Ik ben afgelopen jaar begonnen met mijn BBL traject bij mijn werkgever. Nu wordt mijn contract niet verlengd. Wat mij opvalt is dat de datum van mijn arbeidscontract loopt tot in februari, maar het contract dat zij vanuit school hebben getekend tot juli. Welke is geldig? Ik kom er zelf niet uit.
Is er geen begeleiding vanuit school die jou hiermee kan helpen? Ik zou zelf uitgaan van het contract dat jij met je werkgever hebt.
School is nu niet bereikbaar waarschijnlijk ivm vakantie. Kan je dit niet bespreken met je werkgever?
[ Voor 67% gewijzigd door arnhem026 op 21-12-2020 20:10 ]
Beide zijn geldig maar waarschijnlijk bedoel je welk contact bepalend is voor de einddatum.Bblvraag schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:59:
Ik ben afgelopen jaar begonnen met mijn BBL traject bij mijn werkgever. Nu wordt mijn contract niet verlengd. Wat mij opvalt is dat de datum van mijn arbeidscontract loopt tot in februari, maar het contract dat zij vanuit school hebben getekend tot juli. Welke is geldig? Ik kom er zelf niet uit.
Dat hangt af van de inhoud van de contacten en wie de contractpartijen zijn. Het arbeidsrechtelijke aspect zal hoofdzakelijk in het contract tussen topicstarter en werkgever vastgelegd zijn vermoed ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2020 20:16 ]
Ik heb inderdaad een arbeidscontract vanuit de werkgever, daarnaast een contract vanuit school getekend door school, werkgever en ik zelf.Rukapul schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:15:
[...]
Beide zijn geldig maar waarschijnlijk bedoel je welk contact bepalend is voor de einddatum.
Dat hangt af van de inhoud van de contacten en wie de contractpartijen zijn. Het arbeidsrechtelijke aspect zal hoofdzakelijk in het contract tussen topicstarter en werkgever vastgelegd zijn vermoed ik.
Qua rechtmatigheid en - belangrijker - redelijkheid is de reden van niet verlengen het belangrijkst. Als dat onvoldoende presteren of onvermogen om begeleiding te bieden is dan zijn dat betere gronden om niet te verlengen dan bezuinigingen mogen in een stage/leerwerkperiode periode. In alle gevallen is overleg de te nemen actie maar het argument zal verschillen.
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2020 20:24 ]
Ik zie geen koppeling tussen beide contracten.
:strip_exif()/f/image/3KSkyj9UP89f8uVX1Drk8AIc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Bblvraag op 21-12-2020 21:10 ]
Ik weet uit ervaring dat ze gewoon kunnen opzeggen wanneer het hun uitkomt. Zelf het al eens aangevochten omdat er overduidelijk een normale arbeidsverhoudingen was dat niks meer met een opleiding te doen had ( betaalde alles zelf, ook de school tijd was niet doorbetaald en was 100% zelfstandig ). De rechter ging hier tot grote verbazing van mijn advocaat niet in mee en oordeelde het ontslag geldig.Bblvraag schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:01:Dit staat in de voorwaarden van de praktijk overeenkomst van school
[Afbeelding]
Je staat helaas heel erg zwak in dit soort gevallen. Zie het als een wijze les goed te lezen wat je tekent, ik dacht ook het zal allemaal wel kloppen dat contract.
@Bblvraag vraag bedrijf waarom ze je niet meer willen. Geven ze een redelijke reden? Zoek naar een andere stage, want zelfs als je blijft krijg je een onvoldoende.
Ik herken het lettertype van je praktijkovereenkomst... en zal wat persoonlijke ervaring met je delen
aangenomen dat je er verder geen bezwaar tegen hebt dat je contract niet verlengt is:
Het maakt niet uit dat je contract via de school tot later loopt. Het zal niet voor problemen zorgen dat je eerder gestopt bent bij het bedrijf.
Zodra je met je praktijkbegeleider praat over een nieuwe BBL plek, dan zal hij zorgen dat de administratie er op aangepast wordt.
aangenomen dat je er verder geen bezwaar tegen hebt dat je contract niet verlengt is:
Het maakt niet uit dat je contract via de school tot later loopt. Het zal niet voor problemen zorgen dat je eerder gestopt bent bij het bedrijf.
Zodra je met je praktijkbegeleider praat over een nieuwe BBL plek, dan zal hij zorgen dat de administratie er op aangepast wordt.
spoiler:
grijs gebied: die overbruggende maanden is een mooie periode om rustig voor een nieuwe stageplek te zoeken... knipoog.. maar let wel op dat je je minimale stage uren haalt
[ Voor 3% gewijzigd door 7Sins op 23-12-2020 15:56 ]
Pagina: 1