Aangetekend pakketten versturen en toch deels ontvreemd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03 18:39
Beste lezer,

Hier vertel ik mijn verhaal en zou graag een beetje advies hier in willen omdat er nergens echt een goed antwoord over te vinden valt.

Twee weken geleden heb ik een pakket aangetekend verstuurd met daarbij de verzekering tot een waarde vaan €5500,- als ik mij niet vergis.
Het pakket bevatte een processor een moederbord en een setje werkgeheugen.
Alles was 1 maand geleden aangekocht bij *knip* (web)winkel en hield opeens op met werken.
Ik heb geprobeerd te achterhalen wat er aan de hand was maar ik kon er ook met de hulp van een aantal Tweakers niet achter komen.

Op advies van *knip* (web)winkel moest ik de processor, moederbord en ram terug sturen naar *knip* (web)winkel waar ze een test zouden uitvoeren.
Daarbij kreeg ik een mail met de lijst onderdelen die in de zending mee moesten naar *knip* (web)winkel .
Ik moest deze lijst ook in de doos toevoegen zodat men bij openmaken kon kijken of alles compleet was.

Prima, zo gevraagd zo ook gedaan en vond nog een oude origine *knip* (web)winkel doos op zolder die ik voorzien had met piepschuim en wat oude folders en de gevraagde onderdelen.
Daarna netjes bij de Plus het pakket aangetekend verstuurd en daarbij kreeg ik het verzend bewijs waar ook het gewicht op staat.

Eenmaal op de post had ik na 24uur al bericht van *knip* (web)winkel dat de zending was ontvangen incl. Alle accessoires.
Een dag later had ik alweer een rapport ontvangen van de test dat de processor niet naar behoren werkte en dat deze zou worden vervangen en vrij vlot volgde de orderbevestiging en vervolgens een dag later kreeg ik mijn moederbord alweer terug gestuurd maar wel zonder mijn ram modules.
Dat vond ik natuurlijk raar maar ik dacht dat die dan misschien wel met de nieuwe processor zouden worden meegestuurd.
De dag er na kwam de processor binnen maar geen ram modules te bekennen.
Vervolgens de hele dag contact proberen te krijgen met *knip* (web)winkel maar was die dan niet door te komen.
De dag er na een alarm gezet op de openingstijd van *knip* (web)winkel en dat werkte.
De jonge man aan de telefoon wist te vermelden dat de RAM modules nooit zijn ontvangen wat dus zou betekenen dat ze tijdens de verzending zoek zijn geraakt of dat de persoon die de verpakking heeft geopend bij *knip* (web)winkel de verpakking van de RAM over het hoofd heeft gezien.
Een onderzoek bij het post bedrijf werd door *knip* (web)winkel in werking gesteld en daar kwam uit eindelijk uit dat er geen verschil in gewicht van de verpakking is geconstateerd en dat de verpakking dus compleet uit het sorteercentrum naar *knip* (web)winkel is verstuurd.
Bij *knip* (web)winkel heeft de ontvanger moeten tekenen voor ontvangst van mijn pakket maar daarna is de doos niet bij *knip* (web)winkel gewogen of het gewicht nog klopte.
Dus de bezorger kan tussen sorteercentrum en afleveradres na harte lust graaien in de dozen???

*knip* (web)winkel geeft aan niet voor mij te kunnen beteken wat toch raar is?
Ik ga al aan dat er dan verschil in gewicht zou moeten zijn geweest maar *knip* (web)winkel gaf aan dat die 181gram toch te verwaarlozen was in een verpakking.
Nu weet ik niet hoeveel een verpakking met ram modules weeg maar ik vindt het een rare opmerking.
Ze gaven zelfs toe dat het misschien wal handig was geweest als ze gewogen hadden maar dat ze dat gewoon niet gedaan hebben.
Wat moet ik hier nu mee aan?
Het gaat toch om €200- aan ram modules.

