Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Beste mede tweakers,

Ongeveer 1.5 jaar terug heb ik een Surface Laptop 2 aangeschaft. Prima laptop, werkt fijn.

Ik vind het prettig om na een bepaalde periode een schone windows installatie uit te voeren. Daarom heb ik in eerste instantie een USB stick met een windows image (gedownload van microsoft) gebruikt. Nadat ik de partities heb geformatteerd, wilde ik verder gaan, maar het progje laat weten dat dit niet mogelijk is.

Na wat uitzoek werk kom ik erachter dat er voor de Surface Laptops een aparte image te downloaden is van de microsoft website. Zo gezegd zo gedaan, na het ingeven van het type en serie nummer, kan ik een nieuwe image downloaden (specifiek dus voor mijn type laptop).

Het booten mbv de USB stick gaat prima en alles lijkt goed te gaan. Ik kies voor alles wipen en de laptop neemt even de tijd en geeft aan "Deze PC herstellen x%".

Echter nu komt het probleem, hierna verschijnt de tekst "Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc. Er is niks gewijzigd". Enige optie die je dan nog hebt is "annuleren"... Hierna kom je weer terug in het menu.

Ik vind dit best een vreemd probleem, aangezien zowel hardware als software van Microsoft zijn. Iemand hier ervaring mee en/of wellicht een oplossing?

Alvast veel dank!

Mike

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Even een andere USB stick proberen zou mijn eerste optie zijn om uit te sluiten dat een fout op de USB stick de oorzaak is.

Verder had je vast hier al gekeken: Creating and using a USB recovery drive for Surface

[ Voor 60% gewijzigd door pporrio op 21-12-2020 10:13 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Dank voor de tips!

Ik heb ook een andere USB stick geprobeerd, helaas gebeurd exact hetzelfde.

De link was inderdaad mijn leidraad, die instructies heb ik uitgevoerd.

Helaas geen goed resultaat. Iemand nog een tip?

Groet,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31
schone Windows hoef je niet van een USB stick van te booten, je kan windows ook resetten vanuit windows zelf.

fresh installatie vanaf dvd/usb is nog 'pre windows 10'

YouTube: Windows 10 - How to Reset Your Computer to Factory Settings. (demo filmpje)

A wise man's life is based around fuck you