• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 12:34
Ik heb onlangs een Denon X2600H DAB gekocht en een Teufel Ultima 40 5.1 set gekocht.

Naast wat bedieningsongemakken (DAB werkt niet lekker, DAB en FM samen ook niet, + andere kleinigheden) valt de geluidskwaliteit mij tegen. Hoe moet ik het omschrijven? Ik vind dat het geluid niet lekker loskomt van de speakers, met name op zacht niveau. Het is niet sprankelend. Waar kan dat aan liggen?
Bronnen: Voornamelijk spotify en netflix. Netflix is beter. Ik heb helaas geen CD speler meer...
Kan het zijn dat de speakers ingespeeld moeten worden?
Is het iets met de settings van de receiver?

Ik heb zelf het gevoel dat het aan de bron ligt. Wat is de beste manier om uit te sluiten dat het aan de hardware ligt? Ik heb ook nog een Dune Mediaspeler tot mijn beschikking. Daar kan ik een Dell externe CD/DVD drive op aansluiten.

Wie kent dit probleem? en wie heeft een oplossing?

[Voor 15% gewijzigd door 107mb op 21-12-2020 11:02]

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Probeer eens om de restorer functie uit te zetten en voor dolby geluidssterkte beheer.
Dit gaf bij mij beter geluid op een 4700.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 00:09
Heb je afstandsbepaling gedaan met de microfoon? of gewoon neergeplempd. Het kan zijn dat de levels per speaker niet goed staan. Meet ook handmatig na wat de afstanden per speaker zijn tot aan je luister positie.

Crossover rond de 80Hz (ook afhankelijk welk frequentie bereik je speakers hebben. 80hz is meest gangbaar)
Zet alle speakers op klein in je receiver.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 11:58
Audyssey doorlopen op alle posities? Je moet zorgen dat de ruimte doodstil is en de microfoon het liefst op een statief plaatsen op alle posities die Audyssey laat zien rondom de luisterpositie. Zet je sub volume op 50% op de sub zelf en de fase op 0 graden voor je begint. Let er tevens op dat alle EQ settings die je misschien gedaan hebt voor Audyssey begint weer zijn uitgeschakeld.

Verder LFE op 120, cut-off op alle speakers op 80hz zetten en zet alle speakers op "Small". Audyssey zet de fronts standaard op Large bij mij. Dynamic EQ aan, dynamic volume uit. Kies voor het Reference profiel als Audyssey klaar. Niet op "Flat" zetten. Je kunt op je telefoon de Denon AVR Remote app installeren om het makkelijk on te fly aan te passen.

Ik heb zelf een x2400h en een Q Acoustics surround set. Klinkt fantastisch! Ik heb wel de nodige ruimte akoestiek problemen aangepast, maar daarvoor klonk het ook al absoluut niet verkeerd. Ruimte akoestiek is het kersje op de taart. :)

[Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 21-12-2020 14:03]

too old, too cold

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 12:34
ik ben net verhuisd naar een nieuwbouwwoning, dus qua akoestiek kan er zeker verbeterd worden.
Ik heb het al wel met Audyssey ingemeten, ook met statief. Buiten werd er een straat ingetrild... zal ook niet meegeholpen hebben :-)

ben net door de settings gegaan, en de modus voor spotify stond op film-modus, nu naar Pure gezet, en dat klinkt al stukken beter. Ik zal de meetprocedure nog eens doorlopen met de door jou aangegeven settings. thanks!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02 20:39
Dyn EQ en volume testen, ik zet ze allebei uit op een Marantz.

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:55
Marcel Br schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:05:
Dyn EQ en volume testen, ik zet ze allebei uit op een Marantz.
evt met de audessey app aanpassen. Ik heb het bij mij ook van refference op dat andere gezet en het was veel helderder..

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:22
Het helpt ook om ADSY maar te laten werken tot 500Hz / 1000Hz (dus enkel laag en midden correctie). Speakers instellen op small 80Hz, afstanden nameten, en mogelijks kunnen jouw speakers wat aan plaatsing inwinnen (afstand muur, toe in). Dolby Volume doet ook niet veel goeds met de ruimtelijkheid en zou ik uitzetten. Nu begint de hobby :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee