Ratelend geluid radiatoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 17:10
Hi Allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik verhuisd en hebben wij voor het stucwerk alle radiatoren losgekoppeld. Nadat het stucwerk gedroogd was hebben we de radiatoren weer aangesloten en allemaal ontlucht. De radiatoren worden goed warm. Het enige nadeel is dat als de vloerverwarming in de woonkamer gaat verwarmen er elke paar seconde een ratelend geluid komt uit alle radiatoren in het huis.

Het maakt overigens niet uit of de radiatoren aan staan of niet.
Ik heb zelf meerdere keren de radiatoren ontlucht maar dit lijkt het probleem niet te verhelpen.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Disrupt0r op 20-12-2020 18:04 ]

Alle reacties

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Disrupt0r schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:57:
Hi Allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik verhuisd en hebben wij voor het stucwerk alle radiatoren losgekoppeld. Nadat het stucwerk gedroogd was hebben we de radiatoren weer aangesloten en allemaal ontlucht. De radiatoren worden goed warm. Het enige nadeel is dat als de vloerverwarming in de woonkamer gaat verwarmen er elke paar seconde een ratelend geluid komt uit alle radiatoren in het huis.

Het maakt overigens niet uit of de radiatoren aan staan of niet.
Ik heb zelf meerdere keren de radiatoren ontlucht maar dit lijkt het probleem niet te verhelpen.

[Streamable: geluid]

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Heb je dezelfde onderblokken teruggeplaatst? Het zou kunnen dat je de retour en aanvoer omgedraaid hebt, dan tikt het thermostaat ventiel.

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-01 10:41
Ik heb een soortgelijke ratel in een van mijn radiatoren, sinds ik een extra radiator in mijn aanbouw geplaatst heb. Dus alleen afgetapt, radiator toegevoegd, gevuld, ontlucht, daarna ratel in bestaande radiator :S

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 00:30
het is de gasmeter. (tenmiste zo tikt de mijne)
maar hoe kom dit nou bij je radiaort terrecht ?

er zijn wel wat opties zoals spellen vuilfilter microbellen ontluchter etc.
(maar soms krijg je het er echt niet uit.)