Via mijn zakelijk mailadres heb ik een mail ontvangen van een storage-leverancier. Het bedrijf waar ik werk doet geen zaken met deze leverancier dus werd ik nieuwsgierig hoe zij aan mijn zakelijk mailadres komen. Nu blijkt dat ze afzender van deze mail mij heeft gevonden via mijn LinkedIn profiel aangezien een medewerker van de storage-leverancier mijn profiel heeft bezocht, zichtbaar met naam en bedrijf waar deze persoon voor werkt.
Mijn zakelijke mailadres staat overigens niet vermeld op mijn LinkedIn profiel dus heeft deze medewerker mijn mailadres goed gegokt.
Nu is mijn vraag:
Mag er op deze manier mailings verstuurd worden naar bedrijven door het gokken van het mailadres?
Tevens kan ik me niet afmelden voor de mailing, dus het is echt een persoonlijk gericht bericht.
Mijn zakelijke mailadres staat overigens niet vermeld op mijn LinkedIn profiel dus heeft deze medewerker mijn mailadres goed gegokt.
Nu is mijn vraag:
Mag er op deze manier mailings verstuurd worden naar bedrijven door het gokken van het mailadres?
Tevens kan ik me niet afmelden voor de mailing, dus het is echt een persoonlijk gericht bericht.