Onbekende chromecast verbonden met modem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruoky90
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Hallo,

Er is een chromecast verbonden met mijn ziggo modem. Er staat verbonden via other. Niet vermeld onder kabel of wifi.
Ik heb geen chromecast.
Mijn computer is verbonden via Ethernet 1 en mobiel via wifi. Chromecast staat verbonden via "other".
Ik heb mijn moden gerest en wifi uitgezet. Wifi wachtwoord en modem wachtwoord verandert.
Maar chromecast is nog steeds verbonden.

Weet iemand hoe dit komt?

Overigens
2 weken geleden mijn wifi wachtwoord aan buurman gegeven. Omdat zijn internet het niet deed. (tijdelijk).
Nu wachtwoord verandert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
En heeft de buurman een Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kruoky90 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:26:
...
...
Ja, dat is "windows connect now"
Betekent dat het mogelijk is om met dat appparaat te verbinden, als je het password weet

*knip*. Nergens voor nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 21-12-2020 09:40 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:48

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

er zit (of zat?) toch zo'n Guest Mode" op zo'n chromecast? Dan kun je zonder password op een wifi netwerk, zou dat het probleem zijn?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een netwerk probleempje is, schopje van IH naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:38:
er zit (of zat?) toch zo'n Guest Mode" op zo'n chromecast? Dan kun je zonder password op een wifi netwerk, zou dat het probleem zijn?
Zonder wachtwoord van WiFi er toch op kunnen, dat vind ik bijzonder (eng) om te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:09:
[...]

Zonder wachtwoord van WiFi er toch op kunnen, dat vind ik bijzonder (eng) om te horen.
Die guest mode slaat volgens mij op het kunnen streamen naar zo'n apparaat zonder dat je zelf op dat Wifi-netwerk zit. Je kunt daarmee niet verbinden met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:09:
[...]

sorry ik verwoordde dat iets verkeerd, maar die guest mode van een chromecast van de buren zorgt er (volgens mij) wel voor dat @kruoky90 dat ding kan zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 21-12-2020 11:21 . Reden: Tiepvautjuhs ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hallo,

Er is een chromecast verbonden met mijn ziggo modem. Er staat verbonden via other. Niet vermeld onder kabel of wifi.
Ik heb geen chromecast.
Mijn computer is verbonden via Ethernet 1 en mobiel via wifi. Chromecast staat verbonden via "other".
Ik heb mijn moden gerest en wifi uitgezet. Wifi wachtwoord en modem wachtwoord verandert.
Maar chromecast is nog steeds verbonden.

Overigens
2 weken geleden mijn wifi wachtwoord aan buurman gegeven. Omdat zijn internet het niet deed. (tijdelijk).
Nu wachtwoord verandert.
Wat bedoel je met verbonden.
Is de chromecast een IP-adres toegewezen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

Barrycade

Through the...

Heb je een tv kastje? Daar zit in ieder geval bij KPN een Chromecast ingebakken. Dus zou ook verklaren waarom er via "other" is verbonden.

Zoek maar eens naar een Chromecast in je netwerk, hoogst waarschijnlijk kan je via je tv Kastje casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Welke router heb je? Anders kun je in de router admin dat ding gewoon blokkeren.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 22:38

sanzut

It's always christmas time

Ziggo heeft toch ook die hotspots. Misschien bedoelen ze een hotspot user met ‘other’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Er missen nog wat details... maar mijn vermoeden:

Heb je WPA aan staan op je wifi router/modem? Zo ja, dat uitschakelen zodat vreemde devices niet een 'partial handshake' kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 21-12-2020 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruoky90
Hallo iedereen bedankt voor jullie reacties.

Toevallig dat mijn buren net aanbelde. Ze hadden geen internet.
Had wifi wachtwoord verandert en mac adress geblokkeerd.
Die chromecast was van mijn buren.
Ze gaan binnenkort hun internet fixen. Ze gebruiken nog steeds mijn wifi via gast netwerk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dus ze dachten even mee te liften op het gastnetwerk? ...maar ook meteen de Chromecast opnieuw in te stellen om die via jouw netwerk te laten draaien?! Oeff oOo

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
kruoky90 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:45:

Ze gaan binnenkort hun internet fixen. Ze gebruiken nog steeds mijn wifi via gast netwerk nu.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze al twee weken geen internet meer hebben dan? Bij problemen is een monteur toch vaak wel binnen een paar werkdagen ter plekke

