Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Mijn 34" LG 34um95c van begin 2016 is er vandaag mee gestopt.

Ik zet de monitor eigenlijk nooit uit en laat 'm in de slaapstand staan. Vanochtend even wat stekkers e.d. gewisseld en toen ik de monitor weer ingeplugt had gebeurde er niks nadat ik op de power knop duwde.

Even wat gegoogled maar kan niet zoveel vinden. Heb monitor en adapter van elkaar gescheiden en paar uur later weer ingeplugt maar niks.

Nu zijn vanwege de lockdown de winkels gesloten dus kan niet even laten checken in een store. Is er nu iets kaduk of kan ik nog wat anders proberen. Zit erg omhoog en moet anders helaas snel een ander scherm scoren. Want ik ben niet handig genoeg, of heb niet genoeg kennis, om dat scherm te demonteren en dan die printplaten door te meten enzo.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 02:57

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

Zou eens bij de adapter beginnen.
Zit er een LEDje op ?
Los netsnoer dat je eens kan vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:08
De kans is groter dat de adapter stuk is dan de monitor als je geen stroomsignaal merkt. Probeer anders is te testen met een multimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:37

MsG

Forumzwerver

Als ik zo even rondgoogle zie ik dat je bij dat ding een 19 volts adapter hebt met een flinke hoeveelheid Ampère. Ik zou inderdaad deze doormeten, of anders een universele laptoplader even lenen en hier op aansluiten (zorg dat je het juiste plugje kiest) en kijk dan of er meer gebeurt dan nu.

Verifieer anders even of de info van Google klopt. kan je een foto maken van de tekst op je adapter?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
MsG schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:49:
Als ik zo even rondgoogle zie ik dat je bij dat ding een 19 volts adapter hebt met een flinke hoeveelheid Ampère. Ik zou inderdaad deze doormeten, of anders een universele laptoplader even lenen en hier op aansluiten (zorg dat je het juiste plugje kiest) en kijk dan of er meer gebeurt dan nu.

Verifieer anders even of de info van Google klopt. kan je een foto maken van de tekst op je adapter?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omDi6-z8nNelA7qr6GBTW56L3So=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HezcrN1Q0kOhGjJNq3uLGULK.jpg?f=user_large

Mijn multimeter heb ik gisteren proberen te vinden maar kan hem niet meer vinden.
Heb hier nog wel een oude laptop laders maar die plug is te klein die erop zit. Wel 19V.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vermoedelijk heeft een willekeurige laptoplader wel een veel lagere Ampere-waarde. Maar om even snel te testen of het scherm dan wel meer doet lijkt het me geen kwaad kunnen.

Zonder multimeter of een geschikte 19 volt adapter kan je in elk geval erg weinig uitsluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
MsG schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:11:
Vermoedelijk heeft een willekeurige laptoplader wel een veel lagere Ampere-waarde. Maar om even snel te testen of het scherm dan wel meer doet lijkt het me geen kwaad kunnen.

Zonder multimeter of een geschikte 19 volt adapter kan je in elk geval erg weinig uitsluiten.
Ja, ik ga zo maar weer eens door mijn troep heen en kijken of ik die multimeter kan vinden. Ik moet ook nog ergens zo'n adapter hebben met veel plugjes eraan en die adapter kan ik op diverse V instellen. Misschien dat dat helpt. Maar die kan ik ook al niet vinden. Ben niet zo georganiseerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
@MsG Heb mijn multimeter gevonden. oOo

Output van de adapter is 19.25 volt. Dus neem aan dat die adapter goed is en probleem bij de monitor ligt. Wat kan dat nu zijn? Heeft ie een opdonder gehad toen ik de stekker in stopcontact deed? Of is ie gewoon aan het einde. Maar na nog geen vijf jaar vind ik dat wel klote als dat zo is, was destijds niet echt goedkoop schermpje.

Ik heb ook geprobeerd Ampere te meten, zie foto aansluitschema. Maar dan hoor ik de adapter 'tikken' en springt de waarde tussen 0.13 en 0.81 of zo en wat waardes daartussen in. Dat lijkt me vreemd. Of doe ik het verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W93Iscse5m3vH20WJqGVisdOha0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQdcbW7005E1HSX7LT1SFZqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie maar een deel van de foto. Maar amperes kan je alleen meten door de multimeter onderdeel van het circuit te laten worden, en niet parallel over het circuit zoals bij voltage.

