VGA debug led

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-04-2022
Vandaag mijn oude Moederbord in mijn vaders computer overgezet, met koeler, ram en processor, nu alles erin zit kom ik niet in Windows en geeft die errors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVeyrxHE2AR3G0Pf2geJbDZ68WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yh2rpUWXQIA5nS6hllzuqna.jpg?f=fotoalbum_large

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

MSI z270 sli plus
7700k
Corsair lpx 3200 ram
Radeon 290
Ts xfx 550w
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ram erin / eruit
Videokaart erin / eruit, zelfs zonder, op Moederbord aangesloten
Cmos batterij eruit
Moederbord bios updaten
CPU/24 pin erin /eruit

Na 2x opnieuw opstarten kan ik in safe mode komen, iemand enig idee wat te doen, of meer informatie nodig? Alvast bedankt!

Wellicht voeding vervangen?

...

Beste antwoord (via douweee op 21-12-2020 16:38)

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25
Als de safe mode wel werkt gok ik op een driver issue. Heb je al geprobeerd de grafische drivers te verwijderen bijvoorbeeld met https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html? Kijk ook naar andere drivers, chipset bijvoorbeeld.

Windows installaties gaan niet altijd vlekkeloos met volledig nieuwe hardware. Van de windows apparaten die langs mij komen met problemen gaat er altijd gewoon weer een schone windows op na nieuwe hardware.

Ik zie eigenlijk geen aanwijzingen waarom de voeding slecht zou moeten zijn. Ik weet niet wat de power cosumptie is van je hardware maar als het aan de voeding zou liggen dan zou ik verwachten dat je helemaal niet in Windows komt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25
Als de safe mode wel werkt gok ik op een driver issue. Heb je al geprobeerd de grafische drivers te verwijderen bijvoorbeeld met https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html? Kijk ook naar andere drivers, chipset bijvoorbeeld.

Windows installaties gaan niet altijd vlekkeloos met volledig nieuwe hardware. Van de windows apparaten die langs mij komen met problemen gaat er altijd gewoon weer een schone windows op na nieuwe hardware.

Ik zie eigenlijk geen aanwijzingen waarom de voeding slecht zou moeten zijn. Ik weet niet wat de power cosumptie is van je hardware maar als het aan de voeding zou liggen dan zou ik verwachten dat je helemaal niet in Windows komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweee
Dank, zal t proberen, staan wel belangrijke dingen op de pc die behouden moeten worden, heb zelf ook het liefst een schone versie, anders dat proberen en alles maar op harde schijf zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweee
Top, dit heeft gewerkt om weer in Windows te komen, nu denk ik drivers weer installeren om mijn videokaart te gebruiken, want deze doet nu niks 😉, en hopelijk werkt het dan weer