TeamViewer versions 9 and 10 will be discontinued

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV9lifecycle
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
Mijn vraag
...zijn er meer teamviewer versie 9 of 10 gebruikers die ooit eenmalig een levenslange licentie hebben gekocht en nu via de email een vooraankondiging van teamviewer hebben gekregen dat dit vanaf juni 2021 niet meer wordt gecontinueerd.....
Of wij zo goed willen zijn om een betaald abonnement te nemen ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...teamviewer 9 premium

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...op het teamviewer forum zijn al vele verontwaardigde reacties:
https://community.teamvie...xt&mailid=312&lid=&email=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Levenslange / Lifetime licenses bestaan niet. Dit is een marketing truukje. Het is lifetime, voor de levensduur van een product, de fabrikant bepaald die levensduur. Het is niet jouw resterende lichamelijke levensduur.
Juist vooral bij een clouddienst, zoals TeamViewer ben je helemaal overgeleverd aan deze partij.
Zonder TeamView Cloud = Geen connecties.

Dus in dit geval uithuilen en een TeamViewer 15 license afnemen.

EDIT: Ohja, geheel buiten beschouwing, dan hebben we het daarnaast totaal niet over de div. security fixes en updates voor hedendaagse OS-en welke al jaren niet bijgewerkt worden in v9/10. Ook niet handig met cloud-connected services.

[ Voor 21% gewijzigd door RoytjeP op 22-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat stond er in de kleine letters over?

Bijvoorbeeld: je licentie voor v9 blijft gewoon werken. Het is alleen al vele jaren (2014?) onveilig omdat de beveiligingsgaten niet worden gerepareerd en nu ook onwerkbaar omdat een centrale server uit gaat.

Als je beloofd is dat je eeuwig een licentie op Teamviewer hebt, dan zou in theorie ondersteuning voor v9 uitschakelen en on ruil iedereen een v15 licentie geven, de juiste weg zijn. Al zie ik het niet gebeuren, anders dan door klagen naar heb en als het echt een principekwestie is een rechtszaak starten (die heel veel duurder is dan een licentie :X ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)