Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Nefit enviline monoblock warmtepomp (zelf geïnstalleerd).
Nu werkt het in principe allemaal, er is alleen 1 ding wat ik opmerkelijk vindt, namelijk de hoge stookgas temperatuur.
Deze is eigenlijk altijd tussen de 50 en 60 C, terwijl de aanvoertemperatuur van het cv systeem tussen de 28 en 38 C (stooklijn) ligt.
Op het moment lees ik bijvoorbeeld de volgende temperaturen uit:
Temp. stookgas: 53.3 C
Condensortemp: 31.7 C
Aanvoertemp. primair: 31.6 C
Retourtemperatuur: 26.7 C
Luchtinlaattemp: 12.1 C
Temp. compressor: 48.9 C
T.-condensor verw.: 29.2 C
T.-condensor koelen 7.1 C
Temp. aanzuigbuis 11.9 C
Lagedruksensor: 5.7 C
Hogedruksensor: 31.7 C
Nu is mijn vraag, zijn zulke hoge stookgas temperaturen normaal? 53 graden stookgas bij 32 graden aanvoer lijkt mij namelijk aan de hoge kant gezien dit direct door de platenwarmtewisselaar (condensor) gaat. Is er dan zo'n hoge dT over die warmtewisselaar?
Ik hoor graag wat jullie hier over denken
Bedankt!
Ik heb sinds kort een Nefit enviline monoblock warmtepomp (zelf geïnstalleerd).
Nu werkt het in principe allemaal, er is alleen 1 ding wat ik opmerkelijk vindt, namelijk de hoge stookgas temperatuur.
Deze is eigenlijk altijd tussen de 50 en 60 C, terwijl de aanvoertemperatuur van het cv systeem tussen de 28 en 38 C (stooklijn) ligt.
Op het moment lees ik bijvoorbeeld de volgende temperaturen uit:
Temp. stookgas: 53.3 C
Condensortemp: 31.7 C
Aanvoertemp. primair: 31.6 C
Retourtemperatuur: 26.7 C
Luchtinlaattemp: 12.1 C
Temp. compressor: 48.9 C
T.-condensor verw.: 29.2 C
T.-condensor koelen 7.1 C
Temp. aanzuigbuis 11.9 C
Lagedruksensor: 5.7 C
Hogedruksensor: 31.7 C
Nu is mijn vraag, zijn zulke hoge stookgas temperaturen normaal? 53 graden stookgas bij 32 graden aanvoer lijkt mij namelijk aan de hoge kant gezien dit direct door de platenwarmtewisselaar (condensor) gaat. Is er dan zo'n hoge dT over die warmtewisselaar?
Ik hoor graag wat jullie hier over denken
Bedankt!