Ervaringen exploitatie elekrische laadpaal - backoffice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53
Ben aan het kijken of hert intressant is om een paal publiekelijk toegankelijk te maken.

Er zijn veel maren aan. Om er een paar te noemen: Je mag een stroomkabels over de stoep laten lopen.
Je mag geen spullen aan je huis boven gemeentegrond ophangen.

Maar afgezien daarvan probeer ik het woud van backoffice oplossingen te doorgronden.
Heb er een paar gevonden:
New motion: minimaal 4 euro /maand ex BTW
EVBox: minimaal 5 euro per maand (incl BTW)

Als je dan 30 cent/kWh rekent, moet je zo'n 60 kWh/maand leveren om het abonnement eruit te halen. Dat is wel te doen, temeer omdat ik nog zo'n 1500 kWh/jaar over heb van mijn PV.
Mijn hoop is echt dat er vele andere mensen dan ikzelf van de paal gebruik maken.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan je dit prive uit laten keren, of ziet de fiscus dit als bedrijf. Kan het ook via een BV laten lopen, maar de stroom aansluiting is privé, dus dan moet ik nog steeds een factuur naar mijn BV sturen. Al zou dat het basis stroom tarief kunnen zijn, zodat de winst in de BV wordt gerealiseerd. Krijg je denk ik wel hele gekke BTW stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 23:20
Zelf denk ik dat het er alleen uit kan als je zelf een oprit hebt met extra parkeerplaats terwijl bijvoorbeeld de huizen aan de overkant geen eigen oprit hebben oid.

Hier dezelfde vraag, met antwoord.

swhnld in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

eltron in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)