Kabel management

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-04-2021
Beste,

Voor mijn gaming- en werksetup heb ik wat advies nodig m.b.t. kabelmanagement/aansluitmanagement. Voor jullie beeldvorming, mijn setup is opgebouwd uit:

-34" curved scherm
-Gaming PC
-Werklaptop op stand
-Dokking station
-Lamp

Het docking station is bedoeld voor mijn werk. Mijn laptop heeft helaas niet alle uitgangen... In de docking zitten de volgende kabels:
-Muis
-Keyboard
-Headset
-Internetkabel
-HDMI

Indien ik mijn PC wilt gebruiken betekent dit dat ik alle kabels moet overzetten. Ik gebruik voor het gamen namelijk hetzelfde toetsenbord, muis en internetkabel. Een andere optie is het docking station in de USB 3.1 poort doen. Helaas zit deze aan de voorzijde van de PC. Dit levert tamelijk wat lastige situaties op m.b.t. de kabels, maar ook is het gewoon niet fijn om alles om te zetten. Heeft iemand hier een slimme oplossing voor? Bijgevoegd een foto van de setupAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MYNFibHPnec9Rd9YUIYhl5PtLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARe8L9BsHI0Tt9jtV1NF3Apj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een KVM switch pakt kom je al een heel eind. Alleen voor je netwerkkabel heb je dan waarschijnlijk niet gelijk een oplossing. Maar daar zou ik gewoon een 2e van neerleggen, zodat je ook niet om hoeft te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:34:
Als je een KVM switch pakt kom je al een heel eind. Alleen voor je netwerkkabel heb je dan waarschijnlijk niet gelijk een oplossing. Maar daar zou ik gewoon een 2e van neerleggen, zodat je ook niet om hoeft te pluggen.
Thanks for je snelle reactie. Wat is dan het verschil tussen een KVM switch en een docking? Sorry ben niet zo in dit wereldje thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een KVM switch kun je keyboard, video en muis switchen tussen 2 (of meer PCs), een docking station is een fancy verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
Geniaal, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn2kk6
Ik ga hem nog wat lastiger maken. Ik speel op QHD 165Hz mijn games. Ik zie dat veel van deze KVM switches niet zowel HDMI als DP hebben. Dit maakt het weer wat ingewikkelder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Stijn2kk6 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:45:
Ik ga hem nog wat lastiger maken. Ik speel op QHD 165Hz mijn games. Ik zie dat veel van deze KVM switches niet zowel HDMI als DP hebben. Dit maakt het weer wat ingewikkelder....
Dan zou je nog kunnen kiezen om het V gedeelte van je KVM niet te gebruiken, maar het ding enkel gebruiken voor keyboard en muis (misschien dat een USBswitch dan zelfs volstaat, omdat video het meest complexe deel is).
Dan zet je die switch om, en schakel je de input van je scherm om. Zijn wel 2 handelingen in plaats van 1, maar je hoeft geen kabels om te pluggen.
Pagina: 1