Ik heb hier een viertal 2TB Samsung 860 EVO's liggen, waarvan ik er in ieder geval twee wil gebruiken in een NAS. Ik vind het alleen buitengewoon lastig om een inschatting te maken van de benodigde processor. Uiteraard zijn er online antwoorden te vinden over het hele spectrum van "het maakt geen drol uit" tot "alleen het duurste is goed genoeg". Nu zal het antwoord hoogstwaarschijnlijk in het midden liggen, maar hoe denken jullie hier over?
Met andere woorden: is een dualcore 1.4GHz NAS voldoende om het meeste uit die ~500MBps SSDs te halen, of heb je toch echt meer cores/GHz nodig?
Encryptie heb ik persoonlijk (nog) niet nodig, maar ik ben wel benieuwd wat de extra overhead dan zou zijn. Mijn (zeer beperkte) ervaring is dat de overhead van encryptie bij een NAS zeer significant is.
Met andere woorden: is een dualcore 1.4GHz NAS voldoende om het meeste uit die ~500MBps SSDs te halen, of heb je toch echt meer cores/GHz nodig?
Encryptie heb ik persoonlijk (nog) niet nodig, maar ik ben wel benieuwd wat de extra overhead dan zou zijn. Mijn (zeer beperkte) ervaring is dat de overhead van encryptie bij een NAS zeer significant is.