Hallo,
Uit wanhoop open ik hier een topic. Ik heb de onderstaande code in een worksheet staan om een slicer te koppelen tussen een draaitabel en een normale tabel. Echter op mijn computer werkt het perfect maar op andere computers niet.
Ik heb het volgende al geprobeerd of nagekeken:
Wat kan het zijn waarom het niet werkt?
Uit wanhoop open ik hier een topic. Ik heb de onderstaande code in een worksheet staan om een slicer te koppelen tussen een draaitabel en een normale tabel. Echter op mijn computer werkt het perfect maar op andere computers niet.
Ik heb het volgende al geprobeerd of nagekeken:
- de verschillende instellingen bij trustcenter, waaronder enable all macro's
- Active x instelling ingesteld op enabled
- Er zijn geen verschillen tussen verschillende Excel versies vanwege updatepolicy
- Namen en verwijzingen nagekeken
- Er zijn geen verbindingen met andere bestanden
- Code bevat geen onbekende objects/libraries functies
Wat kan het zijn waarom het niet werkt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| Private Sub Worksheet_PivotTableUpdate(ByVal Target As PivotTable) Dim sLastUndoStackItem As String Dim sc_Pivot As SlicerCache Dim sc_Table As SlicerCache Dim si_Pivot As SlicerItem Dim si_Table As SlicerItem With Application .ScreenUpdating = False .Calculation = xlCalculationManual End With If Target.Name = "PivotTable4" Then On Error Resume Next sLastUndoStackItem = Application.CommandBars(14).FindControl(ID:=128).List(1) 'Standard Commandbar, undo stack If sLastUndoStackItem = "" Then sLastUndoStackItem = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1) On Error GoTo 0 If sLastUndoStackItem = "Filter" Or sLastUndoStackItem = "Slicer Operation" Then Set sc_Pivot = ActiveWorkbook.SlicerCaches("Slicer_Plant_descr.13") Set sc_Table = ActiveWorkbook.SlicerCaches("Slicer_Plant_descr.12") sc_Table.ClearAllFilters On Error Resume Next For Each si_Pivot In sc_Pivot.SlicerItems With si_Pivot sc_Table.SlicerItems(.Name).Selected = .Selected End With Next si_Pivot End If End If With Application .ScreenUpdating = True .Calculation = xlCalculationAutomatic End With Application.EnableEvents = False Sheet21.PivotTables("PivotTable4").PivotCache.Refresh Application.EnableEvents = True End Sub |