Of hebben ze het opgezegd omdat ze gratis van jouw wifi netwerk gebruik kunnen maken? :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je iets kwijt over waarom ze geen internet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 18:08

kodak

FP ProMod
rens-br schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:40:
[mbr]Aangezien dit een netwerk probleempje is, schopje van IH naar NT.[/]
Als je last hebt van onbekende apparaten op je netwerk waar je niet van weet wat het is, wat het doet en waarom je het niet weg krijgt dan lijkt me dat eerder een beveiligingsprobleem. En dat bleek het ook te zijn aangezien de buren iets aan het doen waren wat niet verwacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruoky90
ImNotnoa schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze al twee weken geen internet meer hebben dan? Bij problemen is een monteur toch vaak wel binnen een paar werkdagen ter plekke

Of hebben ze het opgezegd omdat ze gratis van jouw wifi netwerk gebruik kunnen maken? :+
Ja ze doen er vaag over. 2 weken geleden zeiden dat er een monteur kwam en nu weer.
Het zijn nieuwe buren ze wonen er pas.
Hoop niet wat je zei. Maar ik wil ook niet de moeilijke buurman uithangen. Geef ze nog een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruoky90 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:22:
[...]

Ja ze doen er vaag over. 2 weken geleden zeiden dat er een monteur kwam en nu weer.
Het zijn nieuwe buren ze wonen er pas.
Hoop niet wat je zei. Maar ik wil ook niet de moeilijke buurman uithangen. Geef ze nog een paar weken.
Lijkt mij stug dat ze hun internet opgezegd hebben vanwege jouw "gratis" internet. Ook omdat het nieuwe buren zijn. Maar geloof me, de toffe buurman uithangen maken mensen misbruik van en uiteindelijk heb je ruzie en geen goede buren meer als je voor jezelf opkomt/ je grenzen aangeeft. Ik heb dat zelf ook moeten leren.

Beter geef je nu al aan wat je grenzen zijn, en zeg je duidelijk hoeveel tijd ze nog van je krijgen, "een paar" is te vaag. Genoeg is op een gegeven moment ook gewoon genoeg. Met Corona, lockdown, feestdagen denk ik dat je al heel aardige buurman bent als je ze tot half Januari geeft maar meer echt niet. Als je niks zegt en half Januari bedenkt dat het genoeg is geweest, krijg je toch nog die scheve hoofden en onbegrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX

Ze zitten NU op je gastnetwerk? Ze zaten dus op jouw "normale" Wifi-netwerk? Hoe komen ze in dat geval aan je wachtwoord?
Had je het vorige wachtwoord zelf gedaan of was dat automatisch al ingevuld toen het modem geinstalleerd werd?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:43:
[...]

Ze zitten NU op je gastnetwerk? Ze zaten dus op jouw "normale" Wifi-netwerk? Hoe komen ze in dat geval aan je wachtwoord?
Had je het vorige wachtwoord zelf gedaan of was dat automatisch al ingevuld toen het modem geinstalleerd werd?
Van een moderator had ik deze vragen niet verwacht. Staat gewoon in de OP.
Overigens 2 weken geleden mijn wifi wachtwoord aan buurman gegeven. Omdat zijn internet het niet deed. (tijdelijk).
Nu wachtwoord verandert.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:57:
[...]

Van een moderator had ik deze vragen niet verwacht. Staat gewoon in de OP.
Ik heb, (en ik ben moderator dus je geloof het noooooit) er helemaal overheen gelezen! Eigenlijk zou dit niet moeten kunnen inderdaad en ik begrijp het zelf ook niet. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

Barrycade

Through the...

Cyphax schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb, (en ik ben moderator dus je geloof het noooooit) er helemaal overheen gelezen! Eigenlijk zou dit niet moeten kunnen inderdaad en ik begrijp het zelf ook niet. :+
Ik ben wannabe moderator en ook krek overheen gelezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Hier al sinds jaar en dag undercover moderator en ik zag het wel direct. Dus wel een beetje scherp blijven mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:41:
[...]

Ik ben wannabe moderator en ook krek overheen gelezen. :+
Het heerst, in een ander topic zojuist ook ff iemand gecorrigeerd. Misschien hoort dit bij de nieuwe Corona mutatie. Misschien een idee dat diegenen die betrapt worden op slordig lezen 10 dagen de toegang tot Tweakers.net ontzegd wordt want we willen natuurlijk niet dat heel Tweakers.net besmet wordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart2005 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:46:
Hier al sinds jaar en dag undercover moderator en ik zag het wel direct. Dus wel een beetje scherp blijven mensen.
Goed zo, zeg het ze Bart!!!
Pagina: 1