Lucasarts Outlaws, kan dit spel draaien op Windows 3.11?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01-2021
Windows 3.11, Kan het spel Outlaws draaien op Windows 3.11? Ik kan het niet vinden.

Het spel lijkt overigens alleen Windows 95 (en maybe 98?) te slikken en Linux icm. Wine.

Windows XP, 7, 8.1 allemaal operating system not supported.

Met een dergelijke patch, krijg ik het ook niet aan de praat: https://www.replaying.de/...ndows-vista-7-x64-64-bit/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:48
nou dat spel komt uit 1997
en windows 3.11 uit 1992

dus je hoeft niet te verwachten dat dit spel op een windows versie van 5 jaar eerder gaat draaien.

vanwaar eigenlijk de vraag?

windows xp en nieuwe bestond toen nog niet dus dat kun je ook vergeten als native support

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 21-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Waar slaat dat nou weer op? Mijn PC heb ik aangeschaft in 2017, toch draait Windows 8.1 uit 2013 er prima op. NPO ondersteund ook geen Linux, toch werkt NPO Start uitstekent.

[ Voor 22% gewijzigd door roel77 op 21-12-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:12
2013 > 2017 = supported dmv updates / servicepacks etc.

1997 < 1992, ik denk niet dat er in die tijd updates uitkwamen voor een applicatie welke een ouder OS ging ondersteunen.
Updates in die tijd waren anders dan in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
boyette schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:22:
nou dat spel komt uit 1997
en windows 3.11 uit 1992

dus je hoeft niet te verwachten dat dit spel op een windows versie van 5 jaar eerder gaat draaien.

vanwaar eigenlijk de vraag?

windows xp en nieuwe bestond toen nog niet dus dat kun je ook vergeten als native support
En 98, wel kieskeurig dan dat spel, slecht 1 Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Outlaws

Ik zie daar een hoop opties om het zelfs op W10 draaiend te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Dit is mij ook weleens gelukt, het ging in eerste instantie ook helemaal goed. Totdat je ergens in het eerste level een schuur in moest, hier begon het spel ineens vreemd te doen en te hangen waardoor het alsnog niet te spelen was.

[ Voor 5% gewijzigd door roel77 op 21-12-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Nu toch ineens aan de praat op 8.1 (aangepaste versie), en zelfs het stuk met de schuur gaat goed. maar de filmpjes ontbreken, en het eerste filmpje werkt wel maar heeft geen geluid.
De geluids effecten werken trouwens ook niet, de spelmuziek dan weer wel.
Toch een beetje jammer, dit geeft niet echt de juiste ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
roel77 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:24:
Waar slaat dat nou weer op? Mijn PC heb ik aangeschaft in 2017, toch draait Windows 8.1 uit 2013 er prima op. NPO ondersteund ook geen Linux, toch werkt NPO Start uitstekent.
Welkom in de wereld van IT. Je zal het moeten doen met de besluiten van de programmeurs/developers.
Als je al opmerkt dat het spel alleen goed draait op 95/98 zul je dat moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Of juist overstappen op Linux, het klinkt niet logisch maar op een moderne Linux via Wine draait het spel (originele versie zonder aanpassingen) helemaal perfect, geen haperingen, schokken etc.

Toch apart dat een spel gemaakt voor Windows op Linux wel goed uit te voeren is, maar op Windows niet.

Maar goed ik heb weleens begrepen dat dat wel een expertise van Wine is, oude retro spellen draaien die op Windows niet of enkel met allerlei geklungel aan de praat te krijgen zijn. Indien dit waar is heeft Linux hiermee dan toch ineens wel een voordeeltje op het gebied van gaming tegenover de moderne Windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats dit toch noch even van WOS naar de spielerij-buren :)
roel77 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:35:
Toch apart dat een spel gemaakt voor Windows op Linux wel goed uit te voeren is, maar op Windows niet.
Hebben de ontwikkelaars toentertijd ueberahaupt Win311-ondersteuning ingebouwd? Ik kan me voorstellen dat ze een Windows 95-only spel maakten. Net zoals dat er nu 64-only software is.

Het is gemaakt voor een bepaalde generatie hardware en software. Software gemaakt voor Windows 10, werkt ook niet per se op Windows XP. Vaak wel, niet altijd.

Er zijn ook Windows emulatoren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77

Sorry, maar wat is WOS en spielerij-buren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roel77 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:00:

Sorry, maar wat is WOS en spielerij-buren??
Categorien in het forum. In het kort: je bent naar de "spelletjes" afdeling verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
En WOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Windows Operating Systems, wat de oude naam is van Windows Clients en nog steeds de onderwater-afkorting, kan je inderdaad niet per se weten..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1