Hoe werkt dat aangetekend verzenden als er tussen sorteercentrum en ontvanger geen controle is op compleetheid? :'(

Ik ga niet akkoord met ''meneer we kunnen niks voor u betekenen''
Ze hebben nooit een melding naar mij gedaan dat ze de verpakking niet compleet hebben ontvangen, daar moest ik zelf achter aan gaan.
Dat hele lijstje meesturen met wat er in het pakket moet zitten heeft dus ook geen nut.

Wie kan mij hier advies over geven?
Ik ben sowieso van plan om maandag te informeren bij rechtsbijstands .

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 20-12-2020 20:37 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze nog niets van doen heeft in de discussie. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alles is ontvangen volgens papier wat jij hebt meegestuurd. anders had men wel aan de bel getrokken dat het ram mist. nu is het aan verkoper om je ram terug te sturen, zij zijn verantwoordelijk voor wat er gebeurt met jouw hardware na ontvangst.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
ja ze hebben nooit een bericht gestuurd dat de ram miste, maar toch zeggen ze dat de uitpakker de ram nooit heeft aangetroffen. Daar moest ik zelf achteraan bellen.
Dat houden ze vol en ''kunnen'' (willen) mij niet meer verder helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door De Tovenaar op 20-12-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Waarom in een willekeurig gelegenheid argument meegaan en zelfs de topictitel zo noemen?

De winkel heeft niet gereclameerd op de bijgesloten goederenlijst. Deze zijn dus gewoon ontvangen.

Dat is ook de meest logische verklaring.

Dat die vervolgens ergens gescheiden van de rest wordt kan voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS verwijderd. Dit gezien deze geen toegevoegde waarde biedt aan de discussie. Deze mag dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
Rukapul schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:45:
Waarom in een willekeurig gelegenheid argument meegaan en zelfs de topictitel zo noemen?
Weet niet goed wat je hiermee bedoeld.
Rukapul schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:45:
De winkel heeft niet gereclameerd op de bijgesloten goederenlijst. Deze zijn dus gewoon ontvangen.

Dat is ook de meest logische verklaring.

Dat die vervolgens ergens gescheiden van de rest wordt kan voorkomen.
Ik heb geen idee hoe het verwerken van pakketten normaalgesproken werkt bij een webwinkel.
Dus de vraag is eigenlijk, moeten zij via de mail uit hun zelf mij aangeven dat de ontvangst niet compleet was?
Zijn ze verplicht met aangetekende pakketten de verpakking te wegen en te noteren?
En hoe hier nu mee om te gaan?
Het is duidelijk dat ik via de mail met de webwinkel geen steek verder kom omdat de persoon die het pakket heeft open heeft gemaakt geen RAM heeft gezien.
Zijn woord tegen de mijne is het dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
De Tovenaar schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:45:
[...]
Niet helemaal
- in de garantieafwikkeling is afgesproken het hele setje te versturen
- op hun verzoek heb je er een pakbon bijgedaan
- hierop is bij ontvangst niet gereageerd

Ik denk dat je best sterk staat hier. Je kan onmogelijk bewijzen of iets verstuurd is of niet, zelfs een film van het inpakproces zou niets toevoegen (stop de film, vervang inhoud pakket door baksteen, etc) dus je hebt gedaan wat je kan doen. Postbedrijf heeft dmv gewicht aannemelijk gemaakt dat ook onderweg niets is gebeurd dus de bal licht toch echt bij de webwinkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

De Tovenaar schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:24:
Eenmaal op de post had ik na 24uur al bericht van **** dat de zending was ontvangen incl. Alle accessoires.
De jonge man aan de telefoon wist te vermelden dat de RAM modules nooit zijn ontvangen
Dus jij hebt zwart op wit dat ze alles hebben ontvangen, en nu ga je je af zitten vragen waar die RAM-modules zijn gebleven? Dat is 100% het probleem van de webwinkel.

