Na ruim 7 jaar trouwe dienst is mijn best buy system die ik in november 2013 heb samengesteld over de loop der jaren heb geüpgraded toe aan vervanging.
Nieuwe PC moet wel beetje, net zoals mijn huidige, toekomstbestendig zijn (zover dat gaat uiteraard) en beetje te upgraden zijn nog.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc eigenlijk het meest gebruiken om te gamen, maar met het thuiswerken en het zo af en toe een klusje voor mijzelf doen moet hij ook uitermate geschikt zijn om Revit (laatste versie) met zware modellen en Lumion (real-time render programma te draaien). Nou gaat die ook prima op mijn huidige pc dus ik verwacht niet dat de nieuwe pc daar veel last van gaat ondervinden.
Games die ik nu speel zijn voornamelijk Escape from Tarkov en WoW, maar speel ook met enige regelmaat GTA v, RDR en wil als het een beetje gepatched is cyberpunk nog een kans geven (op mijn huidige pc liep die voor geen meter)
Op 1440p/144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Meer dan €2000, hoeft het niet te kosten. Ik wil zo veel mogelijk bang for buck en de PC moet zo zwart mogelijk zijn. RGB hoeft niet en als er een ledje op zit moet het wit zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc:
Ik hoop mijn voeding mee te kunnen nemen, deze is vrij nieuw. Ik lees alleen dat een 3080 minimaal 850 watt nodig heeft voor de pieken. Daarbij neem ik de 500GB SSD en de 1TB normale HD mee. En natuurlijk mijn kast, die is praktisch nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bijna een volledige pc. CPU, mobo, geheugen,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen team rood (AMD) en blauw (intel). Mijn laatste pc, zoals jullie kunnen zien, is een intel machine uit de tijd dat intel een stuk beter was dan AMD. Nu weet ik het allemaal niet zo goed meer, als ik kijk naar performance lijkt mij een intel i7 net even beter dan een 5800x.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk als er geen load op is.
Ga je overklokken?
Was ik van plan bij mijn huidige pc maar nooit gedaan, misschien dat ik het eens moet proberen met mijn nieuwe.
Wat verwacht je van ons?
Vooral waar ik beter voor kan gaan, AMD of Intel en of de gekozen onderdelen beetje lekker matchen. Misschien dat iemand wat kan zeggen of ik mijn voeding kan houden.
Team Blauw
Team Rood
Nieuwe PC moet wel beetje, net zoals mijn huidige, toekomstbestendig zijn (zover dat gaat uiteraard) en beetje te upgraden zijn nog.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc eigenlijk het meest gebruiken om te gamen, maar met het thuiswerken en het zo af en toe een klusje voor mijzelf doen moet hij ook uitermate geschikt zijn om Revit (laatste versie) met zware modellen en Lumion (real-time render programma te draaien). Nou gaat die ook prima op mijn huidige pc dus ik verwacht niet dat de nieuwe pc daar veel last van gaat ondervinden.
Games die ik nu speel zijn voornamelijk Escape from Tarkov en WoW, maar speel ook met enige regelmaat GTA v, RDR en wil als het een beetje gepatched is cyberpunk nog een kans geven (op mijn huidige pc liep die voor geen meter)
Op 1440p/144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Meer dan €2000, hoeft het niet te kosten. Ik wil zo veel mogelijk bang for buck en de PC moet zo zwart mogelijk zijn. RGB hoeft niet en als er een ledje op zit moet het wit zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-4790K Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI Z87-G41 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition Gaming ACX 3.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 88,01 | € 88,01 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 69,49 | € 69,49 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 128GB | € 42,35 | € 42,35 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 430,84 | ||
Ik hoop mijn voeding mee te kunnen nemen, deze is vrij nieuw. Ik lees alleen dat een 3080 minimaal 850 watt nodig heeft voor de pieken. Daarbij neem ik de 500GB SSD en de 1TB normale HD mee. En natuurlijk mijn kast, die is praktisch nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bijna een volledige pc. CPU, mobo, geheugen,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen team rood (AMD) en blauw (intel). Mijn laatste pc, zoals jullie kunnen zien, is een intel machine uit de tijd dat intel een stuk beter was dan AMD. Nu weet ik het allemaal niet zo goed meer, als ik kijk naar performance lijkt mij een intel i7 net even beter dan een 5800x.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk als er geen load op is.
Ga je overklokken?
Was ik van plan bij mijn huidige pc maar nooit gedaan, misschien dat ik het eens moet proberen met mijn nieuwe.
Wat verwacht je van ons?
Vooral waar ik beter voor kan gaan, AMD of Intel en of de gekozen onderdelen beetje lekker matchen. Misschien dat iemand wat kan zeggen of ik mijn voeding kan houden.
Team Blauw
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 367,90 | € 367,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490 Elite AC | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming | € 937,75 | € 937,75 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.798,60 | ||
Team Rood
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | MSI X570-A Pro | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming | € 937,75 | € 937,75 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 79,33 | € 79,33 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.856,98 | ||