Onderscheid analoge/digitale PTZ camera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
In de categorie "bewakingscamera's" heb je de optie om "Pan/tilt" te selecteren. Die heb ik onlangs gebruikt bij het uitzoeken van een camera en op basis daarvan een Axis M3116-LVE gekocht.

Nou blijkt dat deze camera geen fysieke mechanische PTZ heeft - er zit geen motor in die de camera richt. In plaats daarvan heeft deze "digital PTZ" - wat dus neerkomt op "als je inzoomt kan je vervolgens pan/tilt doen over het volledige beeld".

Wat mij betreft valt het een beetje onder misleiding, vergelijkbaar met digitale zoom op een camera, maar goed. Mijn verzoek aan het PW team: kan er wellicht onderscheid gemaakt worden in èchte PTZ waarbij de camera daadwerkelijk beweegt en digitale PTZ?

(ik kan mij voorstellen dat daarbij het achterhalen van de PTZ-soort bij alle 567 PTZ-camera's in de PW de grootste uitdaging is... maar goed, vragen staat vrij neem ik aan. :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52

Mooijekind

Manager Product Content
Het probleem in dit geval is inderdaad dat we uitgaan van de informatie die we aangeleverd krijgen.
In dit specifieke geval wordt door onze contentleverancier en de fabrikant zelf benoemd dat deze Pan en Tilt heeft en niet dat dit digtiaal is wanneer je bent ingezoomd .
https://www.axis.com/file...lve_t10138829_en_2011.pdf

Ik zal dit iig voor volgend jaar op een to-do zetten om te kijken of we dit in sommige gevallen wel aangeleverd kunnen krijgen en dan een aanpassing doen bij deze specificatie.