Zij stellen dat ze ze ontvangen hebben, en weigeren ze nu terug te sturen. Ingewikkelder is het niet.

Ik zou ze schriftelijk sommeren te zorgen dat jouw eigendom terugkomt en bij een negatief antwoord overwegen aangifte te doen.

Dit allemaal ervan uitgaande dat jij inderdaad echt zwart op wit hebt dat ze claimen alles ontvangen te hebben.

Ja, ze kunnen beweren dat jouw pakbon onvolledig was (en dat daar geen RAM op stond), maar dat is allemaal erg onwaarschijnlijk omdat zij specifiek om CPU, mobo en RAM gevraagd hebben.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arniejj
  • Laatst online: 04-09 14:16
*knip* Eigen ervaringen helpen TS niet verder in zijn probleem.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 21-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De Tovenaar schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:45:
[...]

Weet niet goed wat je hiermee bedoeld.

[...]

Ik heb geen idee hoe het verwerken van pakketten normaalgesproken werkt bij een webwinkel.
Dus de vraag is eigenlijk, moeten zij via de mail uit hun zelf mij aangeven dat de ontvangst niet compleet was?
Zijn ze verplicht met aangetekende pakketten de verpakking te wegen en te noteren?
En hoe hier nu mee om te gaan?
Het is duidelijk dat ik via de mail met de webwinkel geen steek verder kom omdat de persoon die het pakket heeft open heeft gemaakt geen RAM heeft gezien.
Je mag aannemen dat wat er ontvangen is, wordt nagekeken op het formulier.
Daar is geen bericht van gekomen, dat je RAM ontbreekt. Jij hebt verder ook totaal niets te maken met
hoe een webshop ontvangen hardware verwerkt. jij hebt voldaan aan de gegevens van retourzenden.
Zij mogen bewijzen dat ze het niet hebben ontvangen, zo zit de vork in de steel.
Het kan gebruikelijk zijn dat je RAM even apart is gelegd, en zij hun eigen ram hebben gebruikt om te testen. Ik neem ook aan dat niet degene in het magazijn, de test heeft gedaan. ergens na ontvangst is de RAM dus buiten jouw hardware gehouden.... :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 18:27
De winkel heeft jouw pakket compleet ontvangen (of verzaakt te constateren dat de RAM er niet meer bij zat). Het balletje ligt dus helemaal bij de winkel en niet bij de vervoerder. De vervoerder wordt alleen als excuus gebruikt om zelf geen schuld te hebben.
Ik zou ze dus vragen waarom er niet eerder is geconstateerd dat de RAM ontbrak en dat niet aan jou is gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Tovenaar
Ik heb ondertussen de webwinkel er op aangesproken maar die houden voet bij stuk.
Wel gaan ze nu pas na ik denk zes mailtjes van mijn zijne en terug de klacht doorzetten naar de klachtenafdeling.
Maar goed dit wordt een gebed zonder einde en heb ondertussen Rechtsbijstand ingeschakeld die mij gaan helpen met de zaak.
Ik heb hier helemaal geen zin in om door de webwinkel opgezadeld te worden met al dit gedoe, maar ik laat mij geen €200,- door de neus boren.
Ondertussen wel een ander setje rammodules gekocht bij een andere webwinkel want ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren en vindt het zonde om mijn gloed nieuwe systeem weken of maanden lang niet te kunnen gebruiken.

Ik wil in ieder geval iedereen hier in het draadje alvast bedanken voor jullie mening en tijd die je er voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 08:29
De Tovenaar schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:55:
Ik heb ondertussen de webwinkel er op aangesproken maar die houden voet bij stuk.
Wel gaan ze nu pas na ik denk zes mailtjes van mijn zijne en terug de klacht doorzetten naar de klachtenafdeling.
Maar goed dit wordt een gebed zonder einde en heb ondertussen Rechtsbijstand ingeschakeld die mij gaan helpen met de zaak.
Ik heb hier helemaal geen zin in om door de webwinkel opgezadeld te worden met al dit gedoe, maar ik laat mij geen €200,- door de neus boren.
Ondertussen wel een ander setje rammodules gekocht bij een andere webwinkel want ik heb het gevoel dat dit nog wel even gaat duren en vindt het zonde om mijn gloed nieuwe systeem weken of maanden lang niet te kunnen gebruiken.

