Centurion183 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:44:
Ik zat te denken aan Unifi AP's, op de 1e verdieping 1 en op de 2e verdieping 1. Ik dacht aan In-Wall AP's hier.
Er komt ook een garage die opgedeeld wordt in een speel/werkkmr, hier komt ook een AP in-wall in denk ik.
Dat zou betekenen dat ik beneden in het slechtste geval 4 AP's nodig heb. 2 in in de woonkmr, 1 buiten en 1 in de speelwerkkmr.
Waar zit die garage? En even voor mijn beeld, wat is de schaal van je plattegrond / hoe lang is je huis?
Zelf ben ik niet zo'n fan van de In-Walls, heb deze bij mijn ouders geïnstalleerd en vond het resultaat tegen vallen. Nu kan dat ook komen doordat de indeling daar niet optimaal was.
Ik heb zelf op de begane grond in de hal een AP AC Pro hangen, op de 1e etage en zolder op de overloop beide een AP AC Lite. Dat voldoet erg goed voor het gehele huis, overal perfect 5Ghz bereik met zo'n 300Mbit/s.
Maar toegegeven mijn huis is maar 8 meter lang en 6 meter breed.
Ik twijfel over een controller, ik wil een gasten wifi netwerk, maar dat mag een gewoon wifi netwerk zijn met een simpel wachtwoord en met een beperkte bandbreedte. Ik weet niet of een Unifi Controller dan nodig is.
Unifi Controller heb je altijd nodig, maar die kan je prima installeren op je laptop. Voor een gastennetwerk hoeft deze niet constant te draaien, dus is de controller een keer in de zoveel tijd opstarten om het te updaten voldoende.