Thuiswerken en scherm delen met 4k monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Beetje dom dat ik nu pas een oplossing ga zoeken maar ik loop vaak tegen het feit dat veel collega’s geen 4k monitor hebben. Ik heb meerdere 4k schermen.

Als ik mijn scherm deel via Teams dat is het onleesbaar voor collega’s met een 1080 scherm.

Hoe kan ik dit fixen? Scaling/resolutie aanpassen etc kost best wat tijd en is onhandig. Mss een handig tooltje oid? Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
Moet je het hele scherm delen? Kun je niet één venster / applicatie delen?

Kwestie van die dan niet fullscreen openen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:33
haha ja bekend issue.
Meestal verklein ik de applicatie of RDP of what ever ik wil delen naar ongeveer 1080P en deel alleen dat venster of applicatie.

op verzoek aanpassen zodat het voor iedereen leesbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor https://www.displayfusion.com/ waarmee ik mijn 4K scherm in een aantal virtuele schermen verdeel en vervolgens in kan Teams delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Xander schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:43:

Kwestie van die dan niet fullscreen openen?
Wordt dan de applicatie geschaald? Nooit echt getest want open vaak meerdere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ebis schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:03:
Ik gebruik hiervoor https://www.displayfusion.com/ waarmee ik mijn 4K scherm in een aantal virtuele schermen verdeel en vervolgens in kan Teams delen.
Interessant ga ik onderzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor Client Software Algemeen dan voor Algemene Zaken. Daarom schop ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:45

g0tanks

Moderator CSA
TweakerVincent schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:40:
[...]

Wordt dan de applicatie geschaald? Nooit echt getest want open vaak meerdere applicaties.
Ja. De oplossing is inderdaad om het scherm te verkleinen totdat het ongeveer 1080p-resolutie heeft. Ik heb een ultrawide monitor (3440x1440) en moet dat ook voor mijn collega's doen om het leesbaar te houden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
g0tanks schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:57:
[...]

Ja. De oplossing is inderdaad om het scherm te verkleinen totdat het ongeveer 1080p-resolutie heeft. Ik heb een ultrawide monitor (3440x1440) en moet dat ook voor mijn collega's doen om het leesbaar te houden.
Dan moet je wss wel handmatig een andere applicatie sharen, een stukje van je venster kan niet delen met Teams zeker? Dus alleen 1 applicatie en dan klein maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:45

g0tanks

Moderator CSA
TweakerVincent schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:59:
[...]

Dan moet je wss wel handmatig een andere applicatie sharen, een stukje van je venster kan niet delen met Teams zeker? Dus alleen 1 applicatie en dan klein maken.
Klopt. Het gaat nog steeds mis bij het delen van het volledige scherm.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
TweakerVincent schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:59:
[...]

Ja dat bedoelde ik.

Vandaar ook mijn vraag:
Xander schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:43:
Dat is natuurlijk afhankelijk van wát je moet delen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Xander schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:04:
[...]

Ja dat bedoelde ik.

Vandaar ook mijn vraag:

[...]

Dat is natuurlijk afhankelijk van wát je moet delen.
dat wisselt maar vaak wel meerdere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ebis schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:03:
Dit ziet er erg interessant uit, ga ik testen morgen. Nice! Werkt met windows 10 toch goed? De site is erg windows 7 ?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 21-12-2020 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:16:
[...]

Dit ziet er erg interessant uit, ga ik testen morgen. Nice! Werkt met windows 10 toch goed? De site is erg windows 7 ?
Werkt hier probleemloos met Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrillion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-06 13:58
*Bump*

Ondanks dat het een oude thread is toch nog een toevoeging dat (misschien pas recent) mogelijk is.

Je collega's kunnen dit ook zelf oplossen door in te zoom en op het scherm. Op de laptop met het twee vinger gebaar om uit te vergroten of achter de desktop met ctrl + muiswieltje. Misschien niet ideaal maar geeft ze zelf de mogelijkheid om een bepaald gebied beter te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Xyrillion schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:23:
*Bump*

Ondanks dat het een oude thread is toch nog een toevoeging dat (misschien pas recent) mogelijk is.

Je collega's kunnen dit ook zelf oplossen door in te zoom en op het scherm. Op de laptop met het twee vinger gebaar om uit te vergroten of achter de desktop met ctrl + muiswieltje. Misschien niet ideaal maar geeft ze zelf de mogelijkheid om een bepaald gebied beter te bekijken.
Tnx voor meedenken maar ik wil ze graag het hele scherm laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:19

Martinspire

Awesomeness

Een browser of document in Office is vrij eenvoudig te schalen met ctrl + scrollwheel. Dan is het voor jezelf misschien even erg groot, maar de rest ziet het dan wel beter. En na de presentatie zet je het weer terug.

Alternatief is om met zoom-apps je content groter te maken. Bijvoorbeeld ZoomIt: https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/zoomit

Even ctrl+1 en je hebt alles groter staan. Je mist dan weliswaar de rest van je scherm, maar voor het tonen van delen van je scherm is het nog wel handig. Volgens mij is dit een beetje hetzelfde wat je bij MacOS ook al kunt doen, maar in Windows heb je alleen het vergrootglas en die is niet echt handig voor presentaties vind ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 31-03-2021 10:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:40:
Een browser of document in Office is vrij eenvoudig te schalen met ctrl + scrollwheel. Dan is het voor jezelf misschien even erg groot, maar de rest ziet het dan wel beter. En na de presentatie zet je het weer terug.

Alternatief is om met zoom-apps je content groter te maken. Bijvoorbeeld ZoomIt: https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/zoomit

Even ctrl+1 en je hebt alles groter staan. Je mist dan weliswaar de rest van je scherm, maar voor het tonen van delen van je scherm is het nog wel handig. Volgens mij is dit een beetje hetzelfde wat je bij MacOS ook al kunt doen, maar in Windows heb je alleen het vergrootglas en die is niet echt handig voor presentaties
Het gaat meestal om visual studio. Daar zoom ik nu idd maar niet alles zoomt. Wellicht die zoom tool handig dan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:19

Martinspire

Awesomeness

Mja ik laat altijd de code groter worden. De rest van de content is meestal niet interessant om te vergroten (of die kennen de mensen in de presentatie wel)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1