Meerdere newbie vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflpain
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12-2020
Hoi,

ik ben vrij nieuw voor BItcoin en zit met een paar vragen.

1. Als ben van zin om via BTCdirect.eu bitcoins aan te schaffen. Is deze betrouwbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Als ik BTC aankoop, dan worden die naar een wallet gestuurd. In die wallet zitten dan mijn coins zogezegd. Ik heb de app coinomi geinstalleerd op mijn pc en op mijn mobiel. Is dat veilig, of gebruik ik best 1 toestel? En welke beveiligingen moet ik zeker aanzetten? (extra software tegen hacking of iets dergelijke?)

3. Hoe zit het met het uitcashen van BTC? Kan zit zomaar rechtstreeks naar de bankrekening waarmee je betaald hebt ? Of kan je best een andere manier gebruiken? Iemand ervaring met Belgische banken (en eventueel BNP Fortis?)

Dat zijn mijn voornaamste vragen momenteel. Moest iemand me hierbij kunnen helpen, alvast ontzettend bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoi,
1) wat zegt je gevoel, waarom twijfel je, waarom twijfel je niet? BItcoin zijn ontraceerbaar, dus als je je geld aan de verkeerde geeft ben ej alles kwijt.
2) Zorg voor meerstapsverificatie, dat is een van de belangrijkste trucjes. Daarbovenop: bedenk dat je je geld zomaar kwijt kan zijn, dus investeer alleen geld dat je als verloren kan beschouwen. Als je uitbetaald kan worden later is dat enkel een bonus. Zet niet je spaargeld om in Bitcoin.
3) Normaal gesproken wel, reken er wel op dat je betaald per transactie, dus zowel voor aankoop als verkoop van bitcoin betaal je.

ps, vergeet niet dat als bitcoin in waarde stijgt je dit moet opgeven bij de belastingdienst als winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:43
2. In de wallet zitten niet je coins. De coins staan namelijk altijd op de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflpain
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12-2020
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn wallet goed beschermen. Dat is het enige?

Als ik mijn wallet opendoe op mijn gsm moet ik niet inloggen ofzo... En op de pc moet ik ook niet inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ik zou er wel een extra wachtwoord op zetten... je speelt met geld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@The Redman Je bezit de sleutels tot de bitcoins die je op de blockchain kunt zien staan. Maar goed, voor we bij een newbie alle semantische discussies loslaten ;)

@Roflpain
1. bitcoins aanschaffen via een broker à la BTCdirect of Bitonic zorgt ervoor dat je naar je eigen wallet moet sturen. Als je een beetje onderzoek had gedaan, had je geweten dat BTCDirect al lang bestaat en dat de ervaringen daar over het algemeen goed zijn. Vind je het spannend? Koop dan eerst een klein beetje, voor zeg 30 euro (volgens mij het minimum) dan kun je ook direct uitvinden of je je wallet goed hebt ingesteld, etc.
2. Coinomi is best een nette wallet, niet opensource. Bestaat al lang.

De VEILIGHEID van je coins hangt af van hoe je omgaat met je SEED. Dat zijn de 12 of 24 woorden die Coinomi voor je genereerde. Deze woorden moet je opgeschreven hebben op een papiertje en dat moet je veilig opslaan. (of een stuk metaal waar je het in graveert of... etc. etc.). Die Seed mag je NOOIT NEVER EVER delen met iets of iemand. Dat is het allerbelangrijkste. Als iemand zegt dat ie je seed nodig heeft, dan is dat een leugen. Altijd.

Het is uiteraard verstandig een goed wachtwoord te gebruiken om je wallet te beveiligen zodat niet iemand die bij je PC of telefoon komt zonder dat die vergrendeld is, je coins kan uitgeven.

En nee, een foto/screenshot maken van een seed is NIET veilig, want dat is digitaal en opgeslagen in een cloud (vermoedelijk) en dus altijd terug te vinden. Seeds sla je nooit digitaal op.

Nou dat was de beveiligingsrant (je hebt wel dezelfde seed van je telefoon op je pc-wallet ingevoerd vermoedelijk of andersom, dat is okay)

3. Je kunt bij BTC Direct je stukjes bitcoin weer verkopen voor euro's.

En verder, zie mijn signature ;)

[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 22-12-2020 15:39 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:18
Terugkomend op vraag 3, ik heb in jaxx een laag bedrag aanbitcoins in de wallet. Nu wil ik de winst pakken en misschien weer snel instappen op een lagere bitcoin koers. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Moet ik jaxx vergeten en alles naar een binance zetten of toch elke keer via btcdorect kopen/verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-07 21:25
Bedankt voor de topic en uitleg! Advies uit deze topic opgevolgd en ook maar mijn eerste screden gezet in cryptocurrencies.
Pagina: 1