Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 11:44

Het probleem

Ik heb een Philips 49PUK7100/12 TV. Enkele dagen geleden stopte het internet. Zowel draadloos als bekabeld werkten niet meer goed. Ik kreeg het niet gerepareerd en besloot om de TV volledig te resetten. Dit heb ik gedaan via menu en dan te kiezen voor fabrieksinstellingen herstellen. Achteraf had ik gevonden dat mijn internet het waarschijnlijk niet meer deed omdat de tijd van de TV ineens verkeerd stond. Anyway daar kwam ik pas later achter.

Mijn TV heeft zichzelf opnieuw geinstalleerd. Het probleem is nu dat de Google Play Store ineens Google Play Butik heet en dat ik daarop niet meer kan inloggen. Alle Smart features zijn behoorlijk verouderd en ik kan ze niet updaten omdat ik niet kan inloggen in de Play Store. Telkens als ik de Play Store open krijg ik de melding dat die onverwachts is gestopt.

Ik heb geprobeerd om de TV in andere talen te installeren maar blijf dit probleem krijgen.
Op internet vind ik steeds terug dat ik de cache moet legen. Dat doe ik maar dat blijkt niet te helpen. Ik heb ook geprobeerd eerst de TV te installeren en daarna pas in te loggen bij Google. Ook dat helpt niet.

Ik heb het vermoeden dat de Play Store die erop staat zo oud is dat die het niet meer doet. Ik kan alleen niet handmatig een andere APK installeren want de TV lijkt geen filemanager te hebben die een APK file kan zien. En ja ik heb aangezet dat onbekende bronnen toegestaan zijn.

Op internet is ook te vinden dat ik dan gebruik moet maken van een file manager die ik via de Play Store kan downloaden. De store waar ik dus niet in kan.

Kortom ik heb nu een TV die zichzelf niet kan updaten waardoor alle smart features niet meer werken. Aangezien ik geen TV kijk maar de TV gebruik voor Plex of andere media, is dat behoorlijk vervelend.

Zouden jullie mij kunnen helpen? Of is het mogelijk om een custom rom op de tv te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:20
Kijk even op de site van Philips, onderaan de pagina staan onder 'Software en drivers' een link naar de firmware en de installatie-instructies (via een usb-stick)

https://www.philips.nl/c-...se-ultra-hd/ondersteuning

Hopelijk heb je dan een recentere versie en kun je weer verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:52
workermaster schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:11:

Het probleem

Ik heb een Philips 49PUK7100/12 TV. Enkele dagen geleden stopte het internet. Zowel draadloos als bekabeld werkten niet meer goed. Ik kreeg het niet gerepareerd en besloot om de TV volledig te resetten. Dit heb ik gedaan via menu en dan te kiezen voor fabrieksinstellingen herstellen. Achteraf had ik gevonden dat mijn internet het waarschijnlijk niet meer deed omdat de tijd van de TV ineens verkeerd stond. Anyway daar kwam ik pas later achter.

Mijn TV heeft zichzelf opnieuw geinstalleerd. Het probleem is nu dat de Google Play Store ineens Google Play Butik heet en dat ik daarop niet meer kan inloggen. Alle Smart features zijn behoorlijk verouderd en ik kan ze niet updaten omdat ik niet kan inloggen in de Play Store. Telkens als ik de Play Store open krijg ik de melding dat die onverwachts is gestopt.

Ik heb geprobeerd om de TV in andere talen te installeren maar blijf dit probleem krijgen.
Op internet vind ik steeds terug dat ik de cache moet legen. Dat doe ik maar dat blijkt niet te helpen. Ik heb ook geprobeerd eerst de TV te installeren en daarna pas in te loggen bij Google. Ook dat helpt niet.

Ik heb het vermoeden dat de Play Store die erop staat zo oud is dat die het niet meer doet. Ik kan alleen niet handmatig een andere APK installeren want de TV lijkt geen filemanager te hebben die een APK file kan zien. En ja ik heb aangezet dat onbekende bronnen toegestaan zijn.

