Mobieltjes verbinden met een UTP kabel i.p.v. Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 8.237 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinav
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-12-2020
Hoi iedereen,

Het klinkt in een forum als Tweakers mss gek, maar hier thuis willen we graag WiFi afschakelen...
We zijn nu zover dat we overal UTP kabel hebben liggen, maar... ook voor onze GSM's willen we een oplossing!

Kunnen jullie advies geven welke hulpstukken we hiervoor nodig hebben?

We hadden al gezien dat er zo'n adapters bestaan met verschillende poorten in (usb a, usb c, lightning, ...) Maar wat hebben we precies nodig om te internetten op onze GSM via UTP ipv via WiFi? Want als leken zien we door het bos de bomen niet meer, of was het omgekeerd? :)
Bestaat er trouwens een 'multi' adapter waar we met verschillende GSM's in 1 'kastje' kunnen? Of is het 1 'kastje' = 1 GSM? Pubers, weet je wel? 8)7

Groeten,
Tina

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Laten we bij het begin beginnen. Welke telefoons (en andere apparaten) wil je allemaal bekabeld voorzien van internet? En de grote vraag (ik stel hem toch maar even) waarom zou je dit willen? Niet om een discussie te starten maar wellicht zijn er andere mogelijkheden om de WiFi beter te maken of wellicht denk je te moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Wat is het doel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinav
We hebben verschillende GSM's, iPhones en Androids.
Verder nog een iPad en verschillende laptops. De ene laptop heeft wel een directe utp aansluiting, de anderen niet, waarvan de ene dan een usb c heeft, de andere weer niet, tja... geen een is hetzelfde...

Reden afschakeling: We willen geen WiFi meer in huis. (En ja, ik ben zo'n groene geitenwollensok. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 13:27
Mijn verwachting is dat je pér apparaat een usb-c naar ethernet adapter nodig hebt. Welke precies werkt kan nog weleens verschillen, je bent bezig een vrij exotische usecase op te lossen.

apple devices kan je dit voor gebruiken:
https://www.apple.com/sho...-with-lightning-connector

(windows) laptops kan je met wat pricewatch-filteren wel een docking station vinden met een usb-c hostinterface en gigE RJ45 aansluiting

Android telefoons wordt denk ik de grootste uitdaging. Wat ik zo op internet kan vinden is het nogal afhankelijk van het merk en type toestel wat je hebt of, en welke adapter er werkt. Vrij grote uitdaging daar.

In alle gevallen verwacht ik dat de poorten nogal te leiden hebben als ze altijd bekabeld gebruikt worden, en dat het gebruiksgemak over het algemeen naar beneden gaat. Is het een optie om een wifi accesspoint zo in te stellen dat het zendvermogen heel beperkt is, en het AP alleen maar op bepaalde tijden aan staat? Op die manier kun je je blootstelling waarschijnlijk ook behoorlijk beperken, mogelijk tot het niveau dat je meer van je buren ontvangt dan dat je zelf maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinav
[b]T_knoop in "thuis-WiFi-afschakel-plan"
Is het een optie om een wifi accesspoint zo in te stellen dat het zendvermogen heel beperkt is, en het AP alleen maar op bepaalde tijden aan staat? Op die manier kun je je blootstelling waarschijnlijk ook behoorlijk beperken, mogelijk tot het niveau dat je meer van je buren ontvangt dan dat je zelf maakt.
Ah, dat weet ik niet? Kan je dat instellen op een router van de provider? (we hebben Telenet)

En dan de router aan een klokje instellen dat hij op bepaalde tijden stroom krijgt, bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik doe dit ook, Android ondersteunt dit al vele jaren.

Het is minder moeilijk dan je denkt: gewoon een USB Ethernet adapter kopen waar bij staat dat hij geschikt is voor Android. Zodra je de adapter aansluit, verschijnt er vanzelf een "verbonden met bekabeld internet" ikoontje en je krijgt er een extra setupscherm bij. De eerste adapter die ik kocht werd geadverteerd als "USB 2.0" maar die bleek USB 1.1 te zijn. Dat is dus trager dan Wifi. Maar het werkte wel onder Android.

Ik weet niet wat voor kabel je normaal gebruikt voor UTP in huis, maar als dat een goede kabel (dik en stug) is, dan is het wel handig om voor je telefoon er een dun soepel UTP kabeltje bij te kopen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik vind het reuze bijzonder, geen WiFi maar wel GSM's en laptops in huis. Zijn de telefoon's dan verder ook niet verbonden met GSM netwerk en hebben verder alle apparaten GPS, bluetooth en meer van dat soort zenders uitstaan?
Persoonlijk zou ik het goed doen en dan rigoureus alle elektronische apparaten de deur uit te doen of helemaal niet. Dit doet me heel erg denken aan de metafoor van de gelovige man die op zondagmiddag met een dekentje over zijn hoofd naar een voetbalwedstrijd kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou het kunnen doen. Bedenk je wel dat de meeste smartphones tegenwoordig ook gemaakt worden om via wifi te bellen.

Als ik jou was zou ik je tablets de deur uit doen, laptops voor in huis kopen en een vaste telefoon (dus geen dect oid) nemen.

Realiseer je wel: je vraag is valide omdat je een bepaald denkbeeld hebt en je ergens in gelooft. Dat is ook meteen de enige reden. En je zit hiet op een forum waarbij dat denkbeeld niet gedeeld, eerder veroordeeld wordt. Maar onwetend zondigt men niet, zoals ze dat hier in NL zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon UMTS / HSDPA gebruiken voor je mobiele apparaten? Wil wel zeggen dat je bij een provider een stapel van die kaartjes mag gaan bestellen met de daarbij behorende (maandelijkse) kosten ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 21:41

paularts

Paulux !!!!!!

tinav schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:21:
[...]

Ah, dat weet ik niet? Kan je dat instellen op een router van de provider? (we hebben Telenet)

En dan de router aan een klokje instellen dat hij op bepaalde tijden stroom krijgt, bedoel je?
Nee, ik denk niet dat hij dat bedoelt.
(kan ook maar) in de Router zit waarschijnlijk gewoon een scheduler welke de WIFI op bepaalde tijden aan en uit kan zetten.
per dag zelf verschillend.

even in de Router setting kijken of je een "Sheduler" kunt vinden
daar kun je het een en ander instellen.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Woon je ruim vrijstaand op een groot kavel? Anders heb je gewoon meerdere tot soms tientallen andere wifi netwerken van de buren 'in huis'. Althans dat is mijn ervaring in de meeste gemiddelde woningen die ik ken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:05
Open maar eens een App als Wifiman https://play.google.com/s...tails?id=com.ubnt.usurvey en kijk eens onder de knop 'Wifi'. Als je daar alleen je eigen netwerk ziet dan heeft je 'We willen geen wifi in huis'-standpunt echt zin. Ik zie er (rijtjeshuis) zo al een stuk of TIEN. Dus ik kan zelf mijn wifi uitschakelen.. maar dan haal ik me alleen maar een boel moeite op mijn hals omdat ik dan dergelijk bedrade oplossingen moet gaan bedenken. Terwijl het Wifi van de buren wel gewoon binnen komt.
Als het je niet te doen is om de straling, maar puur om de kinderen te limiteren m.b.t internet. Dan zijn er denk ik, simpelere oplossingsrichtingen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Anoniem: 224360 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:03:
Woon je ruim vrijstaand op een groot kavel? Anders heb je gewoon meerdere tot soms tientallen andere wifi netwerken van de buren 'in huis'. Althans dat is mijn ervaring in de meeste gemiddelde woningen die ik ken
Ik woon in de stad en bij mij zie je zo'n 100 netwerknamen (en nog meer routers). De beschikbare WiFi bandbreedte is dus altijd waardeloos. Dan is het fijn als je je telefoon even aan een kabeltje kunt leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

aawe mwan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ik woon in de stad en bij mij zie je zo'n 100 netwerknamen (en nog meer routers). De beschikbare WiFi bandbreedte is dus altijd waardeloos. Dan is het fijn als je je telefoon even aan een kabeltje kunt leggen.
A ) in de stad zullen mensen heus wel prima wifi kunnen inregelen.
B ) daar lijkt het hier totaal niet om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

paularts schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:00:
[...]
(kan ook maar) in de Router zit waarschijnlijk gewoon een scheduler welke de WIFI op bepaalde tijden aan en uit kan zetten.
per dag zelf verschillend.
Of het "waarschijnlijk" is vraag ik me af, maar die van mij heeft dat in elk geval wel.

Maar dat heeft 2 problemen:

WiFi gaat na de ingestelde tijd pas uit als de laatste client verbreekt, terwijl een moderne telefoon zo'n beetje constant datapakketjes aan het versturen is. Maar goed, als WiFi dan toch uit gaat en je wilt een keer 's nachts op WiFi (IKEA Trådfri bijvoorbeeld), dan moet je weer een manier (knop) hebben om hem aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
aawe mwan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:12:
[...]

Alle tweakers behalve jij wonen niet in de stad zeker :?

Praktisch ieder huis heeft last van interferentie van naburige WiFi signalen tenzij je op kavel vrijstaand woont. De sleutel zit hem in het zoeken naar de minst bezette kanalen en zoveel mogelijk als kan gebruik maken van 5Ghz band icm met je eigen zendvermogen in huis te beperken.
Will_M schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:58:
Gewoon UMTS / HSDPA gebruiken voor je mobiele apparaten? Wil wel zeggen dat je bij een provider een stapel van die kaartjes mag gaan bestellen met de daarbij behorende (maandelijkse) kosten ;)
De vraag is dan wel gaat het om de straling of beperken van het signaal voor de kroost? Anders is het een volslagen belachelijk idee als je de rest van de apparaten dan ook niet de deur uit doet. Als het tweede het geval is kun je vaak al met de router die je provider aanbiedt de WiFi op gewenste tijdstippen beperken of uitschakelen en anders kun je opvoedkundig ook eisen dat alle apparaten in een de lade gaan op x tijdstip.

Met dat betreft zou het beter zijn als de topic starter wat meer achtergrond zou meegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 20-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn die persoonlijke beledigingen steeds nou echt noodzakelijk om de vraag van TS te kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinav
Wij willen bewust omgaan met het gebruik van Wifi, dus niet thuis of toch zo min mogelijk. (Ik begrijp niet goed wat daar zo raar aan is, maar bon.)

Als we alle apparaten op UTP gezet krijgen, hebben we dus geen WiFi meer nodig en hebben we ook geen andere WiFi in huis. Dat hebben we al gecheckt. (Wij hebben geluk!)

Ik zou het wel fijn vinden om to the point antwoorden te krijgen ipv opvoedingstips en opmerkingen dat het absurd is... Dankjewel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

tinav schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:42:
Wij willen bewust omgaan met het gebruik van Wifi, dus niet thuis of toch zo min mogelijk. (Ik begrijp niet goed wat daar zo raar aan is, maar bon.)

Als we alle apparaten op UTP gezet krijgen, hebben we dus geen WiFi meer nodig en hebben we ook geen andere WiFi in huis. Dat hebben we al gecheckt. (Wij hebben geluk!)

Ik zou het wel fijn vinden om to the point antwoorden te krijgen ipv opvoedingstips en opmerkingen dat het absurd is... Dankjewel.

.
*knip*. Domme vragen bestaan niet, dus hou je even in.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 20-12-2020 20:49 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

.
Maar gaat het je om de Wifi als in straling en dergelijke, of wil je controle over de tijden/momenten dat er gebruik wordt gemaakt van een internetverbinding?

In het eerste geval kun je prima met USB verloopjes aan de slag, en in het laatste geval kun je makkelijker je wifi instellen met een schema en dergelijke.
aawe mwan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:24:
[...]

WiFi gaat na de ingestelde tijd pas uit als de laatste client verbreekt, terwijl een moderne telefoon zo'n beetje constant datapakketjes aan het versturen is.
Dit is sterk afhankelijk van je gebruikte apparatuur denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik denk dat het makkelijker is om je gebruik dan te beperken ipv voor al die apparaten een oplossing voor bekabeld netwerk te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 13:00
Mobiel internet (4G of 5G) is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing: doe zoveel mogelijk op laptops ed en neem gepaste bundels. Als dat ook een probleem is voor jullie* moet je de telefoons sowieso helemaal weg doen en gewoon met laptopjes met ethernet poorten werken. (of usb adapters daarvoor)

* beetje flauwe opmerking: er is net zoveel bewijs dat dit slecht is als voor WiFi. (ie 0.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
Inviscid schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:07:
Mobiel internet (4G of 5G) is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing: doe zoveel mogelijk op laptops ed en neem gepaste bundels. Als dat ook een probleem is voor jullie* moet je de telefoons sowieso helemaal weg doen en gewoon met laptopjes met ethernet poorten werken. (of usb adapters daarvoor)

* beetje flauwe opmerking: er is net zoveel bewijs dat dit slecht is als voor WiFi. (ie 0.0)
Ik gok dat Tina überhaupt geen draadloze straling wil, dus 4G of 5G zal dan geen oplossing zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki

.
Het is anders wel raar dat jij deze vraag stelt op een technisch forum waar normaliter wordt besproken hoe je beter je WiFi dekking kunt inregelen dan wel je semi professionele thuisnetwerk met mede Tweakers deelt. Dit valt buiten de norm dus je moet niet raar opkijken dat je dan juist bevraagd wordt om je motieven waarom jullie bewust willen omgaan met WiFi. Wat betekent voor jullie dan bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Laptops en pc,s en smarttv etc zit hier ook allemaal aan de kabel, maar smartphone is gewoon ondoenelijk zonder concessies te doen dus die blijft maar op huidige manier, wel staat hier de WiFi router op minimaal kwa signaal sterkte en alleen 20mhz aan.

Probleem bij smarthone,s is dat je verbonden moet zijn met mobiel netwerk om telefoontjes binnen te krijgen dus dat gaat niet echt lukken.
Inviscid schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:58:
[...]
Moet zeggen dat ik het ook geen gekke vraag vind om hier te stellen, maar denk wel dat als je zegt "ik wil geen WiFi" mensen hier zich afvragen waarom in hemelsnaam, en je er direct op wijzen dat dat onzinnig is in moderne woningen en omgevingen.
Zijn er genoeg en niet alleen om aluhoedje reden maar gewoon omdat de kabel stabieler is.

[ Voor 75% gewijzigd door mr_evil08 op 20-12-2020 19:53 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:17

lasharor

7 december 2004

Wat een gezeur hier. TS heeft gewoon een vraag en de helft van dit topic is gevuld met meningen van mensen wiens mening niets toevoegt.

Voor iOS: https://www.apple.com/nl/...r-met-lightning-connector

Voor Android kan je een vrij simpele USB-C naar ethernet adapter kopen de meeste hiervan zullen het zonder problemen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 13:59
lasharor schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:51:
Wat een gezeur hier. TS heeft gewoon een vraag en de helft van dit topic is gevuld met meningen van mensen wiens mening niets toevoegt.

Voor iOS: https://www.apple.com/nl/...r-met-lightning-connector

Voor Android kan je een vrij simpele USB-C naar ethernet adapter kopen de meeste hiervan zullen het zonder problemen doen.
Inderdaad.

Die USB-C naar Ethernet adapters zijn ook op Coolblue te verkrijgen zonder problemen: https://www.coolblue.nl/k...-naar-ethernet-converters

Als je oudere laptops hebt zonder USB-C: https://www.allekabels.nl...usb-ethernet-adapter.html

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:16

Fua

Normaal ben ik niet zo van het antwoorden, maar deze vraag vind ik toch wel interessant.
Het fascinerende aan de vraag vind ik, hoe tinav tot zijn vraag is gekomen.Ik kan me, naast overtuiging, geen reden bedenken waarom de TS dit stelt.

In alle scenario's kan ik meer argumenten verzinnen, dat het wel hebben van wifi goedkoper, zuiniger, makkelijker, etc is.
Zonder oordeel, de vraag staat bij mij gelijk aan de vraag : "hoe ik mijn koelkast weg doen?"
Aan de reacties hierboven te zien, zijn er meerdere mensen verbaasd.

Ik heb het idee, dat er een vraag achter de vraag zit. Als dat zo is, heb ik iets meer info nodig. Iets om me in jou situatie te verplaatsen.

Je hebt wel apparaten die gemaakt zijn om verbonden te zijn aan het internet/intern netwerk. Wil je deze wel blijven gebruiken? En zo ja, wanneer wel en wanneer niet? En waar wel, en waar niet?

Anders zijn er heel veel USB(of welke appartaat je maar hebt) naar RJ45 OTG Ethernet adapters kopen en deze op een switch inprikken.

Fua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:32
Gewoon een 4/5G data abonnement? Hoef je niet aan een kabel te hangen. Wat onpraktisch is dat zeg.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:04:
Gewoon een 4/5G data abonnement? Hoef je niet aan een kabel te hangen. Wat onpraktisch is dat zeg.
Meest grappige antwoord van de dag... Ik neem aan dat topic starter er alles aan heeft gedaan om alle G buitenhuis te houden want anders zouden de problemen over wifi wel extreem vreemd zijn.

Hij wil gewoon alles met een draad hebben. Dat mag. Je kan tegenwoordig van alles kopen om straling uit je huis te houden. Van folies op ramen tot behang met koperdraad. Als topicstarter dat wil is dat zijn goed recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Doet me wel een beetje denken aan de tijd dat wij thuis voor het eerst een laptop hadden. Toen hadden wij in ieder geval nog geen wifi, weet niet eens of het al bestond.
Maar toen hadden we gewoon een 20m lange netwerkkabel in de huiskamer liggen achter de TV kast die je elk moment kon pakken om op de laptop aan te sluiten zodat je internet had. Overigens heb ik het dan wel over 20 jaar geleden.
Ik zou daar nooit naar terug willen in ieder geval. Ook was die netwerkkabel geen heel lang leven beschoren want elke keer oprollen en achter de TV-kast proppen is niet zo goed voor de levensduur van je netwerkkabel.

Al met al is het denk waardevoller voor @tinav om wat (wetenschappelijke) literatuur erop na te slaan om erachter te komen of wifi nou schadelijk is of niet (spoiler: niet). Hier is alvast een goed begin: https://www.rijksoverheid...lijk-voor-mijn-gezondheid

Overigens zijn echte geitenwollen sokken heerlijk om te dragen, maar dat heeft dan weer niets met wifi te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ozzie op 20-12-2020 20:12 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ozzie schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:10:
l met al is het denk waardevoller voor @tinav om wat (wetenschappelijke) literatuur erop na te slaan om erachter te komen of wifi nou schadelijk is of niet (spoiler: niet). Hier is alvast een goed begin: https://www.rijksoverheid...lijk-voor-mijn-gezondheid
Kom aan, als hij nou geen Wifi wil, om welke reden dan ook, dat is toch okay. Als je we gewoon veel geld tegenaan gooit kan je heel veel straling uit je huis houden en als topicstarter dat doe lijkt met me niet meer dan logisch dat ie geen wifi wil uitzenden.

Als ie niets doet om straling buiten te houden dan word het allemaal wat meer grappig, dat geef ik toe. Maar wellicht gaat het om een hutje op de hei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:14
Plaats OpenWRT op je router, hier schakelt WiFi 's nachts uit (geprogrammeerd, 2 regels code) maar blijft kabelinternet draaien.

Onder scheduled tasks de volgende code:
code:
1
2
30 01 * * * wifi down
30 05 * * * wifi

[ Voor 45% gewijzigd door Wietsee. op 20-12-2020 20:18 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinav
Ok, ik ga nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel...

We willen graag zo weinig mogelijk straling in ons huis. Dus ging ik graag te rade bij de mensen die het meest afweten van netwerken en dergelijke: jullie!

Ik zoek aanbevelingen van welke adapters ik kan kopen om onze toestellen af te schakelen van WiFi. Ik heb er zelf al een deel gevonden, maar aangezien ik niet weet of die hetgene doen wat ik verlang, kwam ik hier met mijn vraag om concrete voorstellen.

Ik zoek dus lightning-utp kabels, usbc-utp kabels, usbc-lightning eventueel?

Of het handig is of niet, maakt niet zoveel uit, het is ook niet de bedoeling om er uuuuuuuren per dag gebruik van te maken. Anders zou ik niet zoveel moeite doen om van dat WiFi gedoe af te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Anoniem: 310408 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:09:
[...]

Meest grappige antwoord van de dag... Ik neem aan dat topic starter er alles aan heeft gedaan om alle G buitenhuis te houden want anders zouden de problemen over wifi wel extreem vreemd zijn.

Hij wil gewoon alles met een draad hebben. Dat mag. Je kan tegenwoordig van alles kopen om straling uit je huis te houden. Van folies op ramen tot behang met koperdraad. Als topicstarter dat wil is dat zijn goed recht.
Tinav heeft het nergens over het buiten houden van diverse soorten "G", ze wil van de wifi af. Dan is een data abonnement niet gek toch? Ik lees nergens dat ze d'r hele huis stralingsvrij heeft gemaakt of iets dergelijks. Tenzij dat wel het doel is, maar dan moet ze wat duidelijker zijn.
Edit: zojuist wel dus. Dan nog is een data abonnement niet gek, die straling heb je toch al in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 20-12-2020 20:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinav
Wietsee. schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:16:
Plaats OpenWRT op je router, hier schakelt WiFi 's nachts uit (geprogrammeerd, 2 regels code) maar blijft kabelinternet draaien.

code:
1
2
30 01 * * * wifi down
30 05 * * * wifi
Ojee.... dit kan ik niet hoor... ik zal eens vragen aan onze zoon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zag het, heb m'n reactie al aangepast.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hierboven werd overigens geopperd dat je niet zou kunnen bellen, maar als jouw mobiele provider(-s) wifi bellen ondersteunen en je telefoon ook, vermoed ik dat zelfs dat bekabeld kan werken. Dan kun je ook het GSM deel van de telefoons uitschakelen.

Met betrekking tot de discussies van schadelijkheid: Er is inderdaad geen enkel bewijs (of zelfs een natuurkundige reden) waarom magnetische straling zoals van je telefoon schadelijk zou zijn. Ja, op extreme vermogens is het een magnetron, maar je telefoon en wifi zitten daar duizenden malen onder qua vermogen. Verder is het geen ioniserende straling (zoals röntgen of zonlicht), dus kun je er geen kanker o.i.d. van krijgen, het warmt hooguit de omgeving iets op (in het geval van wifi is dat verwaarloosbaar weinig, minder dan een duizendste graad in je huis)

Wat echter veel mensen hierboven vergeten is het nocebo effect: Als jij dénkt dat het schadelijk is kan de stress die daardoor ontstaat wel schadelijk voor je zijn. Dan zijn er twee oplossingen: Of de stralingsbron weghalen of het nocebo effect laten verdwijnen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dan kun je wel naar wetenschappelijke stukken wijzen, maar gezien het nocebo effect zich weinig aantrekt van weten maar meer van voelen/denken is dat vrij nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 20-12-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat dit gaat over netwerken, ga ik dit naar het juiste sub-forum verplaatsen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:22
Dit kun je gewoon googlen Toch?

Voor de iphone bv

https://www.amazon.de/Jiq...lightning+ethernet&sr=8-7

Android met usb c

https://www.amazon.de/AUK...sb+c+ethernet+andr&sr=8-3

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
tinav schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:21:
[...]

Ojee.... dit kan ik niet hoor... ik zal eens vragen aan onze zoon... :)
Of gewoon de veel makkelijkere optie: Inloggen op je router en kijken of die niet standaard een optie heeft om tijd in te stellen voor wifi. De mijne heeft dat iig wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik ben even met de bezem door het topic heengegaan. Zullen we iedereen gewoon in hun waarde laten en de vraag van de TS beantwoorden? In plaats van denegerend gaan zitten doen en een hele offtopic discussie starten.

@tinav welkom op Tweakers!

Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke apparaten gaat het precies over?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 20-12-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sissors schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:56:
[...]

Huh? Don't get me wrong, ik heb vooral medelijden met de kinderen omdat de ouders wifi niet begrijpen (tenzij die zoon uit huis woont), maar hoe koppel je wifi op een timer zetten aan dit? Natuurlijk, als je aan het bankieren bent en je wifi gaat eruit volgens zijn timer, ja dan moet je opnieuw inloggen via draadje, maar dat lijkt me niet heel vreemd.
Je moet niet alleen je eigen WiFI netwerk willen begrijpen maar ook alles wat er achter zit. Als je met een TimeService gaat klooien dan werkt je interne WiFi nog wel maar dát wat er achter zit aan de buitenkant accepteert jouw LAN verkeer niet meer.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik denk dat @Sissors bedoeld dat je wifi op bepaalde tijden in en uit kan schakelen

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tinav schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:19:
Ok, ik ga nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel...

We willen graag zo weinig mogelijk straling in ons huis. Dus ging ik graag te rade bij de mensen die het meest afweten van netwerken en dergelijke: jullie!

Ik zoek aanbevelingen van welke adapters ik kan kopen om onze toestellen af te schakelen van WiFi. Ik heb er zelf al een deel gevonden, maar aangezien ik niet weet of die hetgene doen wat ik verlang, kwam ik hier met mijn vraag om concrete voorstellen.

Ik zoek dus lightning-utp kabels, usbc-utp kabels, usbc-lightning eventueel?

Of het handig is of niet, maakt niet zoveel uit, het is ook niet de bedoeling om er uuuuuuuren per dag gebruik van te maken. Anders zou ik niet zoveel moeite doen om van dat WiFi gedoe af te raken.
De grotere ketens bieden dit soort adapters gewoon aan dus kwestie van zoeken en reviews lezen, avondje werk.

Los van dit alles vind ik het een moedig besluit om iets aan straling te doen. Echter zul je als je er echt iets aan wilt doen het niet alleen bij het verminderen van WiFi gebruik moeten zoeken. Dezelfde band wordt namelijk ook voor veel andere zaken gebruikt. Denk aan Bluetooth, afstandsbedieningen, babyfoons maar ook je magnetron en autoalarm. Zie ook: Wikipedia: 2.4 GHz radio use

Dus staar je niet alleen blind op WiFi als je echt iets wilt doen aan verminderen van straling. Verder wens ik je succes in je zoektocht. Ik laat het voor hierbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@tinav
Voor de iPhones en iPads: https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J227/
Voor telefoons met micro-USB: https://www.kabeldirect.n...otg-ethernet-adapter.html
Voor telefoons met USB-C: https://www.allekabels.nl...c-netwerkadapter-lan.html

Volgens mij is dat wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Miki schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:21:
[...]

De grotere ketens bieden dit soort adapters gewoon aan dus kwestie van zoeken en reviews lezen, avondje werk.

Los van dit alles vind ik het een moedig besluit om iets aan straling te doen. Echter zul je als je er echt iets aan wilt doen het niet alleen bij het verminderen van WiFi gebruik moeten zoeken. Dezelfde band wordt namelijk ook voor veel andere zaken gebruikt. Denk aan Bluetooth, afstandsbedieningen, babyfoons maar ook je magnetron en autoalarm. Zie ook: Wikipedia: 2.4 GHz radio use

Dus staar je niet alleen blind op WiFi als je echt iets wilt doen aan verminderen van straling. Verder wens ik je succes in je zoektocht. Ik laat het voor hierbij!
Als toevoeging, in het kader van informatiebeveiliging zijn er bepaalde ruimtes bij mij op kantoor waar dergelijke straling niet mag komen, echter is dit achteraf pas besloten. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat dit gewoon een complete verbouwing vereist. Aparte ramen én kozijnen, deuren, de muren moeten afgebroken en bekleed opgebouwd worden, hetzelfde met de vloer en het plafond, de stopcontacten moeten gefilterd worden, zelfs de luchtbehandeling (voor ventilatie) is een aparte appliance.

Dus ik wens OP veel succes, dit loopt voor een ruimte ter grote van een doorsnee slaapkamer namelijk al makkelijk voorbij de €100.000,- in verband met dure apparatuur. Je kan de kosten wat beperken door de wanden niet opnieuw op te bouwen maar gewoon te bekleden, daarvoor lever je dan dus wel woonruimte in.

Overigens, Wi-Fi apparatuur komt deze ruimtes gewoon uberhaubt niet binnen om overduidelijke redenen. Daarvoor zijn EMF werende kluisjes aangebracht, dit zou @Anoniem: 37297 bijvoorbeeld in de gang kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 20-12-2020 21:57 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
Het uitschakelen van WiFi op je modem/router zelf zou niet zo'n probleem moeten zijn afhankelijk van de hardware.

Als ik op mijn Ziggo modem inlog kan ik onderstaande vinkjes veranderen en dan heb ik geen WiFi meer in huis. (van mezelf dan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl4Gs0GOC_p3PNrkpe3n2aaU5Hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/we3GZ11UOVoivlc7j93djBZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
nst6ldr schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:49:
[...]

Als toevoeging, in het kader van informatiebeveiliging zijn er bepaalde ruimtes bij mij op kantoor waar dergelijke straling niet mag komen, echter is dit achteraf pas besloten. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat dit gewoon een complete verbouwing vereist. Aparte ramen én kozijnen, deuren, de muren moeten afgebroken en bekleed opgebouwd worden, hetzelfde met de vloer en het plafond, de stopcontacten moeten gefilterd worden, zelfs de luchtbehandeling (voor ventilatie) is een aparte appliance.

Dus ik wens OP veel succes, dit loopt voor een ruimte ter grote van een doorsnee slaapkamer namelijk al makkelijk voorbij de €100.000,- in verband met dure apparatuur. Je kan de kosten wat beperken door de wanden niet opnieuw op te bouwen maar gewoon te bekleden, daarvoor lever je dan dus wel woonruimte in.

Overigens, Wi-Fi apparatuur komt deze ruimtes gewoon uberhaubt niet binnen om overduidelijke redenen. Daarvoor zijn EMF werende kluisjes aangebracht, dit zou @Anoniem: 37297 bijvoorbeeld in de gang kunnen doen.
Stroomnetfilters, deuren, ramen, ventilatiefilters etc zijn gewoon standaard te koop op de markt. Kamers isoleren met speciale panelen en dergelijke kost je echt geen 100k.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09

Theo

moederbord

Het is jammer dat Lifi nog niet echt een ding is, want dat zou voor jou dé oplossing zijn (draadloze verbinding met licht ipv radiostralen). Maar als je straling bij je lichaam wil verminderen, waarom wil je dan je telefoon van UTP voorzien en deze gebruiken? Naast wifi zendt een telefoon ook een hoop andere straling uit omdat het een telefoon is; het staat via een 1.8 Ghz straling in verbinding met een gsm mast, en gebruik (minimaal) één andere frequentie voor de 3/4/5G. Zet je dus wifi uit op je telefoon en gebruik je een UTP verbinding dan heb je nog steeds die andere telefoonstralingen in je handen. Je lost met je adapter dus maar een deel van het probleem op.

Je kan je telefoon ook binnenshuis op flight mode zetten. Maar praktisch is anders gezien je dan niet bereikbaar bent thuis (en gezien er een ophokplicht is zijn we 24/7 thuis en ben je dus weken niet bereikbaar..)
Wat ik je kan adviseren is om je telefoon (wifi, gps en bluetooth allemaal uit) ergens in huis te leggen op een plek waar je niet veel bent, maar waar je een telefoon wel kan horen als je gebeld wordt. Verder haal je een android/apple tablet waarbij je je usb-utp verloopje gebruikt voor netwerk. Dan heb je in je handen een device dat vrij is van alle straling, en niet alleen wifi.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

SgtElPotato schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:35:
[...]

Stroomnetfilters, deuren, ramen, ventilatiefilters etc zijn gewoon standaard te koop op de markt. Kamers isoleren met speciale panelen en dergelijke kost je echt geen 100k.
Jij weet niet hoeveel een goede EMI kooi kost :P Dan heb je het al snel over een 100K aan kosten voor een kamer die EMI doodstil is. Ik werk veel met straling en het meten eraan, en gebruik daar ook een kamer voor die vrij is van straling. Dat is een ruimte die 2 ton gekost heeft zonder de apparatuur die eromheen staat. Maar dan heb je het ook over een professionele ruimte waarin emissiemetingen worden gedaan voor formele productkwalificaties.
Zoek maar eens in Nederland bij een club als Thales, Dare, NLR, Kema ,Telefication of Bicon wat daar staat aan EMI testlocaties en EMI ruimtes. Dat zijn stralingsvrije ruimtes die inderdaad echt geen 100K kosten; die kosten veel meer dan dat :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Theo schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:47:
[...]

