Situatie:
M'n huidige printer, Canon MG5250, bevalt niet meer. Áls ik wil printen is t kreng meer dan 15min bezig voordat de afdruk begint.
Wil je zwart-wit afdrukken, gaat dat niet want een van de kleuren potjes is op....
De andere keer is een ander potje weer op. En die potjes zijn nog flink duur ook.
En als een potje niet op is, is ie weer eens uitgedroogd.
Wij printen soms 1x per week, soms ook 2mnd niet.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe printer, aangezien van de huidige ook 2 potjes nu al op zijn en de 3 andere nagenoeg leeg zijn. Dat kost weer flink wat om te vervangen, dus dat stop ik nu liever in een nieuwe printer die sneller start en geen cardrigdes meer gebruikt.
Budget:
Budget is er niet direct. Wil uiteraard geen honderden euro's uitgeven als dat niet nodig is.
Maar als t écht goed is, is om en nabij de €400,- nog acceptabel.
Wensen:
Ik zoek een printer welke "goedkoop" print.
De kwaliteit van de prints op stand 'Standaard' moeten ok tot goed zijn.
Er moeten ook foto's mee afgedrukt kunnen worden welke van goed tot uitstekende kwaliteit zijn.
Verder moet de printer snel aangaan. Dus van helemaal uit naar beginnen met printen moet minder dan 3 min duren.
Eventueel altijd aan/standby als de standby stroom laag genoeg is.
Verbinding via Wifi, of waar mogelijk met netwerkstekker.
De printer moet ook kunnen scannen.
Wat heb ik al uitgezocht/geprobeerd:
De vraag hier plaatsen is een soort van laatste stap omdat ik het niet meer zie.
Ben begonnen met het kijken naar LED printers. Maar, daar komt toch vooral naar boven dat die niet echt geschikt zijn voor het afdrukken van mooie foto's.
Toen kwam ik inkt-tank printers tegen. Dit lijkt helemaal ideaal.
Na wat zoeken blijkt vooral Canon en Epson dé merken hiervoor te zijn.
Epson is erg royaal met z'n informatie, Canon helaas niet echt. Maar na wat uitgebreid zoekwerk toch bijna alle info kunnen vinden.
Naar mijn idee is de resolutie van de printer hetgene dat de nuaces in kleur bepaald en de druppel maat de scherpte bepaald.
Dus een hogere resolutie kan meer verschillende kleuren aan en een kleinere druppel kan scherper printen.
Wat het aantal Jets dan precies doet weet ik niet, maar ik heb het vermoeden dat dit vooral de snelheid van het printen beinvloed.
De printers die overbleven:
Epson ET-3700
400 ZW jets en 128 kleuren jets met een drupple van 3,3pl
1200x4800 aan printresolutie
Epson ET-4750
zelfde specs als de 3700, maar dan met ADF en iets nieuwer?
Epson ET-7700
Een stuk duurder, maar wel écht een foto printer.
360 ZW jets en 180 kleuren jets met een drupple van maar 1,5 pl
1440x5760 aan printresolutie
Canon G7050
640 ZW jets en 384 kleuren jets met een drupple van onbekend
Canon G6050
Zelfde als de G7050 maar dan zonder ADF
En toen:....
Na wat wikken en wegen, vooral tussen de ET-4750, ET-7700 en G6050 gekozen voor de Canon omdat ik altijd al Canon heb gehad en op internet te vinden is dat de Canon's t vaak qua foto's en inkt kwaliteit net wat beter doen dan de rest.
Maar daar begint nu de ellende.
De G6050 kwam binnen, aangesloten enz. En ik heb storend veel strepen in de prints op standaard kwaliteit.
Een probleem met de uitlijning van de koppen dus.
Dit handmatig gedaan wat het wel íets verbeterde, maar niet voldoende.
Ik dacht eerst aan een defect in dit apparaat, maar helaas, de nieuw opgestuurde printer heeft hetzelfde probleem.
De G6050, en daarmee dus ook de G7050 en G5050 vallen dus af.
Dan heb ik uit mijn lijstje de ET4750 en ET7700 nog over.
Echter lees ik in de reviews op kieskeurig en amazon hier toch ook slechte dingen over.
Vooral zwarte strepen door inkt-sponzen die zeer snel vol raken, strepen tijdens t printen (printkopuitlijning) en matige kwaliteit.
De ene vind de prints geweldig en de ander vind ze bagger.
Help!
Kan iemand mij helpen met een juiste keuze?
Gaat de ET4750 goed zijn, of de ET7700?
Of is er een LED printer die een veel betere keuze zou zijn?
Hier onder een voorbeeld van de prints van de G6050 wat ik die níet wil hebben.
