Ik ben op zoek naar een NAS. Ik heb er nooit eerder 1 gehad, dus ik ben niet helemaal thuis in de NAS markt.
Wat het op zijn minst moet kunnen is:
- Automatisch foto's backup vanuit meerdere iOS toestellen. Daar moet de fabrikant dus een goed werkend applicatie voor hebben.
- SSH (scp) toegang om externe backups te maken.
- VPN IPsec.
- Docker kunnen draaien.
- Draaien in een stoffige ruimte (meterkast). Of is dat een no-go?
Wat ik zelf heb gevonden is:
pricewatch: Synology DS220+
pricewatch: Synology DS420+
pricewatch: Synology DS720+
pricewatch: Synology DS920+
Kwa functionaliteit zijn ze allemaal zo goed als identiek volgens mij. Grootste verschil is de CPU (Intel Celeron J4025 vs Intel Celeron J4125). Maar waarom dan een zo groot prijsverschil?
Storage
Ik heb +/- 1TB netto aan storage nodig. Liefst met SSD. Ookal haal je de SSD snelheden niet met slechts 1 Gbps. Voor mijn gevoel gaan SSD's veel langer mee en gaan HDD's sneller stuk, zeker in een stoffig ruimte.
Slikt zo een Synology ieder merk/model SSD, of ben je gebonden aan een lijst van approved modellen?
Wat raden jullie aan? 2x 1TB in RAID-1 of 3x 1TB in RAID-5?
Ik dacht zelf aan: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB
Geheugen
2GB lijkt mij vrij weinig icm Docker. Wat raden jullie aan. Hoeveel geheugen kan een Synology aan en ben je gebonden aan een approved lijst?
Wat het op zijn minst moet kunnen is:
- Automatisch foto's backup vanuit meerdere iOS toestellen. Daar moet de fabrikant dus een goed werkend applicatie voor hebben.
- SSH (scp) toegang om externe backups te maken.
- VPN IPsec.
- Docker kunnen draaien.
- Draaien in een stoffige ruimte (meterkast). Of is dat een no-go?
Wat ik zelf heb gevonden is:
pricewatch: Synology DS220+
pricewatch: Synology DS420+
pricewatch: Synology DS720+
pricewatch: Synology DS920+
Kwa functionaliteit zijn ze allemaal zo goed als identiek volgens mij. Grootste verschil is de CPU (Intel Celeron J4025 vs Intel Celeron J4125). Maar waarom dan een zo groot prijsverschil?
Storage
Ik heb +/- 1TB netto aan storage nodig. Liefst met SSD. Ookal haal je de SSD snelheden niet met slechts 1 Gbps. Voor mijn gevoel gaan SSD's veel langer mee en gaan HDD's sneller stuk, zeker in een stoffig ruimte.
Slikt zo een Synology ieder merk/model SSD, of ben je gebonden aan een lijst van approved modellen?
Wat raden jullie aan? 2x 1TB in RAID-1 of 3x 1TB in RAID-5?
Ik dacht zelf aan: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB
Geheugen
2GB lijkt mij vrij weinig icm Docker. Wat raden jullie aan. Hoeveel geheugen kan een Synology aan en ben je gebonden aan een approved lijst?
[ Voor 4% gewijzigd door c-nan op 21-12-2020 10:29 ]
EU DNS: 86.54.11.100