn, zou ik persoonlijk eens een kijkje bij LG nemen, bijvoorbeeld naar de pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Graficon Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is die kant op verplaatst. Daar kun je ontelbare soortgelijke topics vinden om inspiratie op te doen. Als je het topic daar wel geopend had, zou je onderstaande template gekregen hebben. Vooral het vullen van het kopje wat je zelf al gevonden hebt, wordt gewaardeerd. Dan kan vanuit daar de discussie starten. Gezien het beschikbare budget en het feit dat je een Panasonic plasma-kijker bent, zal ik alvast een open deur in trappen: OLED. ;)
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
Hoe is LG met zijn reclame op zijn smart tv's? Is dat tegenwoordig een open standaard of zoals vroeger op infra van de vendor (panasonic had hier helaas ook last van... als pana infra er uit lag, geen smart tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoe belangrijk vind je het smart-gebeuren van een televisie? Persoonlijk interesseert het mij echt totaal niet en gebruik ik een tv puur en alleen waarvoor deze bedoelt is: beeldweergave. Wat het eventuele smart-platform misschien matig kan doen, regel ik liever zelf goed extern met een Nvidia Shield. Gebruikservaring is veel beter, langere ondersteuning met updates en reclame zie je daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Graficon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:30:
Hoe is LG met zijn reclame op zijn smart tv's? Is dat tegenwoordig een open standaard of zoals vroeger op infra van de vendor (panasonic had hier helaas ook last van... als pana infra er uit lag, geen smart tv)
LG heeft vrijwel geen reclame op z'n smart TV's. Hooguit in de LG content store waar bepaalde "suggesties" gedaan worden en bepaalde content door LG gepusht wordt. Maar in het dagelijks gebruik zul je geen reclame zien.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Graficon Ik heb net mijn Panasonic P50VT60E Viera vervangen door een pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart. Volgens mij is er amper een betere opvolger te vinden, gezien de lovende reviews over deze TV :)
Ik zou zeggen: zoek niet verder, LG is je keuze. En je bent voor 1300 euro klaar, dus zit je ver van je gestelde budget limiet (tenzij je voor 65" wilt gaan, dan mag je 1900 euro neertellen).

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 22-12-2020 14:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1