Jij weet niet hoeveel een goede EMI kooi kost :P Dan heb je het al snel over een 100K aan kosten voor een kamer die EMI doodstil is. Ik werk veel met straling en het meten eraan, en gebruik daar ook een kamer voor die vrij is van straling. Dat is een ruimte die 2 ton gekost heeft zonder de apparatuur die eromheen staat. Maar dan heb je het ook over een professionele ruimte waarin emissiemetingen worden gedaan voor formele productkwalificaties.
Zoek maar eens in Nederland bij een club als Thales, Dare, NLR, Kema ,Telefication of Bicon wat daar staat aan EMI testlocaties en EMI ruimtes. Dat zijn stralingsvrije ruimtes die inderdaad echt geen 100K kosten; die kosten veel meer dan dat :P
Nee dat snap ik. Een volledig EMI stille kamer kost een vermogen, maar dan praten we inderdaad over professionele ruimtes (testkamers, operation rooms bij het legers, MRI ruimtes etc).

Voor thuis kun je voor een stuk minder de grootste al buiten de deur houden, Wifi en telecom.
Afhankelijk van je huis kan de isolatie (en het beton / ijzerwerk) al flink wat signaal tegenhouden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

SgtElPotato schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:56:
[...]

Nee dat snap ik. Een volledig EMI stille kamer kost een vermogen, maar dan praten we inderdaad over professionele ruimtes (testkamers, operation rooms bij het legers, MRI ruimtes etc).

Voor thuis kun je voor een stuk minder de grootste al buiten de deur houden, Wifi en telecom.
Afhankelijk van je huis kan de isolatie (en het beton / ijzerwerk) al flink wat signaal tegenhouden.
Dat weet ik niet, als TS zichzelf neerzet als 'geitenwollen sok' ga ik er voor het gemak vanuit dat de schijngevoeligheid vrij hoog ligt. Als TS daarentegen niet een dergelijke rekening wil betalen voor gemoedsrust, dan vraag ik me af wat de bedoeling van deze exercitie is. Niet "gezondheid" lijkt me dan?

@Anoniem: 37297 we hebben toch echt meer context nodig, anders kunnen we nooit een sluitend antwoord geven. De kennis is hier echt wel op Tweakers, maar als we niet weten welk probleem we willen oplossen dan komen we ook nergens. Stellen dat we slechts antwoord moeten geven op de vraag hoe we een telefoon op UTP aan moeten sluiten is ook niet zinvol. Veel van ons zijn werkzaam geweest bij een helpdesk en weten hoe stelselmatig de vraag van de klant zelden overeenkomt met de behoefte.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Kooi van faraday, zoek daar maar eens op.
Simpel: kippen gaas 10x10mm maas en dan alles aan de aarde verbinden in je meterkast.
Dit werkt echt uitstekend.
Dit simpele systeem al vaker gebruikt voor het afschermen van 3G/4G/Wifi accespoints voor een bepaalde 'stille' ruimte.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Wietsee. schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:16:

code:
1
2
30 01 * * * wifi down
30 05 * * * wifi
OpenWRT op een Telenet modem gaat m niet worden vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16
tinav schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:41:

Bestaat er trouwens een 'multi' adapter waar we met verschillende GSM's in 1 'kastje' kunnen? Of is het 1 'kastje' = 1 GSM? Pubers, weet je wel? 8)7

Groeten,
Tina
Ik weet niet of er een kastje is waarop je meerdere telefoons kunt aansluiten die je dan op één netwerkaansluiting aansluit.

Je kunt op een netwerkaansluiting wel een netwerkswitch aansluiten. Op de switch kun je dan meerdere apparaten met een UTP kabel aansluiten; in jouw geval telefoons met een adapter naar UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Miki schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:38:
Ik vind het reuze bijzonder, geen WiFi maar wel GSM's en laptops in huis. Zijn de telefoon's dan verder ook niet verbonden met GSM netwerk en hebben verder alle apparaten GPS, bluetooth en meer van dat soort zenders uitstaan?
Persoonlijk zou ik het goed doen en dan rigoureus alle elektronische apparaten de deur uit te doen of helemaal niet. Dit doet me heel erg denken aan de metafoor van de gelovige man die op zondagmiddag met een dekentje over zijn hoofd naar een voetbalwedstrijd kijkt.
Wat een geweldige metafoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

.
Ik snap de wens absoluut niet. Geen wifi, wel 4G/5G, dat kun je moeilijk vookomen (of je moet je huis in een kooi van Faraday veranderen). Als ik thuis naar de beschikbare access points van wifi kijk, zie ik er een stuk of 10 van de buren, zouden die dan ook uit moeten ? Ik zou zeggen: bestudeer eens een goed verhaal over wifi i.p.v. vage Facebook theorieën. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. anders zit je voor je het weet met een alu-hoedje.
Zo te zien aan het taalgebruik, woon je in Belgie. Welnu .. de Nederlandse WIFI is in elk geval helemaal veilig. Verhuizen misschien ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 93050 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:38:
[...]

Ik snap de wens absoluut niet. Geen wifi, wel 4G/5G, dat kun je moeilijk vookomen (of je moet je huis in een kooi van Faraday veranderen). Als ik thuis naar de beschikbare access points van wifi kijk, zie ik er een stuk of 10 van de buren, zouden die dan ook uit moeten ? Ik zou zeggen: bestudeer eens een goed verhaal over wifi i.p.v. vage Facebook theorieën. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. anders zit je voor je het weet met een alu-hoedje.
Zo te zien aan het taalgebruik, woon je in Belgie. Welnu .. de Nederlandse WIFI is in elk geval helemaal veilig. Verhuizen misschien ?
Los van het oordelen van de wens van iemand; het doel van de TS is niet de discussie rondom de vraag te starten, maar om een antwoord te kunnen krijgen.

