Vraag

• Npcspellen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01 17:09
Beste Allen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidservaring voor op de PC. Momenteel game ik met een Logitech G430 headset. Geen top of the line headset, maar hij doet zijn ding.

Nu ben ik mij een beetje gaan verdiepen in goede headsets. Nu ben ik uitgekomen op 3 headsets waarvan ik eigenlijk niet weet welke ik zou moeten aanschaffen. Namelijk de:

1. Audeze Mobius
2. ARCTIS PRO + GAMEDAC
3. ARCTIS PRO WIRELESS

Vervolgens ben ik mij een beetje gaan verdiepen in die DAC. Nu ben ik erachter gekomen dat je ook goede losse geluidskaarten kunt kopen zoals de: Sound BlasterX G6.

Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Is het raadzaam om 1 van deze headsets te kopen, een headset en de geluidskaart of bijvoorbeeld alleen de geluidskaart en deze dan gebruiken met mijn huidige Logitech headset? (Ook heb ik een bowers & wilkins PX headset. Geen idee of dit bijv. ook lekker zou werken met zon geluidskaart.)

Wat zijn julie ervaringen hiermee, en wat adviseren jullie mij?

Groetjes!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:18
heeft je headset usb aansluiting -> koop geen dac
heeft hij enkel 3.5 mm, en wil je nog beetje prima geluid -> koop wel een dac.

mijn tip: koop er een met usb, dan zit dac in headset ingebouwd, scheelt gedoe :P

• Npcspellen
99ruud99 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:17:
heeft je headset usb aansluiting -> koop geen dac
heeft hij enkel 3.5 mm, en wil je nog beetje prima geluid -> koop wel een dac.

mijn tip: koop er een met usb, dan zit dac in headset ingebouwd, scheelt gedoe :P
Ervaring mee? Mijn huidige Logitech heeft een 3.5mm jack die ook een USB ingaat.. ook zon digital virtual surround idee... maar hoeveel verschil zit er in kwaliteit tussen bijv. zon soundblaster, en goedkope Logitech en een dure audeze mobius?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:30
Hier staat een review over de arctis pro + gamedac:
https://www.techtesters.e...rctis-pro-gamedac-review/

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Npcspellen
yess thx. Ik heb ze allemaal al gelezen en bekeken.. maar ik kan er geen wijs uit worden wat nou de beste keuze is hehe

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:30
Leuk topic.
Zelf heb ik ook een G430 en vind hem: "Geen top of the line headset, maar hij doet zijn ding".
Ik ben nog niet zover om hem te vervangen, maar kijk ook graag naar een externe geluidskaart / DAC.

"De beste keuze" is waarschijnlijk niet te zeggen. Dit is voor iedereen anders.
Zelf vind ik wireless van nature niet betrouwbaar. Ik ben niet van plan achter mijn PC te dansen tijdens het gamen, dus een draad vind ik niet bezwaarlijk.

offtopic:
Creative heeft mogelijk goed spul (in de G6), maar ik heb ze het voorval uit 1999 niet vergeven.
Het kopen van je succesvolle tegenstander (Aureal) om vervolgens hun superieure techniek (A3D) de nek om te draaien om vervolgens je eigen bagger standaard (EAX) te promoten.
Hadden ze maar niet jaren op hun gat moeten zitten om hun SoundBlaster uit te melken en zelf maar een beetje wat R&D moeten gaan doen.

Mij spreekt de combo "ARCTIS PRO + GAMEDAC" wel aan.
Niet super duur (EUR 200), en fysiek draaiwiel om volume en chatmix te regelen.
Dat zijn dingen die ik nu wel wat mis.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:18
arctic is over algemeen wel goed heb ik het idee.

• Npcspellen
ja ik vind het vooral lastig omdat de opties hierboven allemaal wel goed zijn. Maar het voordeel van zon losse soundblaster zou in theorie zijn dat je elke headset kan gebruiken en dan de game features hebt... maar dan heb je ineens een legio aan headsets die je kunt gebruiken.. geen idee welke je dan zou moeten kopen die echt lekker werkt en goed geluid geeft.......

daarentegen vraag ik me af hoe goed zon DAC + headset is van arctis als de losse soundblaster alleen als zon 140 kost.. waarin zitten dan de merkbare verschillen..

eigenlijk hoop ik hier iemand tegen het lijf te lopen die alles al geprobeerd heeft en zijn ervaring kan delen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee