MediaPC, hoe schone installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Ok, van mijn MediaPC is de SSD van 64gb overleden.
Leek me niet zo'n probleem, ik heb nog een 256gb schijfje liggen, nieuwe windows erop en gaan weer, maar dat is toch minder makkelijk dan gedacht.
(Let op, heel verhaal/soap)

Op mijn reservedisk staat een windows 10 installatie maar die start niet door omdat de laptop waar de schijf uitkomt volledig andere hardware had dat mijn mediapc, daar sta ik niet van te kijken.

Dus:
Oplossing 1:
ff boot usb disk maken en klaar. Tijdens de eerste run met maken vage popup maar liep wel door. USB in de mediapc, boot niet via USB, misschien is het toch fout gegaan :?
Nogmaals dezelfde procedure gedraaid, nu zonder foutmeldingen, maar booten via USB pakt m niet (alleen een knipperende cursor in beeld, in Bios wel bootvolgorde aangepast.

Oplossing 2:
Ff een Boot dvd branden. Sh*t, in mijn laptop zit geen dvd drive meer. Dan maar ff de oude laptop pakken. Ow wacht... die SSD zit nu in de media pc. Dan ff snel naar pa, daar ff branden. geen brander maar alleen een lezer |:(
Dan maar SSD terugzetten in de laptop maar dat doe ik morgen wel.

Vanmorgen: verrek, pa heeft dezelfde "oude" laptop als ik met een dvd brander, dus daar weer heengereden. Lege DVD erin, iso gemaakt, Iso branden: uw schijf is te klein. &^%$#

Dus Iso uitgepakt naar mn USB stick en dat nog een keer proberen. Zojuist geprobeerd werkt ook niet.

Ik ben de wanhoop nabij en ben in staat om een nieuwe laptop te kopen maar dat is mijn eer te na...

Maar: HOE kom ik aan een bootable DVD om dat te proberen :? Iemand regio amersfoort toevallig eentje liggen :? :X

(andere gouden tip mag natuurlijk ook! :Y)
(edit: geen IT achtergrond, door schade en schande wijs geworden 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:51
even deze woorden in google stoppen.

media creation tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
popie schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:09:
even deze woorden in google stoppen.

media creation tool
is gedaan, zowel voor USB als DVD, maar toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Kun je de PC waarmee je die usb stick hebt gemaakt wel met die usb stick opstarten? Dan weten we in ieder geval dat het niet daar aan ligt.

Oude computers hebben soms hun usb3 poorten op een aparte controller zitten en kunnen daar niet altijd goed van opstarten. Daarom gaat de voorkeur uit naar een usb2 poort als die er ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
NESFreak schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:50:
Kun je de PC waarmee je die usb stick hebt gemaakt wel met die usb stick opstarten? Dan weten we in ieder geval dat het niet daar aan ligt.

Oude computers hebben soms hun usb3 poorten op een aparte controller zitten en kunnen daar niet altijd goed van opstarten. Daarom gaat de voorkeur uit naar een usb2 poort als die er ook op zit.
Dat is een goeie tip, ik heb het wel met een usb3 poort geprobeerd! We gaan t vanavond proberen :)