Ryzen 3600 uit China

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 23:26
Het gaat om dit artikel: reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goedkoper?
door @Tomas Hochstenbach.

Ik vind dit 'artikel' beneden alle peil, en als ik het forum zie ben ik niet de enige. In die topics wordt er in mijn ogen wat laf gereageerd:
In het artikel leggen we uit hoe het zit met de afdracht van BTW, waarbij we schrijven dat de verkoper een trucje uitvoerde om dit te omzeilen. Nergens hemelen we dit op of zijn we hier enthousiast over: we melden alleen wat we bij onze aankoop hebben ervaren en vertellen erbij dat de kans staat dat je de BTW wél moet betalen, en rekenen voor wat je dan kwijt bent.
Sorry, maar het is geen 'trucje', het is fraude. In mijn ogen wast de redactie hun handen nu in onschuld, maar wat dit artikel doet is simpel: het zet aan tot BTW fraude, en dat is 100% onacceptabel.

Als het artikel nu ging over hoe het kan dat je op aliexpress deze CPU zo veel goedkoper vindt (deels het corona-effect op productie en import, deels grootschalige fraude (btw ontduiken, garantie weigeren), deels oneerlijke concurentie (intelectueel eigendom negeren, uitbuiten van de status van ontwikkelingsland waardoor China goedkoop internationale pakketten kan versturen) door aliexpress en andere Chinese webwinkels), dan had ik het zeker interessant gevonden. Maar in dit artikel worden een paar van die dingen terzijde genoemd, maar de focus is is simpelweg 'kijk hier, goedkope processor, en er is niets mis mee!'.

In tegenstelling tot andere tweakers klaag ik weinig over de kwaliteit van de artikelen, doorgaans is die voor mij prima, dus ik zie mezelf zeker niet als iemand die constant klaagt, maar dit kan voor mij niet door de beugel.