Toon posts:

Monitor 19" Iiyama S900MT1 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net fftjes een search gedaan naar deze monitor, en de meningen over de kwaliteit zijn erg verdeeld.

Sommige hebben het over golfjesin de hoeken of enkel over de hoeken, anderen zeggn iets over 2 zwarte strepen in beeld (dat vinden ze niet fijn), is dat standaard bij liyama dan, en kunnen jullie misschien aangeven wat ik me moet voorstellen bij hoeken en zwarte lijnen?

En ga ik kwaliteits vermindering merken vergeleken met mijn huidige monitor?
Ik zit hier nu met een 17 inch packardbell op 1024x768x85 (max = 1280x1024x60).

Alvast bedankt !

Verwijderd

die hoeken kun je zelf zien als je het ding in de winkel aan zet. Zijn ze er: neem je een ander, zijn ze er niet, neem je die monitor mee.

De lijntjes waar je het over hebt, zijn de stabilisatielijnen voor de triniton beeldbuis, en die horen dus gewoon bij het model. Sommige mensen wennen eraan, ik vind het bloedje irritant, zeker op lichtere achtergronden.

Wil je die lijntjes niet, maar toch een plat scherm: koop een LG Flatron, die zijn ook zeker niet slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje, wat is moire :? !

Verwijderd

Merk van rewritable CD'tjes ? >:)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 11:36 schreef Ro2 het volgende:
Nog een vraagje, wat is moire :? !
daar kun je golvende lijnen ofzo mee corrigeren :)
/me weet er helaas ook niet al te veel vanaf.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 09:14 schreef Ro2 het volgende:
Ik heb net fftjes een search gedaan naar deze monitor, en de meningen over de kwaliteit zijn erg verdeeld.
Tja... sommige personen :r van niet-platte-beeldbuizen. Waarom dat is, weet ik niet maar heb het vermoeden dat dat gewoon een beetje dom geleuter is en achter de rest aanlopen.... In verband met reflectie zal die platte beeldbuis inderdaad wel verschillen... maar de (veelal) onbeargumenteerde :r reacties kan ik absoluut NIET plaatsen
Sommige hebben het over golfjesin de hoeken of enkel over de hoeken, anderen zeggn iets over 2 zwarte strepen in beeld (dat vinden ze niet fijn), is dat standaard bij liyama dan, en kunnen jullie misschien aangeven wat ik me moet voorstellen bij hoeken en zwarte lijnen?
Die zwarte lijnen zitten niet in de S900MT1 maar in de duurdere types met die platte beeldbuizen.
Ik zie bij mij dan ook GEEN lijnen (ik heb de S900MT1 en ben er erg blij mee). Ook die golfjes zie ik niet....
En ga ik kwaliteits vermindering merken vergeleken met mijn huidige monitor?
Ik zit hier nu met een 17 inch packardbell op 1024x768x85 (max = 1280x1024x60).

Alvast bedankt !
Ik ken die PB-monitor niet... Ik ben niet verwend met monitoren. Ik kan alleen zeggen dat mijn monitor mooie kleuren heeft, lekker stilstaand beeld ook op 1600x1200@75Hz. Ook mooi scherp beeld. Ik heb totaal GEENn klachten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 13:04 schreef wfvn het volgende:

[..]

Tja... sommige personen :r van niet-platte-beeldbuizen. Waarom dat is, weet ik niet maar heb het vermoeden dat dat gewoon een beetje dom geleuter is en achter de rest aanlopen.... In verband met reflectie zal die platte beeldbuis inderdaad wel verschillen... maar de (veelal) onbeargumenteerde :r reacties kan ik absoluut NIET plaatsen
[..]

Die zwarte lijnen zitten niet in de S900MT1 maar in de duurdere types met die platte beeldbuizen.
Ik zie bij mij dan ook GEEN lijnen (ik heb de S900MT1 en ben er erg blij mee). Ook die golfjes zie ik niet....
[..]

Ik ken die PB-monitor niet... Ik ben niet verwend met monitoren. Ik kan alleen zeggen dat mijn monitor mooie kleuren heeft, lekker stilstaand beeld ook op 1600x1200@75Hz. Ook mooi scherp beeld. Ik heb totaal GEENn klachten.
hmm, dat klinkt veelbelovend. Ik ga er toch maar eens over nadenken om het ding aan te schaffen! Ik twijfel nog tussen beeldscherm of videokaart zoals je misschien al in de topics hebt gelezen.
Pagina: 1