TV voor PS5, budget max 450 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik ben op zoek naar de best mogelijke game TV voor max 450 euro, ik weet dat ik hiermee aan de lage kant zit.

Ik zoek een?
4k tv, 43 inch, HDR ondersteuning, zo laag mogelijke input lag. Waarschijnlijk verversingssnelheid van 50hz/60 hz vanwege mijn budget. Mag ook overjarig model zijn.

Wat is je budget?
450 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur gamen (nu nog PS4, ooit PS5)

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 43 PUS7805
Samsung 43TU7170S
Samsung 43RU7100
Sony KD-43x7055

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees heel veel verschillende dingen over hz, fps etc. Ik wil max 60fps kunnen spelen en dit zou op de meeste moderne TV's moeten kunnen heb ik begrepen. Dat de TV's in mijn budgetrange niet geschikt zullen zijn voor 120 fps snap ik maar volgens mij zijn deze games er ook nog niet.

Beste antwoord (via nielske24 op 21-12-2020 16:14)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er is geen beste game tv in dat formaat (en deze prijsklasse). Er zijn geen extra gaming features en het verschil in input-lag en beeldkwaliteit is verwaarloosbaar. Ik zou zo min mogelijk uitgeven ook omdat enkel een console aansluiten van belang is. Het verschil zit 'm in lcd-type: Sony, Philips en LG gebruiken IPS. Samsung kan beide zijn. Hisense en TCL zijn VA. Ik zou voor VA kijken naar de TCL P611 10/15/18 en voor IPS de goedkoopste LG UM/UN7-serie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:35
Als het puur gaat om weergave van je ps5, kan je dan niet beter voor een monitor gaan in plaats van een tv? Krijg je misschien iets meer kwaliteit voor je geld.

Bijv. pricewatch: Samsung QB43R Zwart

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
Hoi H_H,

Bedankt voor je reactie, ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb. Is een monitor in alle gevallen dus beter dan een TV in deze prijsklasse? Het is inderdaad alleen voor gaming, er gaat geen TV op gekeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38
waarom wil je eigenlijk HDR? dat is iets wat zeker in deze prijsklasse vaak een heel erg twijfelachtig resultaat gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:35
nielske24 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:20:
Hoi H_H,

Bedankt voor je reactie, ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb. Is een monitor in alle gevallen dus beter dan een TV in deze prijsklasse? Het is inderdaad alleen voor gaming, er gaat geen TV op gekeken worden.
Nou, laat ik voorop stellen dat ik totaal geen gamer ben, maar meer van de home theater. En in dat kader geloof ik niet in de kwaliteit van budget televisies. Daarom adviseer ik voor een apparaat te gaan met minder functies (geen tuner, geen speakers) en waarbij (in theorie) de beeldverwerking dus beter zou zijn.

Maar lees wat reviews. Kijken in de winkel kan helaas nu niet.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
tritimee schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:22:
waarom wil je eigenlijk HDR? dat is iets wat zeker in deze prijsklasse vaak een heel erg twijfelachtig resultaat gaat geven.
Dankje voor je reactie. Ik ben dus gewoon op zoek naar de beste game TV in deze prijsklasse, als er dan geen HDR op zit is het ook prima. Heb me alleen proberen in te lezen en ik heb begrepen dat de specs die door fabrikanten gegeven worden altijd alleen gemeten worden door de fabrikant zelf en dat je hier dus niet altijd zomaar vanuit kunt gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er is geen beste game tv in dat formaat (en deze prijsklasse). Er zijn geen extra gaming features en het verschil in input-lag en beeldkwaliteit is verwaarloosbaar. Ik zou zo min mogelijk uitgeven ook omdat enkel een console aansluiten van belang is. Het verschil zit 'm in lcd-type: Sony, Philips en LG gebruiken IPS. Samsung kan beide zijn. Hisense en TCL zijn VA. Ik zou voor VA kijken naar de TCL P611 10/15/18 en voor IPS de goedkoopste LG UM/UN7-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
Cass Casey schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:28:
[...]

Nou, laat ik voorop stellen dat ik totaal geen gamer ben, maar meer van de home theater. En in dat kader geloof ik niet in de kwaliteit van budget televisies. Daarom adviseer ik voor een apparaat te gaan met minder functies (geen tuner, geen speakers) en waarbij (in theorie) de beeldverwerking dus beter zou zijn.

Maar lees wat reviews. Kijken in de winkel kan helaas nu niet.
Ik heb even wat reviews en artikelen gelezen aangaande tv vs monitor en hier zijn heel veel verschillende persoonlijke meningen te vinden, erg lastig. Misschien heeft er iemand ervaring met een 43 inch monitor als console gaming monitor? Er word vooral veel gepraat over 27 inch gaming monitoren, lees eigenlijk niks over 43 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Is doorsparen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
Op zich kan ik het budget wel verhogen maar ik wil er gewoon ook niet veel meer aan uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Nu online
nielske24 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:14:
[...]

Op zich kan ik het budget wel verhogen maar ik wil er gewoon ook niet veel meer aan uitgeven.
Dat is begrijpelijk. Het is wel zo dat in deze prijsklasse weinig tvs zijn die het maximale uit je ps5 halen. Het is beetje alsof je v12 in een Fiat Panda stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielske24
aschja schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:56:
[...]

Dat is begrijpelijk. Het is wel zo dat in deze prijsklasse weinig tvs zijn die het maximale uit je ps5 halen. Het is beetje alsof je v12 in een Fiat Panda stopt.
Ik snap wat je wil zeggen. Heb inmiddels een Fiat Panda d:)b via marktplaats gekocht. Dus het topic mag voor mij dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Nu online
nielske24 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:34:
[...]

Ik snap wat je wil zeggen. Heb inmiddels een Fiat Panda d:)b via marktplaats gekocht. Dus het topic mag voor mij dicht.
Niks mis mee. Veel spelplezier!
Pagina: 1