Geen beeld met lange HDMI kabel vanaf PC1, wel vanaf PC2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb een vervelend probleem met een tweede scherm. Ik wil graag beneden gamen op de tv waarbij ik twee HDMI kabels gebruik (12,5 m totaal) met een HDMI extender naar de hoofd pc. Het lukt echter niet om beeld te produceren, dit heeft vroeger wel gewerkt met dezelfde afstand (toen was er wel een andere videokaart).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoofdpc:
- Win10 Pro - alles geüpdatet
- Videokaart: RX 470 4GB - alles geüpdatet
- Scherm: Dell u2515h - 2560 x 1440 - 60hz
- TV: Samsung UE43RU7172 (4k 60hz)

WerkPC
- Win10 Pro - alles geüpdatet
- Videokaart: Geforce GT710 - alles geüpdatet
- Scherm: LG 29UM57-P - 2560 x 1080 - 60hz
- TV: LG 37LH3000 (Full HD 50hz)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst dat het gewoon een te zwak signaal was. Ik heb namelijk al meerdere kabels geprobeerd, ik heb meerdere HDMI poorten van de tv en de pc geprobeerd, ik krijg steeds geen beeld.

Wanneer ik mijn werkpc verbindt met de tv op zolder met exact dezelfde kabels krijg ik weer wel beeld. Ook als ik 15 meter probeer. Het werkt. Wanneer ik echter mijn hoofdpc wil verbinden met de tv op zolder krijg ik ook geen beeld. Poort wisselen maakt niets uit.

Wanneer zowel de monitor als tv zijn verbonden met de hoofdpc kan ik met de muis een stuk naar rechts schuiven buiten het bureaublade op de monitor(alsof er wel beeld is). Wanneer ik de tv enkel aansluit: geen beeld. Wisselen tussen DP en HDMI maakt ook niets uit.

Wanneer ik de lange kabel van 12.5m gebruik voor de monitor gebruik krijg ik ook geen beeld.

Hoe is het mogelijk dat ik wel beeld krijg met 15meter kabel vanaf de werkpc, maar dat het niet lukt met 12.5m bij de hoofdpc? Is de videokaart dan te zwak?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Kabel is te lang voor 4K @60Hz. Probeer eens @30Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik forceer het via de hoofdpc naar Full HD. Als ik monitor 2 selecteer staat er dat ook. Wanneer ik 'Detect' selecteer staat er dat het tweede scherm niet is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Weer getest met 6 meter kabel: het lijkt te liggen aan de repeater icm de hoofdpc.

Het is dit geval:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1907/5887/products/Photograph_of_inline_HDMI_Repeater_Extender_Amplifier_Booster_Adapter_40m_2_RTIF8IOQPOXZ.png?v=1594512507

Ik snap dan niet wat nou exact het verschil maakt met die andere pc waardoor het vanaf deze niet werkt.

Update:

Het verschil tussen de 2 kabels heeft ervoor gezorgd. 2 dezelfde kabels alsnog getest op 15meter, dat werk perfect,

[ Voor 14% gewijzigd door ByteMe_ op 29-12-2020 00:53 ]