Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TASTICO
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 21:31
Hallo leden,

Mijn vriendin is in het bezit van een Lenovo desktop (Lenovo IdeaCentre T540-15ICB 90L1005CMH).

Echter speelt zij spellen als Rust en Elder Scrolls Online en wilt zij wat meer werkgeheugen omdat daar vermoedelijk wel wat winst te behalen valt. Echter kan ik in de BIOS zelf niet echt een type moederbord vinden om te achterhalen welk geheugen passend zou zijn.

Wat ik wel zag is dat het om DDR4 geheugen gaat waarvan ze op dit moment al 8GB heeft. Iemand die een setje van 8GB kan aanraden die compatibel is met haar systeem? Maakt hier de snelheid van het geheugen nog uit?

Na wat gegevens uit te lezen in Speccy, geeft ie dat het huidige RAM op 1333mhz draait maar dat soort modules zijn niet verkrijgbaar. Mocht ik gaan voor 8GB DRR4 van 2133mhz, vormt dit geen probleem aangezien de snelheid dan terug gezet wordt, is dit juist?

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door TASTICO op 21-12-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:44
1333 MHz moet je x2 doen want DDR (double data rate). Ram loopt dus op 2666 MT/s.

Installeer HWinfo64 en lees daarmee het geheugen uit. De caslatency (CL) is ook belangrijk om te weten ivm compatibiliteit.

Het moederbord lijkt 2 geheugensloten te hebben dus als dat nu bezet is met 2x4 dan moet je alles upgraden naar 2x8GB.

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 21-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:32
Volgens mij is de 2 X 4GB / 1333MHz de max voor deze machine en zal meer GB's of een hoger geklokt geheugen niets méér doen dan de huidige latjes. Bij (te grote) veranderingen heb je kans dat die niet meer opstart of de benodigde drivers niet meer kan laden. :( (Ervaring.)

Dus het kan zijn dat je geld voor niets uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TASTICO Er kan 32GB ram in, zit er nu 1 module van 8GB in ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Dit systeem bevat één stickie van 8gbje ddr4 je kan er gewoon zonder problemen een ddr4 stickje van 8gb 2666mhz bijplaatsen van een gerenommeerd merk. Dan heb je gelijk dual channel geheugen! (mits in correcte slot geplaatst) Echter heeft dat systeem maar een 1050ti videokaartje, misschien is het handig om daar eens naar te kijken, zelf speel ik ook wel eens Rust en extra fps, kan veel verschil maken in dat spel.
Edit: typo