Toon posts:

[ASP] Heel erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en de laatste tijd bezig met ASP, maar het duurt enorm traag voordat een bestand wordt getoont. Het ligt echt aan de configuratie en neit aan mijn programmeertalent(ugh ugh). Want als ik de asp bestanden op een andere server draai werkt alles super vlot. Kan iemand mij helpen, of informatie geven, dit is geen doen. Enorm vaak Time-outs omdat het gewoon te lang duurt, en het werkt niet fijn wanneer je wilt proberen een scriptje te testen. Wanneer er meer info nodig is zie ik het wel. Alvast bedankt.

B.T.W. ik draai win2k. Dus de gewone standaard instellingen volgens mij.!

Verwijderd

Draaien wellicht veel andere processen op die bak? (ding is bezig met een fijne code red scan?) als het niet je eigen server is vraag es aan sysbeheer of ze es in de process monitor kunnen kijken of ze wat geks zien.

Verwijderd

of ff defragmenteren? of wat meer geheugen erin

Verwijderd

Topicstarter
Er draaien dus geen andere dingen tegelijk op die bak, het is mijn eigenste bak.
Genoeg geheugen vrij, maar ik zal eens defragmenteren, alhoewel ik niet denk dat dat iets zal helpen. Maar wie weet.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Dit probleem heb ik dus ook.
Het duurt echt ontzettend lang en vaak krijg ik de pagina niet eens te zien ! :(
Zelfs al zou de server ergens mee bezig zijn, dan nog moet het sneller gaan lijkt mij.
M'n instellingen lijken me ook allemaal goed te staan en de server draait in 'Optimised for applications'-mode.
Iemand nog enig idee wat ik eens moet checken ??

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
kan je eens een voorbeeld pagina sturen met url? en gelijk ook een linkje met de source? mogelijk dat er hier iemand iets opvalt.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Het ligt zeker niet aan de source, dat zijn maar een paar regels in totaal.
Ik ben er nu achter dat het fout gaat bij het openen van een file (fso.OpenTextFile).
Hij geeft verder geen fouten of zo.
De code is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<%
    Dim fso, file, validatefile
    Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set validatefile = fso.OpenTextFile(Server.MapPath("validate.asp"))
    Response.write validatefile.ReadLine

validatefile.close

Set validatefile = nothing

Set fso = nothing
%>

Als ik alleen "Response.write "blabla"" in m'n code heb staan, gaat ie wel snel.
Dus ik vermoed dat het met de objecten te maken heeft.
Ik weet haast zeker dat het niet aan de code ligt.
Ik vraag me alleen af of ik dan ergens in IIS of op de server iets verkeerd heb ingesteld of zo.

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Heb je Norton AntiVirus draaien? Zoja zet dan 'script blocking' eens uit..

weinig tot niks..

Pagina: 1