Ik wil in ieder geval iedereen hier in het draadje alvast bedanken voor jullie mening en tijd die je er voor neemt.
Ga er maar vanuit dat jou RB de schade zelf aan jou gaat vergoeden en de winkel er niets meer van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
In alle communcatie is het toch duidelijk dat jij hebt verstuurd wat je zegt te hebben gestuurd?
- webwinkel geeft aan wat je terug moet sturen
- Het gewicht van het pakketje is niet verranderd.
- Je hebt op verzoek een pakbon bijgevoegd die o.a. het setje RAM vermeld.
- de webwinkel heeft jouw pakketje ontvangen en gecontroleerd (anders vragen ze geen pakbok?)
- je gemelde defect is bevestigd door de webwinkel

De webwinkel heeft genoeg mogelijkheden gehad om jou te melden dat er geen RAM is ontvangen.
Achteraf, na het terugsturen, melden dat er geen RAM is ontvangen is, maakt hun casus heel zwak.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
Ik heb ondertussen met rechtsbijstandverzekerings gesproken en een zaak aangemaakt.
Alle correspondentie heb ik doorgestuurd met een word document waar ik de tijdlijn heb uitgezet.
Ik laat mij niet €200,- euro door de neus boren.
Ik zie geen goede uitkomst tegemoet als ik probeer met de webwinkel verder heen en weer blijf mailen.
Ondertussen al 15 mailtje heen en weer geweest zonder een positief puntje aan de horizon.

Ik zie nu ik rechtsbijstandverzekerings heb ik geschakeld de zaak met vertrouwen tegemoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De Tovenaar schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:29:
Ik heb ondertussen met rechtsbijstandverzekerings gesproken en een zaak aangemaakt.
Alle correspondentie heb ik doorgestuurd met een word document waar ik de tijdlijn heb uitgezet.
Ik laat mij niet €200,- euro door de neus boren.
Ik zie geen goede uitkomst tegemoet als ik probeer met de webwinkel verder heen en weer blijf mailen.
Ondertussen al 15 mailtje heen en weer geweest zonder een positief puntje aan de horizon.

Ik zie nu ik rechtsbijstandverzekerings heb ik geschakeld de zaak met vertrouwen tegemoet.
Je weet ook dat je rechtsbijstand "misschien" 1 standaard briefje stuurt en bij geen of een negatieve reactie dat je rechtsbijstand die 200 euro zelf zal betalen aan jouw uit de premies die jij en andere hebben betaald..... voor 200 euro gaat niemand een rechtszaak beginnen....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Breezers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:58:
[...]

Je weet ook dat je rechtsbijstand "misschien" 1 standaard briefje stuurt en bij geen of een negatieve reactie dat je rechtsbijstand die 200 euro zelf zal betalen aan jouw uit de premies die jij en andere hebben betaald..... voor 200 euro gaat niemand een rechtszaak beginnen....
Dit snap ik niet helemaal, omdat de webwinkel in gebreke blijft, wil je de TS een schuldgevoel aanpraten dat hij gebruik maakt van zijn rechtsbijstand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
forzav schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:08:
[...]

Dit snap ik niet helemaal, omdat de webwinkel in gebreke blijft, wil je de TS een schuldgevoel aanpraten dat hij gebruik maakt van zijn rechtsbijstand?
:? Schuldgevoel ? Ik vertel gewoon hoe dingen werken ;w

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Tovenaar
Breezers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:58:
[...]

