Philips Hue dimmer switch compatible met andere Hue lampen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 08:25
Beste Tweakers,

Enkele jaren geleden heb ik een simpel starterkit gekocht van Philips Hue. Dit betrof een bundel met 1x Hue Dimmer Switch, en 1 witte dimbare E27 lamp. Dit setje is ingezet voor een plafondlamp waar ik wel stroom heb, maar geen schakelaar.

Vanwege een nieuwe plafondlamp wil ik de Hue E27 lamp vervangen voor een 'white filament lamp'. zoals dit. .

Gaat deze nieuwe lamp straight out of the box werken met de dimmer switch? Kun je dit pairen? Philips spreekt op de huidige productpagina van de dimmer switch over dat je ook een bridge nodig hebt, maar nu werkt het ook prima zonder, en zou het ook zo simpel moeten kunnen werken in deze simpele setting. (1 lamp, 1 dimmer switch.)

edit: oplossingen met bluetooth en dergelijke word ik niet warm van.

[ Voor 3% gewijzigd door jppilot op 21-12-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
Dat kan sowieso met de Bridge.
pricewatch: Philips Hue Bridge 2.0

Maar het schijnt ook te kunnen door de afstandsbediening met ingedrukte aan knop 15 sec naast de lamp te houden.
Heb je geen Hue Bridge en wil je de lampen uitsluitend met je afstandsbediening bedienen (en dus niet met apps)? Dan kan je je lampen eenvoudig toevoegen door je afstandsbediening dichtbij de lamp te houden en 15 seconden de aanknop (I) ingedrukt te houden. Let op: een runner spot met drie lampjes, bestaat uit drie Hue GU10 lampjes die je alle drie individueel zal moeten aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Geen bridge nodig, dit kan prima direct met de dimmer afstandsbediening.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 08:25
De kosten van een bridge wegen niet op tegen het belang in deze. Die 15 seconden truc heb ik wat aan, thanks! Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
jppilot schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:24:
De kosten van een bridge wegen niet op tegen het belang in deze. Die 15 seconden truc heb ik wat aan, thanks! Iemand die dit al geprobeerd heeft?
Ja afgelopen weekend.

Reset een Dimming Switch, dit kan je doen door met een paperclip het gaatje boven de tekst setup aan de achterkant 15 seconden in te drukken totdat het lampje van de Dimming Switch groen kleurt. Laat de reset knop nu los.
Het lampje zal nog een keer groen/rood oplichten. Vervolgens blijft het lampje enkele minuten oranje oplichten, om de 2 a 3 seconden. De afstandsbediening is nu klaar om gekoppeld te worden met je lampen.

Zet een lamp die je wil aanmelden even uit en weer aan.
Toelichting: een Hue lamp is na inschakelen gedurende 30 minuten rechtstreeks te koppelen met een Dimming Switch. Dit om te voorkomen dat iemand van dichtbij per ongeluk (of expres) je lampen tijdelijk kan 'afpakken' en je weer opnieuw je lamp zou moeten koppelen om dat te herstellen.

Vervolgens meld je lampen eerst aan op de afstandsbediening door de Dimming Switch dichtbij de lamp houden en 15 seconden op de aan knop(I) drukken. De lamp zal drie keer knipperen, even uit gaan en vervolgens nogmaals oplichten (bij White and Color lampen in de kleur groen). De lamp is nu aangemeld op de afstandsbediening.