Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag
Hoe vind ik teams van mijn collega's in Microsoft Teams waar ik géén lid van ben? Ik gebruik "Join or create a team", maar de zoekresultaten zijn niet volledig en verschillen per collega.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Probooks
Windows 10 Business
Microsoft 365 Business
Microsoft Teams

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In Teams heb je de optie "Join or create a team". Je kan dan rechtsboven zoeken op termen die voorkomen in de titels van teams. Oók van teams waar je geen lid van bent. Dit werkt echter niet altijd. Soms wel, soms niet. En ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Binnen ons bedrijf heeft elk project een team. En elk project heeft een unieke ID. Wij voeren die IDs dus op in de naam van het project. Zo kan je elk team heel makkelijk vinden in Microsoft Teams.

Althans, in theorie...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De team-eigenaar kan instellen of het team rechtsboven vindbaar is: prive-Teams zijn niet vindbaar.

Edit: https://tomtalks.blog/202...e-in-search-or-directory/

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2020 10:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
F_J_K schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:05:
De team-eigenaar kan instellen of het team rechtsboven vindbaar is: prive-Teams zijn niet vindbaar.

Edit: https://tomtalks.blog/202...e-in-search-or-directory/
Dank voor je reactie FJK. Helaas is dit niet de oplossing. We zijn bekend met Public Teams en mijn collega's stellen dit correct in. Desnoods kan ik het als admin (als niet-lid) aanpassen.

Ons probleem speelt ook bij de Public teams.

Enig idee wat dan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Wij hadden dit probleem ook totdat wij ontdekten dat de teams welke via het Admin account aangemaakt zijn wel door iedereen vindbaar is maar teams door leden gecreëerd niet altijd vindbaar zijn.
Ook heb ik gemerkt dat een nieuw team beter / sneller vindbaar is wanneer je dit via de webomgeving aanmaakt dan wanneer je dit vanuit de Teams App doet.

Onze werkwijze is nu:
  • Ik ontvang een verzoek voor een nieuw team
  • Ik log in met het admin account op teams.microsoft.com en maak daar een team aan
  • Ik geef de collega beheerrechten op het bewuste team
  • De collega zorgt zelf voor de inrichting
Het Team is nu netjes vindbaar ook door de andere collega's.
Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

XBWillem schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:00:
[...]
Enig idee wat dan de oorzaak kan zijn?
Ik heb het nooit anders dan op uitnodiging als gast, of als admin op mijn eigen omgeving, gebruikt dus geen idee :X
Lijkt gegeven bovenstaande een bug, zegt mn onderbuik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
skate master schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:35:
Wij hadden dit probleem ook totdat wij ontdekten dat de teams welke via het Admin account aangemaakt zijn wel door iedereen vindbaar is maar teams door leden gecreëerd niet altijd vindbaar zijn.
Ook heb ik gemerkt dat een nieuw team beter / sneller vindbaar is wanneer je dit via de webomgeving aanmaakt dan wanneer je dit vanuit de Teams App doet.

Onze werkwijze is nu:
  • Ik ontvang een verzoek voor een nieuw team
  • Ik log in met het admin account op teams.microsoft.com en maak daar een team aan
  • Ik geef de collega beheerrechten op het bewuste team
  • De collega zorgt zelf voor de inrichting
Het Team is nu netjes vindbaar ook door de andere collega's.
Misschien heb je hier wat aan.
Dank voor je reactie, en wat een gedoe zeg! Als dat zo werkt is dat fijn, maar ik vind het wel omslachtig. En ik zit er natuurlijk niet op te wachten voor al mijn collega's Teams te gaan aanmaken. :P

We zullen het proberen via de web omgeving als eerste stap, hopelijk is dat voldoende.

Heb jij contact gehad met Microsoft of je IT provider, wat zeiden die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

XBWillem schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:05:
[...]

Heb jij contact gehad met Microsoft of je IT provider, wat zeiden die?
Ik heb contact gehad met onze IT Provider, via hen is er contact geweest met MS.
Het schijnt onderhuids te maken te hebben met de wijze waarop Teams integreert met Sharepoint waardoor het op de ene manier beter werkt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
skate master schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb contact gehad met onze IT Provider, via hen is er contact geweest met MS.
Het schijnt onderhuids te maken te hebben met de wijze waarop Teams integreert met Sharepoint waardoor het op de ene manier beter werkt dan de andere.
Stom het dat zo vaag is hè! Het heeft bij mij even geduurd voordat ik door had waar OneNote en Planner vandan komen in Teams, maar dus ook in Sharepoint, en wanneer een wijziging wel/niet in zowel Teams als Sharepoint wordt doorgevoerd.

Nu snap ik het wel, maar kostte wat moeite...

Terug naar mijn probleem: eigenlijk geen oplossing vooralsnog, en we herkennen het probleem, maar weten niet precies waar het vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Pagina: 1