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.bigcommerce.com/n-d57o0b/tvhc2xod/product_images/uploaded_images/sundancesolar-2270-53249078.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
MsG schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:17:
Ik zie maar een deel van de foto. Maar amperes kan je alleen meten door de multimeter onderdeel van het circuit te laten worden, en niet parallel over het circuit zoals bij voltage.

[Afbeelding]
Dank je maar dit snap ik niet.

Ik heb volt gemeten door die pinnetjes van de multimeter tegen de centerpin en tegen de buitenkant te houden van de 'stekker' van de adapter. Dat lijkt me logisch en werkte ook. Maar hoe meet ik die Amps dan? Ik zou niet weten hoe ik dat in dit geval anders zou moeten doen. Het lijkt mij dat je tekening voor beiden opgaat toch? Het is een circuit.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 21-12-2020 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zie de afbeelding. Bij amperemeting wordt de multimeter in serie gezet in het circuit, alsof het zelf een component in het circuit is. Bij voltage meting zet je hem puur parallel er overheen.

Maar goed als de adapter het gewoon doet is die amperemeting niet heel zinnig. Je zou nog kunnen kijken of die adapter een laptop gewoon wel weet op te laden, of andersom een 19 volt laptoplader op je scherm, om zo toch nog even uit te sluiten dat het de adapter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
MsG schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:12:
Zie de afbeelding. Bij amperemeting wordt de multimeter in serie gezet in het circuit, alsof het zelf een component in het circuit is. Bij voltage meting zet je hem puur parallel er overheen.

Maar goed als de adapter het gewoon doet is die amperemeting niet heel zinnig. Je zou nog kunnen kijken of die adapter een laptop gewoon wel weet op te laden, of andersom een 19 volt laptoplader op je scherm, om zo toch nog even uit te sluiten dat het de adapter is.
Dank je. Ik snap dat die meting zo niet kan.
Helaas heb ik geen ander apparaat waar ik 'm aan kan hangen. Anders had ik ook wel die adapter van een ander apparaat even kunnen aansluiten op een scherm. Bummer.

Lastig, zal morgen kijken of ik een oplossing kan vinden. Beetje klote als ik een ander scherm bestel en het is alleen de adapter, alhoewel ik dat nu niet verwacht omdat ie mooi 19.25V afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Nou, zag dat er hier verderop zo'n computerwinkel/repairshop open was. Schijnbaar essentiele winkel dus mag die open blijven. Daar maar naar binnen gehuppeld. Mocht mijn scherm en adapter meenemen en ze hebben een andere adapter aangesloten op mijn scherm. Gebeurde niks. Dus schijnbaar is monitor dood.

Aangezien ik verder moet gelijk maar een nieuw scherm besteld, bij Coolblue. Dan is die morgen hopelijk binnen. Hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt: iiyama G-Master Red Eagle GB3461WQSU-B1

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 22-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De defecte monitor zou je nog op Tweakers V&A kunnen zetten. Er is altijd wel een Tweaker die daar nog iets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:59:
De defecte monitor zou je nog op Tweakers V&A kunnen zetten. Er is altijd wel een Tweaker die daar nog iets mee kan.
Dank je, dat is een goede optie. Zal even kijken, vind ook wel uitdaging om eens met google enzo te kijken of ik dit zelf ooit eens kan 'repareren'. Leuk hobbie projectje. Leer ik weer eens wat nieuws, net zoals ik nu weet hoe je amps moet meten. _/-\o_ Maar als ik daar geen zin in heb zal ik 'm hier in de advertentie sectie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 20:53
Kon je die nieuwe monitor niet bij die computerwinkel/repairshop bestellen? Of heb je hun betaald voor de diagnose? Want als ze alleen gratis mogen testen en vervolgens koopt iedereen bij een webshop dan zijn er straks geen computerwinkels/repairshops meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
wlmpie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:44:
Kon je die nieuwe monitor niet bij die computerwinkel/repairshop bestellen? Of heb je hun betaald voor de diagnose? Want als ze alleen gratis mogen testen en vervolgens koopt iedereen bij een webshop dan zijn er straks geen computerwinkels/repairshops meer.
Strenge kerel :) ,
Ik kom daar soms voor kleine zaken. Heb aangeboden wat te betalen voor de hulp. Mocht niet van ze. Echt zo'n zaakje met ouderwetse service.

Pagina: 1