vast internet via hotspot smartphone abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 21:26
Hallo,

Orange heeft nu een aanbieding waarbij men bij een abonnement voor een smartphone voor 30 euro onbeperkt internet heeft.
Ik vroeg me af of het een verstandig idee is om dit via een persoonlijke hotspot op mijn smartphone te gebruiken op mijn imac voor dagelijks internet, en of dit constant gebruik de smartphone niet te veel 'beschadigd'?

Ik heb begrepen dat de eerste 30GB aan een verhoogde snelheid is, daarna aan 512 Kbbs.
Dit zou voldoende moeten zijn voor emails te behandelen, muziek en films te streamen, etc.

Heeft iemand ervaringen met deze manier?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01
Als eerste vermoed ik dat dit niet mag volgens de voorwaarden.

Daarnaast loopt de batterij van je telefoon idd veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-10 09:15
Het is een beetje afhankelijk van je gebruik. Als je je imac niet uren per dag gebruikt en hooguit beetje facebook/tweakers/etc bekijkt dan zou het wel kunnen op zich.
Maar zodra je wat intensiever gebruikt maakt van je verbinding (elke dag veel youtube/netflix/spotify, automatische backups in de cloud) dan zal het echt gaan tegenvallen.
Ook even opletten wat voor smartphone je hebt, iOS is nogal kieskeurig met updates/backups die alleen maar over wifi willen en die je niet op 4G kan forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33
Films streamen met 512kbps gaat niet echt werken, misschien is het net voldoende voor 240p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat 30GB per dag of per maand?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
hcQd schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:37:
Films streamen met 512kbps gaat niet echt werken, misschien is het net voldoende voor 240p.
En muziek van beatport.com, spotify?

groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Ik heb gekeken wat ons gezin gebruik is per week 200gb ;). Als je alleen ben is 30 GB al krap met gezin helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

dellete schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:37:

Ik heb begrepen dat de eerste 30GB aan een verhoogde snelheid is, daarna aan 512 Kbbs.
Dit zou voldoende moeten zijn voor emails te behandelen, muziek en films te streamen, etc.
Groet
Als je 30GB per maand hebt, is dat zo'n 1GB per dag.
Een muziekstream is zo'n192 kbps. 1GB = 8Gbit. 8G / 192k = 41666 seconden. Dit komt overeen met 11,5 uur.
Een film verbruikt veel meer, en je bent zo door die databundel heen.

Daarnaast denk ik niet dat je het internetverkeer mag delen met meerdere apparaten, maar dat staat vast wel in de voorwaarden vermeldt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
Niet doen.

Je gaat je kapot ergeren aan die 512kbps.
Hou er rekening mee dat als je onderweg bent ook gebruik maakt van die 30GB. 512kbps voor een smartphone is nog wel te doen, maar op een desktop is het niet fijn.

30GB ben je zo doorheen, zeker als je de updates van je pc en smartphones ook regelmatig uitvoert. En af en toe wat video's bekijkt of andere intensieve acties doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
30GB is wel erg zuinig..

nou is de 121GB die ik er al door gejast heb via 4G ook wel een beetje overdreven..
maar als ik ook even kijk wat er over de vaste lijn getrokken is zit dat ook richting de 1.3TB

404 Signature not found

Pagina: 1