Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanHen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-01 11:38
Vorige week heb ik onderstaande vraag in andere bewoordingen reeds gesteld, maar werd ik er aan herinnert dat deze kabelmodems eigendom zijn van de ISP. Heb mijn post hier direct verwijderd en dit nagevraagd. Gelukkig heeft de ISP mij zojuist laten weten deze niet terug te verwachten.
Graag zou ik onderstaande kabelmodem ombouwen naar een wifi punt ter versterking van mijn thuis-wifi-signaal. Dit ter overbrugging, ik wacht al sinds februari van dit jaar op de TP-Link X90. Deze komt nu Q1 van 2021 (zeggen ze.......)
Nu ga iemand al aan dat dit niet mogelijk was, maar mij lijkt dat sterk. Heeft iemand een idee?
...

De Arris TG2492LG-ZG zou ik graag ombouwen naar een wifi punt voor op mijn zolder.
...

Reeds geprobeerd en het werkt, enkel is het IP adres gelijk aan het IP adres van het modem van de ISP en geeft dus conflicten. Kan ik hier iets aan wijzigen?
...
Alvast dank allemaal. En voor de zekerheid: Het kabelmodem hoeft niet terug naar de ISP. Mocht hier twijfel over zijn, dan kan ik de bevestigingsmail over DM sturen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

lier

MikroTik nerd

Als je de DHCP server van het modem kan uitschakelen dan is het geen probleem. Dan volstaat het door hem te configureren (stel ook een vast IP adres in) en daarna DHCP uit en netwerkkabel in de LAN poort. Dan zal hij als accesspoint met ingebouwde switch werken.

Maar wat bedoel je precies met ombouwen? En waarom wil je het met deze hardware doen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt er op dat hij uit kan

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/ziggo-nl/attachment/d2fecf9e-1778-4e88-8d35-acd46eb6f643.png

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou dit niet doen. Dat apparaat is en blijft een kabelmodem, blijft zoeken naar signaal op de coax en als het die niet vindt zal het na timeout steeds rebooten en opnieuw proberen. Dat is waarschijnlijk elke 5 minuten. Dus je kunt rekening houden met steeds vijf minuten bruikbare verbinding gevolgd door reboot die bijna 5 minuten duurt. Lijkt me behoorlijk onwerkbaar...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 16:43

kodak

FP ProMod
dion_b schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:37:
Dat apparaat is en blijft een kabelmodem, blijft zoeken naar signaal op de coax en als het die niet vindt zal het na timeout steeds rebooten en opnieuw proberen.
Dat lijkt me afhankelijk van het soort modem. Als er geen signaal te vinden is wil dat nog niet zeggen dat een automatische reboot de oplossing is. Daarbij zijn veel gebruikers ook afhankelijk van andere netwerkfuncties van het apparaat, zoals bijvoorbeeld het kunnen gebruiken van een nas of ander lokaal gebruik. Als het apparaat werkelijk iedere 5 minuten zou herstarten omdat er geen bruikbaar signaal via de kabel is dan heeft dat dus ook grote gevolgen voor het kunnen gebruiken van je lan en dan denk ik dat veel gebruikers dat apparaat snel willen vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 21-12-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanHen
Alvast dank voor deze reacties. Hoop het morgen te kunnen testen.....Oplossing lijkt werkbaar, maar uiteraard niet als het modem steeds reboot.

Maar wat bedoel je precies met ombouwen? En waarom wil je het met deze hardware doen?
Met ombouwen bedoel ik uiteraard, softwarematig ombouwen van modem/router naar wifipunt.

Nogmaals dank en opmerkingen/tips of anders altijd welkom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanHen
Zojuist getest, gelijk de virusscanner over de rooie en ook mijn mobiel geeft opmerkingen die aangeven dat het een apart signaal is.

Conclusie, dit gaat niet werken. Modem gaat terug naar de ISP!!!

Iedereen dank voor het meedenken, hopen dat de TP-Link X90 snel beschikbaar is!!!
Pagina: 1