Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxdeboer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-04 20:40
Ik heb afgelopen zomer een nieuwe laptop gekocht, namelijk een Lenovo IdeaPad S340-14IIL. Hier sloot ik altijd 1 extern beeldscherm aan via HDMI. Later startte het huiswerken weer en toen wilde ik uitbreiden naar 2 externe beeldschermen, hiervoor kocht ik een (Lenovo) dockingsstation waardoor ik nog een extern beeldscherm kon aansluiten via usb-c. Hier kwam ik erachter dat de usb-c ingang in mijn laptop geen video ondersteund, dus het 2e beeldscherm aansluiten ging niet door.

Ik heb in de tussentijd veel onderzoek gedaan naar hoe ik alsnog een 2e extern beeldscherm kan aansluiten. Er zijn wel veel HDMI splitters te vinden, maar hiermee kan je alleen je beeldscherm uitbreiden en dat heeft geen zin voor mij.

Ik heb dus een Lenovo IdeaPad S340-14IIL, met een Intel Core i5-1035G1 processor, 1 HDMI poort en 2 usb 3.2 ingangen. Ohja nog een ding: ik heb dus 2 beeldschermen, een met HDMI en een met VGA uitgang de laatste heb ik een verloopstukje naar HDMI voor.

Ik heb echt geen idee meer voor wat kan werken, heeft iemand een idee? Als ik niet genoeg informatie heb gegeven hoor ik het wel.

Beste antwoord (via Maxdeboer op 22-12-2020 14:12)

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:28

Baakster

Dislectie enzo... succes!

@Maxdeboer
Kan wel, moet je een docking hebben met DisplayLink in de docking zoals;
pricewatch: Club 3D SenseVision Club 3S USB 3.0 Dual Display 4K60Hz
of
pricewatch: Club 3D SenseVision USB 3.0 Dual Display Docking Station

Dit soort dockings hebben geen DisplayPOrt Alt mode nodig van je USB-C poort.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt een USB dock of converter nodig op basis van een DisplayLink chipset. Deze zet een standaard USB 3.0 poort naar bv een HDMI, VGA of DisplayPort uitgang. Gooi de term even in de zoekfunctie dan vind je wel meer info, de vraag komt wel vaker langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Vga naar hdmi gaat prima werken, gewoon aansluiten en proberen.
Dit is trouwens geen simpel kabeltje ofzo.
Vga is analoog hdmi is digitaal, dus er moet een stukje elektronica tussen zitten die het signaal omzet πŸ˜‰

[ Voor 55% gewijzigd door keur0000 op 20-12-2020 23:27 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Nielson schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:18:
Je hebt een USB dock of converter nodig op basis van een DisplayLink chipset. Deze zet een standaard USB 3.0 poort naar bv een HDMI, VGA of DisplayPort uitgang. Gooi de term even in de zoekfunctie dan vind je wel meer info, de vraag komt wel vaker langs.
Topic starter verteld dat het via een dockingstation niet werkt = usb3.* πŸ˜‰

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxdeboer
keur0000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:29:
[...]

Heb misschien niet duidelijk genoeg gezegd dat de dockingsstation usb-c heeft en mijn ingang ondersteund geen video. Zou mijn usb 3.0 wel video ondersteunen?

[ Voor 6% gewijzigd door Maxdeboer op 20-12-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Maxdeboer schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:33:
[...]

Heb misschien niet duidelijk genoeg gezegd dat de dockingsstation usb-c heeft en mijn ingang ondersteund geen video. Zou mijn usb 3.0 wel video ondersteunen?
Kan je simpel testen door hem in een andere usb poort te prikken met zo'n verloopje πŸ˜‰ maar kans is erg groot dat dit ook niet werkt, dit omdat bepaalde oudere usb chips dit niet ondersteunen.

Mailtje naar de lenovo helpdesk zou ook helpen waarom dit niet werkt zoals jij heb aangeschaft, is tenslotte allemaal lenovo

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 20-12-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Oh je, de stekker van de voeding doe je in je dockingstation en niet in de laptop πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 21:24
Met deze :

https://www.allekabels.nl...30-naar-hdmi-adapter.html

edit: dit is de juiste foute link. Je laptop heeft geen video card met dedicated ram

[ Voor 43% gewijzigd door floorcleaner op 21-12-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
keur0000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:29:
TS heeft nu een docking station die een USB-C poort met DP Alt Mode ondersteuning nodig is, en dat heeft zijn laptop niet. Daarom moet 'ie op zoek naar een docking station met DisplayLink chipset, deze bevat zelf meer grafische ondersteuning en werkt op een normale USB 3.0 poort (in USB-A of USB-C vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxdeboer
floorcleaner schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:02:
Met deze :

https://www.allekabels.nl...30-naar-hdmi-adapter.html

edit: dit is de juiste foute link. Je laptop heeft geen video card met dedicated ram
Bedoel je hiermee dat het dus helemaal niet mogelijk is om een 2e beeldscherm toe te voegen?

Acties:
  • Beste antwoord βœ“
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:28

Baakster

Dislectie enzo... succes!

@Maxdeboer
Kan wel, moet je een docking hebben met DisplayLink in de docking zoals;
pricewatch: Club 3D SenseVision Club 3S USB 3.0 Dual Display 4K60Hz
of
pricewatch: Club 3D SenseVision USB 3.0 Dual Display Docking Station

Dit soort dockings hebben geen DisplayPOrt Alt mode nodig van je USB-C poort.
Pagina: 1