Laptop dagelijks gebruik / Sims 3 / Minecraft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RitaLynn
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-12-2020
Hoi beste Tweakers,

Mijn 5 jaar oude laptopje begint het te begeven. Daarom wil ik graag een nieuwe aanschaffen. Jullie advies is daarbij zeer gewaardeerd.

* Ik wil een laptop waar ik dagelijks mee kan werken en waarvan de toetsen en mousepad niet snel slijten.
* Sims 3 en Minecraft moeten er probleemloos op moeten draaien.
* Goed (vooral hard) geluid vind ik belangrijk.

Wat betreft het besturingssysteem: Windows is voor mij het meest vertrouwd.

Ik zou het liefst rond de 500 euro kwijt zijn, maar dat is misschien niet helemaal realistisch. Dus tot een euro of 700-800 is prima.

De laptop moet ook reisbestendig zijn.

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Eerlijk gezegd heb ik niet echt veel verstand van laptops, dus dan zou ik heel krampachtig de systeemvereisten van mijn spellen met de laptop vergelijken als ik het in mijn eentje moest doen.

Wie helpt mij aan een goede, nieuwe laptop waarop ik Sims 3, Minecraft en dat soort spellen kan spelen? Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sims 3 en Minecraft zijn werkelijk speelbaar op alle laptops. Ik zou dus vooral andere belangrijke eisen in acht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RitaLynn
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-12-2020
Hoi! Is dat zo? Ik neem aan dat van die goedekope chromebooks bijvoorbeeld niet volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
RitaLynn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:07:
Hoi! Is dat zo? Ik neem aan dat van die goedekope chromebooks bijvoorbeeld niet volstaan.
Oké correctie: eigenlijk iedere Windows laptop is voldoende. Budgetprocessoren van 10 jaar geleden konden de sims 3 al aan. Dan kunnen de huidige processoren dat helemaal. De requirements zijn ook niet bepaald hoog voor deze tijd. Voor Minecraft is een i3 volgens mij wel prettig, maar het werkt ook op mindere processoren. Overigens als je zware mods of resourcepacks wilt draaien, heb je wel een betere laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Ik zou voor een ryzen 5 4600h processor gaan, is de beste budget processor op dit moment die ook nog is 25% energiezuiniger en minder warm wordt dan intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Geen idee of je inmiddels al een laptop hebt gekozen, maar deze is misschien wel net 50 euro boven je budget maar voldoet zeker aan je eisen:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH)

Vooral handig voor mocht je later de sims 4 willen spelen :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1