Nieuwe PC gaat aan, maar geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Dag Tweakers,

Dit weekend heb ik na lange tijd weer zelf onderdelen gekocht en een PC in elkaar gezet. Als ik de PC aanzet, dan gaan de alle fans aan (GPU, CPU, PSU en overige fans), maar krijg ik geen beeld. De monitor geeft namelijk aan dat er geen signaal is. De PC blijft echter wel aan staan (geen reboots oid).

Ik heb alle onderdelen eruit gehaald en opnieuw een poging gedaan om hem werkend te krijgen, maar dat mocht niet baten.

Ik heb gecheckt:
1) PSU kabels voor de CPU, GPU als die van de Mobo.
2) CMOS gereset door de batterij eruit te halen
3) RAM afzonderlijk van elkaar getest

Ik kan alleen niets meer verzinnen wat ik nog eventueel kan testen. Heeft iemand nog een goed idee?

Specs:
Intel Core i5 10400F
Asus PRIME B460M-A
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
Corsair TX650M V2 PSU
Kingston A400 960GB SSD
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3060 Ti

Bij voorbaat dank!

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

afstands-busjes gebruikt ?
verder alles buiten de kast testen voor het inbouwen, adhv de handleiding(en)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Hackus schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:53:
afstands-busjes gebruikt ?
verder alles buiten de kast testen voor het inbouwen, adhv de handleiding(en)
Goeie, had ik in de OP moeten zetten. Mobo rust idd op de afstandsbusjes. Alles is op de doos van de mobo gebouwd, behalve de GPU. Die heb ik er later pas ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:38
Monitor toch niet aangesloten op het moederbord hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Uszka schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:06:
Monitor toch niet aangesloten op het moederbord hè?
Monitor is aangesloten op de GPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Post een wat foto's van hoe alles is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Uszka schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:14:
Post een wat foto's van hoe alles is aangesloten.
Thanks voor de moeite alvast Uszka! Hopelijk is het duidelijk genoeg (belichting is niet ideaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKg4ww6WSULDmuo-I4VDGaS2mkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwNev5DP2HaVgoABPIKJdasW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gdr_eDZbETshMe9GXO4ytCqzWWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aQuq1orONp8CAtbLACiXf3w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwfrq-_ex8yqen-Af5R3QXzm7oA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdzhsHfSQ5uwLfPQqhChluWR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRI4kbYFvhvujkoJv1gbWwjzx6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpl7fQ3HZceGjNMI35OMHzxE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xsr_gi2T3Z1wmBbs2J_zqLXI6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDkLcLkiZySV9TD0YcBMqay5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdEHM_j-o3M0_nuICaskiLF0gfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMyW0ZVNYyPMcEFjjzttUlbd.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zie op foto 5 het moederbord duidelijk direct tegen de behuizing geschroefd zitten ipv op een spacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik weet niet of ik het met Uszka eens ben dat het 'duidelijk' direct tegen de behuizing geschroefd is, dat is voor mij op een foto schuin van boven niet 100% zeker te zeggen. Maar je zou 'm buiten de behuizing kunnen testen om dat uit te sluiten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb je een foto van de achterkant van het moederbord, bevestigd in de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Uszka schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:38:
Heb je een foto van de achterkant van het moederbord, bevestigd in de behuizing?
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vua1Bym8m-6rrVZKMNggjpGgEio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5W64ukvyRtGHNaufW8UwqUhO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Nou, daar zitten geen spacers tussen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het moederbord zit wel verdacht dicht op de behuizing, dus je hebt óf hele korte afstandsbussen, of géén afstandsbussen :+

Maar, wil je zeker weten dat dat het is, haal moederbord uit de kast, en test 'm buiten de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Hahn schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:34:
Ik weet niet of ik het met Uszka eens ben dat het 'duidelijk' direct tegen de behuizing geschroefd is, dat is voor mij op een foto schuin van boven niet 100% zeker te zeggen. Maar je zou 'm buiten de behuizing kunnen testen om dat uit te sluiten :P
Zover ik kan bepalen zitten die niet tegen de behuizing aan. Maw ik kan zien dat er ruimte tussenin zit. Zou die daarnaast dan überhaupt not wel aangaan? Verder ga ik zo een poging doen om het te testen zonder behuizing (to be sure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leroyhtn schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:44:
[...]

Zover ik kan bepalen zitten die niet tegen de behuizing aan. Maw ik kan zien dat er ruimte tussenin zit. Zou die daarnaast dan überhaupt not wel aangaan? Verder ga ik zo een poging doen om het te testen zonder behuizing (to be sure).
Kortsluiting is niet echt voorspelbaar, dus wie zal het zeggen wat er gebeurt. Ik acht de kans beetje 50/50 dat het daaraan zal liggen, maar het kan nooit kwaad om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroyhtn
Overigens zien de spacers in de kast er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_vz4aYwZSYP7GT2B-YS1MSQuzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElZvpdbw0ygu4YdWJeC5onO8.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik zojuist de moederbord eruitgehaald en de GPU, CPU en ram weer aangesloten/geïnstalleerd maar dat mocht helaas niet baten. De fans draaien en hij lijkt aan te staan maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:57

rdejongjr

Gnome

Hoe ziet het socket er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:57

TMV

Leroyhtn schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:02:
Overigens zien de spacers in de kast er zo uit:

[Afbeelding]

Verder heb ik zojuist de moederbord eruitgehaald en de GPU, CPU en ram weer aangesloten/geïnstalleerd maar dat mocht helaas niet baten. De fans draaien en hij lijkt aan te staan maar daar blijft het bij.
Er zit niet toevallig ergens een spacer op een plek waar geen gat zit in het moederboard? Dat zou ook nog sneaky sluiting kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stekker van SSD zit er niet goed in @Leroyhtn

afstands-busjes draai je in de spacers van de kast.

[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 23-12-2020 11:59 . Reden: link aan ts ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroyhtn
Thanks voor alle reacties! Ik heb de oplossing gisteren alsnog gevonden! Een vrij suffe fout van mijzelf maar ik wilde de onderdelen gisteren wederom opnieuw in elkaar zetten maar bij het verwijderen van de RAM merkte ik dat deze er aan één kant niet goed in zat. In het verleden zaten er aan beide kanten een ‘klik systeem’, terwijl dat nu maar aan één kant zit. Leermoment om in elk geval alle aansluitingen altijd extra goed te controleren (en af en toe wat meer kracht zetten)!

@TMV goeie, net nog even gecheckt, gelukkig niet het geval!

Nogmaals super bedankt voor al het hulp (en het updaten van mijn hardware kennis mbt cases & spacers 😂)!
Pagina: 1