KT7A PROBLEEM!!! (men zoveelste)

Pagina: 1
Acties:

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Daar ben ik weer.
Sinds een weekje wil m'n bios m'n CPU settings niet meer opslaan. Als ik em op de standaard setting zet (1200, 12x100 core 1,750 i/o 3,40) en reset, komt ie daarna met de leuke foutmelding: "Cpu is unworkable or has changed)

het leuke is dat ik met deze setting gewoon 6 weken heb gedraaid. En out of the blue, komt opeens deze fout.

als ik dit niet opgelost krijg koop ik een ander mobo.

(de mensen van abit krijgen binnenkort een kleine mailbomb >:) en dan heb ik het niet over de internet variant)

Verwijderd

Simpel. Kleur je L1 bruggen opnieuw in. Plak er ook eens een plakbandje overheen. Dan blijft het veel langer werken.

Dit is best wel een utfs topic verder. Succes ermee :)

Hmm .. edit: je draait gewoon default. Maar wel met verhoogd I/O. Doe die eens op 3.3

• Lamah
Hoe kan het dan dat ie eerst wel een hele tijd goed loopt?

'k zat in windhoos, doe ff een reboot. En opeens start ie niet meer op.

kan toch niet dat het aan de l1 bruggen ligt?
(waarschijnlijk zit ik er weer grandioos langs maar goed)

Verwijderd

Heb je ze ingekleurd of niet? Een 1200 kan nl. al standaard unlocked zijn.

Het hoeft ook niet persé aan je CPU te liggen.

Doe die I/O eens op default.

"Als je hem op default zet" .. waar stond ie eerst op dan?

• Lamah
Zelf nix aan ingekleurd.

Interresant: m'n core staat opeens default op 1,5? huh?

btw: I/O op 3,3 zetten geen effect

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 05:33 schreef nexor88 het volgende:
Zelf nix aan ingekleurd.

Interresant: m'n core staat opeens default op 1,5? huh?
1,5 volt? Dan is het een Duron :+

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Hmm een Duron op 1200 mhz :?

alright cool B-)

dikzak

Verwijderd

Je moet in je BIOS ook effe dat ene uitzetten waardoor je die unworkable CPU krijgt... staat bij je processor/voltage instellingen, Disable ..... (ben het effe kwijt..)

• Lamah
Disable dinges werkt ook al niet ;)
Ok dingen die ik geprobeerd:

1. Voltage van ALLES veranderd (werkt niet)
2. Bios Geflashed (geen effect)
3. ongeveer ALLE bios settings veranderd (no effect)
4. Geheugen verplaatst (geen effect)

en nee inkleuren werkt ook niet, m'n cpu is standaard unlocked.

HELP!!! :'(

Verwijderd

Hmm enige waar ik op kom is een lege Bios batterij, alleen zijn de nieuwe moederborden vaak batterij-loos... :? :?

Niet per ongeluk een clr-cmos jumper aan staan? Daardoor onthoudt hij niet je settings en gaat standaard terug naar een "basic" processor (waardoor hij ook naar 1,5 V terug springt)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:00 schreef MadMax-007 het volgende:
Hmm enige waar ik op kom is een lege Bios batterij, alleen zijn de nieuwe moederborden vaak batterij-loos... :? :?

Niet per ongeluk een clr-cmos jumper aan staan? Daardoor onthoudt hij niet je settings en gaat standaard terug naar een "basic" processor (waardoor hij ook naar 1,5 V terug springt)
Mobo zonder batterij moet ik nog tegenkomen :? en als je je CLCMOS jumper niet default hebt staan, dan boot je hele pc niet hoor (zwart scherm, nada noppes, helemaal nakko)

Verwijderd

Staat speed hold error op disabled???

• Lamah
Op maandag 13 augustus 2001 16:00 schreef MadMax-007 het volgende:

Nej dat kan ook niet want andere settings slaat ie wel op.

Speed error hold: disabled. NO EFFECT

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:08 schreef ]NTT[ het volgende:

[..]

Mobo zonder batterij moet ik nog tegenkomen :? en als je je CLCMOS jumper niet default hebt staan, dan boot je hele pc niet hoor (zwart scherm, nada noppes, helemaal nakko)
Ik heb zo'n SIS moederbord gehad, die had echt geen baterrijtje. Hoe het werkte weet ik niet, enige wat ik weet is dat het een K*T MB was met integrated sound, 8Mb video en modem. :(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Op dinsdag 14 augustus 2001 12:04 schreef MadMax-007 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n SIS moederbord gehad, die had echt geen baterrijtje. Hoe het werkte weet ik niet, enige wat ik weet is dat het een K*T MB was met integrated sound, 8Mb video en modem. :(
Daar zat een geintegreerde clock /akku module op, zat ook vaak op chaintech borden.

Do as I say, don't do as I do.

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
probeer de bios eens te flashen, mischien zit er ergens troep in dat ie corrupt is ofzo.
dat lost een flash wel op.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:09 schreef Consequator het volgende:
probeer de bios eens te flashen, mischien zit er ergens troep in dat ie corrupt is ofzo.
dat lost een flash wel op.
Wel lezen hé...had ie al gedaan....
Probeer eens alle kaarten uit je pc te halen, cpu er af, aanzetten...(foutpiepjes natuurlijk) en dan weer cpu er op. instellen rebooten, kijken of ie goed staat...zo niet. Mbobo terugbrengen en een ander halen. Mijn KT7A werkt perfect...dus....

• Lamah
'k heb een mailtje naar Abit gestuurd. Tis wachten op een reply

Verwijderd

!!!!!!!DE OPLOSSING!!!!!!!!

Gebruik je jumper om je bios te resetten 's!!!!!!

Dit gekke probleem had ik ook, gewoon je jumper overzetten om je bios te clearen, pc opstarten (hij doet niks dan hoor), jumper weer terugzetten, and your problems are solved!!!!!

Alles weer goed instellen. En spelen maar! :)

Dit staat gewoon in je handleiding hoor, dat je je jumper moet gebruiken na een bios flash!

• Lamah
duhhhhhhh |:(
Denk je dat ik dat nog niet geprobeerd had?
Ik ben ook geen totale newbie :)

Verwijderd

Sorry hoor, had namelijk ook hetzelfde probleem en dit werkte wel voor mij.

Welke revisie heb je eigenlijk? als je namelijk een 1.0 hebt, mag je het vergeten. Deze kan namelijk heel moeilijk cpu's aan die sneller dan 1 Ghz zijn. De 1.1 is de goeie en zou hem aankunnen. En de 1.2 is helemaal goed.

In principe bij elk probleem mag je terug naar de winkel, en een nieuwe eisen. En zorg ervoor dat je een 1.2 versie krijgt of een 1.1 met een YH bios.
Pagina: 1