Het gaat mij erom dat ik mijn €200,- niet kwijt ben.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat de webwinkel hier wat van kan leren.
Echter heb ik al zoveel geprobeerd ze te overtuigen dat ik wel de RAM modules heb gestuurd en dat er iets mis is gegaan na vertrek van sorteercentrum tot aan het retour sturen naar mij dat ik niet verwacht dat er nog verandering in komt.
Ook de houding en het beweren dat ik de modules nooit heb meegestuurd helpen daar niet aan mee.
Ik heb in de afgelopen jaren geregeld wat bij de bewuste winkel aangekocht maar nog nooit met retour sturen of de serviceafdeling te maken gehad.
Ik weet wel dat als dit niet netjes wordt opgelost ik hier geen klant meer zal zijn.
Natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die de boel proberen op te lichten.
Echter als je net een maand daarvoor aankopen doet voor minimaal €1100,- en dan na een maand de boel terug moet sturen om alle onderdelen te laten testen, je niet verzaakt je gevraagde ram modules mee te sturen.
Dat zou er namelijk tot kunnen leiden dat je alsnog je onderdelen moet opsturen en nog langer moet wachten totdat je gloednieuwe onderdelen terug hebt. 8)7
Daar heeft niemand wat aan.
Dit alles heeft mij dus besloten tot het inschakelen van rechtsbijstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Breezers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:11:
[...]

:? Schuldgevoel ? Ik vertel gewoon hoe dingen werken ;w
Maar die puntjes en premie die jij en andere betalen er bij te halen geef je het een negatieve lading.

Je zal het vast niet zo bedoelen. Maar komt wel een beetje zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Ik heb dat ook meegemaakt bij een Belgische webwinkel, gelukkig had ik het via bol.com besteld en kon ik via de gewichten aantonen dat het product wel aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
Technofreakz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:21:
Ik heb dat ook meegemaakt bij een Belgische webwinkel, gelukkig had ik het via bol.com besteld en kon ik via de gewichten aantonen dat het product wel aanwezig was.
Ja ik heb ook gevraagd wat het gewicht was bij aankomst bij de aankomst maar dat hadden ze niet gewogen.
Ze gaven aan de het gewicht van de ram modules (181g volgens de webwinkelmedewerker)zo weinig zou zijn dat het verschil op een doos met van 43950g te verwaarlozen zou zijn. 8)7
*knip* Webshop weet niet wat voor het gewicht de meegestuurde doos en verpakkingsmateriaals heeft gewogen dus aan de hand daarvan zouden ze het nooit kunnen beoordelen.
Ze hadden moeten wegen om uit te kunnen sluiten.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2020 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
De Tovenaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:28:
[...]

Ja ik heb ook gevraagd wat het gewicht was bij aankomst bij de aankomst maar dat hadden ze niet gewogen.
Ze gaven aan de het gewicht van de ram modules (181g volgens de webwinkelmedewerker)zo weinig zou zijn dat het verschil op een doos met van 43950g te verwaarlozen zou zijn. 8)7
*knip* weet niet wat voor het gewicht de meegestuurde doos en verpakkingsmateriaals heeft gewogen dus aan de hand daarvan zouden ze het nooit kunnen beoordelen.
Ze hadden moeten wegen om uit te kunnen sluiten.
Het originele gewicht was bijna 44 kg? Nouja, op zo'n gewicht zal 200 gram idd vrij eenvoudig te overzien zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2020 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Tovenaar
Snowdog schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:31:
[...]

Het originele gewicht was bijna 44 kg? Nouja, op zo'n gewicht zal 200 gram idd vrij eenvoudig te overzien zijn.
Oeps, een foutje in het gewicht gezet.
De nul moet je wegdenken.
Het is dus 4395 gram.

[ Voor 3% gewijzigd door De Tovenaar op 27-12-2020 10:23 ]

Pagina: 1