8 webbpagina's automatisch op 8 verschillende monitoren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 10:02
Goedenavond,

Gezien ik redelijk nieuw ben in het actief op een forum zitten, aangenaam ik ben Randy 24 jaar en fulltime buitendienst ict'er.

Nou heb ik praktisch probleem welke ik graag wil automatiseren, het doel is om 8 verschillende webpagina's automatisch op 8 displays te openen, liefst zonder cloud digital signage oplossing (de content is er namelijk wel)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Draait op een ProDesk 400, 9e gen i5, 8GB RAM en een 256GB SSD
Deze is voorzien van 2 4display GT730 videokaarten zo uit mijn hoofd, draait op Windows 10 Pro
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het best aansluitende tot zover is deze software: https://easy-multi-display.com/
echter gaat deze maar tot 6 schermen..... 8)7
ook een aantal kiosk paketten getest, deze richten zich helaas te veel op het dichttimmeren van het systeem en te weinig op het content over schermen verspreiden

een digital signage oplossing zou natuurlijk kunnen, pakket mag ook wel wat kosten maar liever geen maandelijkse cloud gebasseerde signage aangezien de content er al is
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je geen Windows hoeft te gebruiken is dat wel relatief makkelijk met Linux te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar zat ik ook direct aan te denken. Als het puur sites weergeven is, is een Linux distro een prima oplossing. Daarmee kan je makkelijk via wat tools programma's op specifieke posities laten starten. Afhankelijk van de gekozen desktopomgeving is het in de instellingen van de window manager al te regelen (venster met titel x moet op scherm y in fullscreen).

Als je het bij Windows wilt houden, is https://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/ een optie. Helaas is de laatste versie die uit is gekomen al wat oud te noemen: uit 2018 en meld dat het 1809 ondersteund. Maar je hebt daar wel bij snelkoppelingen de mogelijkheid om een monitor op te geven om op te openen én het kan tot wel 10 monitoren aan.

Houd er goed rekening mee dat je bij het opstarten van de browservensters opgeeft dat het aparte vensters moet openen. Standaard zou het namelijk in een reeds bestaand venster kunnen gaan zitten, dus ipv 8 aparte vensters, 1 per monitor, krijg je doodleuk 1 venster met 8 tabs op 1 monitor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHoeksma96
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 10:02
UltraMon bekeken, werkt helaas niet voor webpagina's.
Ook even op het forum daar rondgelezen, het zou in sommige gevallen met IE kunnen werken maar dat is nou niet echt de browser waar we mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo zou het niet werken voor webpagina's? Je maakt snelkoppelingen aan die je browser met URL aanroept en klaar. Hoe zou je het zelf doen, of waar zat je aan te denken om het voor elkaar te krijgen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wij hebben dit op het werk voor elkaar gekregen met het gratis programma Autosizer en een batchfile welke een aantal keren de browser (In dit geval Chrome) aanroept met een URL en opent in KIOSK mode
Dit hebben we werkend met 4 schermen welke aan de hand hangen voor netwerkmonitoring, maar ik kan geen redenen bedenken waarom dit niet zou werken met 8 schermen.
Het is even klooien om de vensters op de juiste schermen te krijgen (dit werkt met X-as en Y-as opgeven en dat is even rekenen en uitproberen voordat je alle posities juist hebt.)
Je start eerst alle vensters op en daarna Autosizer welke vervolgens de vensters op de juiste plek neerzet.
De voorbeeld batchfile moet ik je even schuldig blijven, in verband met verlofdagen ben ik een aantal dagen niet op het werk maar als ik na de kerst even tijd heb, post ik hier wel het voorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 24-12-2020 20:01 ]

Pagina: 1