De ontvangen straling van een zender neemt kwadraisch af met de afstand tot deze bron, en wordt nog verder gedempt door muren. Kijk nog eens naar je beschikbare netwerken die je ziet en kijk met een app als WifiAnalyzer naar de sterkte van dat signaal. -10 dBm komt overeen met 100 µw aan ontvangen energie; -20 dBm komt overeen met 10 µw, en dit gaat per stap van 10 dBm met een factor 10 omlaag (-50 dBm staat gelijk aan 10 nW, -80 dBm aan 10 pW). Over het algemeen zullen je beschikbare netwerken zich bevinden tussen de -40 dB (extreem goed bereik) en -90 dB (extreem zwak bereik).
Tel dan eens het ontvangen vermogen van alle wifi's bij elkaar op, en je zal zien dat qua ontvangend vermogen je eigen wifi er met kop, schouders en zelfs enkels boven de rest uitkomt.

Even hier gekeken; ik zie van de buren 5x -80 dBm, 6 x -90 dBm, (samen allemaal 56 pW), mijn AP beneden van 1 x -60 dBm (1.000 pW) en mijn repeater van 1 x -45 dBm (30.000 pW) Die zwakke signalen van de buren die zijn qua energie niet zo spannend. Mijn AP beneden is een factor 20 maal zo krachtig als alles van de buurt samen. En mijn repeater boven die is qua signaal ook weer 30 maal zo sterker dan die van de AP. Puur kijkend naar de hoeveelheid ontvangen stralingsenergie is zo'n 99.8% (31.000 pW van de 31.056 pW) afkomstig van mijn apparatuur.

Maar los daarvan; wifi is een tweerichtingsverkeer. Mijn AP zendt naar de laptop/tablet/telefoon, en die zendt ook terug. Deze doet dat over het algemeen met een zendvermogen tussen de +10 dB (10 mW) en +20 dB (100 mW), en daar zit je zelf minder dan een meter bij vandaan. De hoeveelheid stralingsenergie die je dan ontvangt is al snel zo'n 500 nW (500.000 pW), en dus vijftien maal zo hoog als wat je eigen AP uitzendt, en zelfs zo'n 10.000 maal zo veel als alle wifi's van je buren samen.

Wil je dus de wifi stralingsenergie in je eigen woning verminderen om welke reden dan ook dan is het uitschakelen van je eigen apparatuur extreem effectief gezien 99.99% van de stralingsenergie in jouw woning van jouw apparatuur komt. Vergelijk het met een grote slagroomtaart. De gehele taart, minus een hapje, komt uit het apparaat dat voor je ligt (telefoon/tablet/telefoon. Van dat ene hapje komt een kruimeltje bij de buurt vandaan, en de rest van je eigen AP. Als je wil afvallen; wil je dan dat kruimeltje niet eten, dat hapje niet eten of de taart niet eten? :P
Of het nuttig is, en of wifi schadelijk is dat is een andere discussie die voor nu niet relevant is.

offtopic:
Over nut gesproken; mijn repeater is een +27 dBm 800 mW zender met twee +12 dB antennes zodat ik tenminste overal in huis en tuin goed bereik heb; een setup die voor de TS een nachtmerrie zou zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 21-12-2020 11:06 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

kodak

FP ProMod
sypie in "Mobieltjes verbinden met een UTP kabel i.p.v. Wifi" lijkt het antwoord te hebben waarmee je het kan proberen.
Helaas hangt het vaak per apparaat en oplossing af of het wil samenwerken, smartphones en tablets zijn nu eenmaal meer gemaakt om draadloos te communiceren, of via een kabel direct met een ander apparaat. Al zal er in de meeste gevallen wel een (omslachtige) oplossing bestaan die je tijd geld of moeite gaat kosten.
Zelfs de oplossing voor de apple-apparatuur ziet er ook niet echt uit alsof je het makkelijk kan gebruiken.

Hoewel je vraag duidelijk is lijkt het me wel dat er de nodige tips zijn gegeven om te overwegen of je dit echt gaat helpen. Alle beetjes helpen is op kleine schaal niet perse een oplossing voor het probleem dat je kennelijk ziet. Al kan een goed gevoel misschien ook een doel zijn. Ik denk dat diverse tweakers hoe dan ook wel willen weten wat je ervaring is met dit soort oplossingen naar aanleiding van de antwoorden op de vraag die je zelf gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Als je een open source firmware op een compatibele modem zet dan kan je bepaalde stralings instellingen verbeteren de stralings intensiteit verminderen. Naast de sterkte van de straling is er een een setting voor het aantal zoek pakketjes per seconde. De wifi bron stuurt pakketjes rond om apparaten te zoeken die gebruik willen maken van de wifi. Normaal gesproken stuurt die dan zeer snel veel pakketjes rond.
Als je die lager instelt dat wordt de wifi minder intensief. Kan het ook micro beetje meer tijd kosten voor apparaten om te koppelen. De meeste standaard firmwares op modems hebben te weinig instellingen.sommige modems hebben een wifi aan uit knop maar dat zijn er niet al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:40
Hoewel goed bedoeld zien we dit liever de volgende keer met een Topic Report :)

[ Voor 68% gewijzigd door Yariva op 17-09-2024 13:12 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Yes, laten we dit inderdaad maar even rusten. Het is niet de bedoeling dat we topics gaan kicken, daarvoor het is verstandiger om je eigen topic te openen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.