Blu-ray speler met ci+ module

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-08 18:39
Dag ik ben voor mijn vader op zoek naar een blu-ray speler met een ci+ module. Hij wil dit gebruiken in combinatie met een beamer. Hij heeft jarenlang gebruik gemaakt van een Samsung BD-D6900 blu-ray speler maar die heeft nu de geest gegeven.

Budget is tot een 1000 euro ongeveer.

Helaas kan ik maar weinig vinden.

Mijn vader is vrij eigenwijs dus het moet een blu-ray speler worden met ci+ module 😜

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Ik vroeg me af waarom er nou een ci+ slot in een blu-ray speler zou zitten, maar blijkbaar zit er dus ook een dvb-t/c tuner in. Dan wordt het al een stuk logischer.

Om het zoeken wat eenvoudiger te maken. Wil je vader via dvb-t of via dvb-c tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-08 18:39
Hij wil graag via dvb-c kijken.

Voor hem is het makkelijk als hij de blu-ray speler en zijn normale tv met 1 logische afstandsbediening kan bedienen.

Ik blijf zoeken maar het is zeer schaars.

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Panasonic heeft dergelijke apparaten.
Kan volgens de beschrijving zelfs opnames op BD-R/BD-RE zetten nadat de opname.

Panasonic DMR-UBC70

- edit

Is onder andere te koop bij conrad of op amazon.

[ Voor 17% gewijzigd door T.C op 21-12-2020 18:32 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.lg.com/nl/video/lg-HRX570-blu-ray-speler

Je zal alleen de 2e hands winkels in de gaten moeten houden voor dit product.

Is een universele afstandsbediening niet makkelijker? Of anders het repareren van de oude?

[ Voor 62% gewijzigd door TweakerNummer op 21-12-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
Wij hadden destijds een Samsung BD-C8200, dit is een bluray speler en harddiskrecorder in een (met dvb-c tuner) wellicht kijken of de BD-C8200/8500 ergens tweedehands te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goede universele remote die je naar eigen inzicht kan programmeren is geen optie?

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 22-12-2020 15:58 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:04

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PearZeaL schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:24:
Hij wil graag via dvb-c kijken.

Voor hem is het makkelijk als hij de blu-ray speler en zijn normale tv met 1 logische afstandsbediening kan bedienen.

Ik blijf zoeken maar het is zeer schaars.
Hij zit dus bij Ziggo. Daar kun je eigen apparatuur inzetten vergeten, wordt niet door ziggo gesupport.
Wat je doet: gewoon decoder gebruiken, die hebben tegenwoordig universele afstandsbedieningen waar je dus ook andere apparaten mee kunt bedienen. Desnoods koop je er een programmeerbare logitech AB bij. En een losse bluray.

Wat je nu hebt / had heeft ook geen CI slot.

De wens is hier een enkele afstandsbediening, niet een enkel apparaat. Als je die al vindt praat je over een nice met geen support vanuit Ziggo (of willekeurige kabeltv aanbieder).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:52

servies

Veni Vidi Servici

The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:15:
[...]

Hij zit dus bij Ziggo. Daar kun je eigen apparatuur inzetten vergeten, wordt niet door ziggo gesupport.
Dus ik kan ook m'n eigen TV met CI+ slot niet gebruiken?
Wat je doet: gewoon decoder gebruiken, die hebben tegenwoordig universele afstandsbedieningen waar je dus ook andere apparaten mee kunt bedienen. Desnoods koop je er een programmeerbare logitech AB bij. En een losse bluray.
Als er een CI+ slot op zit, dan zou je 't gewoon moeten kunnen gebruiken met Ziggo. Net als dat je voor een televisie met CI+ slot je ook met een CI+ card toe kunt en geen decoder nodig hebt om gewoon simpel TV te kijken.
Veel van de diensten werken dan natuurlijk niet maar dat zal wel geen probleem zijn...
Ik zou denken dat die hierboven genoemde Panasonic wel zou moeten werken...

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 22-12-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:15:
Het wordt niet ondersteund in de zin van als het niet werkt moet je het zelf oplossen.
Ziggo geeft nog steeds smartcards en ci+ modules uit, dus zou prima moeten kunnen werken: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus
Wat je nu hebt / had heeft ook geen CI slot.
Die zit er zeker wel in.
https://downloadcenter.sa...064C-BD-D6900-XN-0116.pdf
blz18.
Pagina: 1