:strip_exif()/f/image/B08TKs1mFS6JKsz2xBZk6b6G.jpg?f=fotoalbum_large)
M'n huidige printer, Canon MG5250, bevalt niet meer. Áls ik wil printen is t kreng meer dan 15min bezig voordat de afdruk begint.
Wil je zwart-wit afdrukken, gaat dat niet want een van de kleuren potjes is op....
De andere keer is een ander potje weer op. En die potjes zijn nog flink duur ook.
En als een potje niet op is, is ie weer eens uitgedroogd.
Wij printen soms 1x per week, soms ook 2mnd niet.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe printer, aangezien van de huidige ook 2 potjes nu al op zijn en de 3 andere nagenoeg leeg zijn. Dat kost weer flink wat om te vervangen, dus dat stop ik nu liever in een nieuwe printer die sneller start en geen cardrigdes meer gebruikt.
Budget:
Budget is er niet direct. Wil uiteraard geen honderden euro's uitgeven als dat niet nodig is.
Maar als t écht goed is, is om en nabij de €400,- nog acceptabel.
Wensen:
Ik zoek een printer welke "goedkoop" print.
De kwaliteit van de prints op stand 'Standaard' moeten ok tot goed zijn.
Er moeten ook foto's mee afgedrukt kunnen worden welke van goed tot uitstekende kwaliteit zijn.
Verder moet de printer snel aangaan. Dus van helemaal uit naar beginnen met printen moet minder dan 3 min duren.
Eventueel altijd aan/standby als de standby stroom laag genoeg is.
Verbinding via Wifi, of waar mogelijk met netwerkstekker.
De printer moet ook kunnen scannen.
Wat heb ik al uitgezocht/geprobeerd:
De vraag hier plaatsen is een soort van laatste stap omdat ik het niet meer zie.
Ben begonnen met het kijken naar LED printers. Maar, daar komt toch vooral naar boven dat die niet echt geschikt zijn voor het afdrukken van mooie foto's.
Toen kwam ik inkt-tank printers tegen. Dit lijkt helemaal ideaal.
Na wat zoeken blijkt vooral Canon en Epson dé merken hiervoor te zijn.
Epson is erg royaal met z'n informatie, Canon helaas niet echt. Maar na wat uitgebreid zoekwerk toch bijna alle info kunnen vinden.
Naar mijn idee is de resolutie van de printer hetgene dat de nuaces in kleur bepaald en de druppel maat de scherpte bepaald.
Dus een hogere resolutie kan meer verschillende kleuren aan en een kleinere druppel kan scherper printen.
Wat het aantal Jets dan precies doet weet ik niet, maar ik heb het vermoeden dat dit vooral de snelheid van het printen beinvloed.
De printers die overbleven:
Epson ET-3700
400 ZW jets en 128 kleuren jets met een drupple van 3,3pl
Epson ET-4750
zelfde specs als de 3700, maar dan met ADF en iets nieuwer?
Epson ET-7700
Een stuk duurder, maar wel écht een foto printer.
360 ZW jets en 180 kleuren jets met een drupple van maar 1,5 pl
1440x5760 aan printresolutie
Canon G7050
640 ZW jets en 384 kleuren jets met een drupple van onbekend
Canon G6050
Zelfde als de G7050 maar dan zonder ADF
En toen:....
Na wat wikken en wegen, vooral tussen de ET-4750, ET-7700 en G6050 gekozen voor de Canon omdat ik altijd al Canon heb gehad en op internet te vinden is dat de Canon's t vaak qua foto's en inkt kwaliteit net wat beter doen dan de rest.
Maar daar begint nu de ellende.
De G6050 kwam binnen, aangesloten enz. En ik heb storend veel strepen in de prints op standaard kwaliteit.
Een probleem met de uitlijning van de koppen dus.
Dit handmatig gedaan wat het wel íets verbeterde, maar niet voldoende.
Ik dacht eerst aan een defect in dit apparaat, maar helaas, de nieuw opgestuurde printer heeft hetzelfde probleem.
De G6050, en daarmee dus ook de G7050 en G5050 vallen dus af.
Dan heb ik uit mijn lijstje de ET4750 en ET7700 nog over.
Echter lees ik in de reviews op kieskeurig en amazon hier toch ook slechte dingen over.
Vooral zwarte strepen door inkt-sponzen die zeer snel vol raken, strepen tijdens t printen (printkopuitlijning) en matige kwaliteit.
De ene vind de prints geweldig en de ander vind ze bagger.
Help!
Kan iemand mij helpen met een juiste keuze?
Gaat de ET4750 goed zijn, of de ET7700?
Of is er een LED printer die een veel betere keuze zou zijn?
Hier onder een voorbeeld van de prints van de G6050 wat ik die níet wil hebben.
:strip_exif()/f/image/B08TKs1mFS6JKsz2xBZk6b6G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2FrSDaEYFXS1lL0uwOheJfZv.jpg?f=fotoalbum_large)
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1