Op internet is ook te vinden dat ik dan gebruik moet maken van een file manager die ik via de Play Store kan downloaden. De store waar ik dus niet in kan.

Kortom ik heb nu een TV die zichzelf niet kan updaten waardoor alle smart features niet meer werken. Aangezien ik geen TV kijk maar de TV gebruik voor Plex of andere media, is dat behoorlijk vervelend.

Zouden jullie mij kunnen helpen? Of is het mogelijk om een custom rom op de tv te zetten?
ja check ff de firmware zoals gezegd.
maar volgens mij zijn hier bij dit model geen updates van.

Je hebt een full android tv dus daar is gewoon live support op bij philips

dus kan je aan de telefoon worden geholpen om het probleem op te lossen: 0900-2020871

Je betaalt hiervoor alleen je gebruikelijke belkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
boyette schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:59:
[...]

ja check ff de firmware zoals gezegd.
maar volgens mij zijn hier bij dit model geen updates van.

dus kan je aan de telefoon worden geholpen om het probleem op te lossen: 0900-2020871

Je betaalt hiervoor alleen je gebruikelijke belkosten.

Danku. Ik heb met de helpdesk gebeld. Ze hadden er nog niet eerder van gehoord dat het op deze manier fout is gegaan en zijn nu aan het onderzoeken waarom de Play Store steeds vastloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workermaster
Beste Tweakers,

Ik heb ondertussen een antwoord. Philips heeft mij niet kunnen helpen maar ik heb ontdekt dat ik in de Philips support app eerst akkoord moet gaan met de voorwaarde. Omdat ik de TV heb geïnstalleerd voor enkel de smart functies zonder extra Philips functies, had ik niet gezien dat dat nodig was. Het wordt ook nergens vermeld.

De TV werkt weer.

Allen alsnog bedankt voor het meedenken.

Workermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvalkhof
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-01-2021
Beste workermaster,

Helaas hetzelfde probleem.
Waar kan ik die philips support app vinden?

Hopelijk wil je mij de stappen benoemen die ik moet doen.

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
mvalkhof schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:29:
Beste workermaster,

Helaas hetzelfde probleem.
Waar kan ik die philips support app vinden?

Hopelijk wil je mij de stappen benoemen die ik moet doen.

Alvast bedankt voor je hulp.
Hi,

Vervelend om te horen dat je hetzelfde probleem hebt.

De app heet "Support".
Ik heb net mijn TV gereset om zeker te zijn dat dit inderdaad werkt. Als je tijdens de installatie van de TV de TV registreerd bij de Philips smart server dan werkt het ook. Nadat de TV klaar is met de reset moet je even wachten. Bij mij werd na 5 minuten de play store geupdate waarna de rest volgde.

Als je de support app opent kan je daar ook akkoord gaan met de voorwaarden van Philips smart TV.

Laat het even weten als dit lukt. Mocht je meer hulp nodig hebben dan kan ik proberen om foto's van de installatie toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP076
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-03-2021
DE OPLOSSING

Oplossing voor alle Philips android tvs met Google play butik in plaats van Google play store na opnieuw installeren tv.

Ga op de homepagina en scroll helemaal naar onder. Klik op het 3e icoontje 'Hoe moet u?', dit opent een menu waarin de onderste optie 'smart tv gebruiken' is. Klik hierop. Je krijgt nu de optie tussen play store en en de Philips galerij. Druk op play store. Het kan zijn dat je dit proces een aantal keer moet herhalen voordat het werkt.

Nu kan het zo zijn dat je tv een soort rare 'basis' versie van de play store opent. Ga dan naar instellingen > over. Druk nu op 'build' (of versie of iets dergelijks). Het kan zijn dat je hier een paar keer op moet drukken totdat er een melding staat die ongeveer zegt 'Er wordt een nieuwere versie van de google play store geïnstalleerd' (ik weet de melding niet meer exact). Wacht nu even en de google play store zou moeten werken.

Ik heb hier ENORM mee zitten kloten en ik kon nergens op internet een oplossing vinden. Ik hoop dan ook dat ik hiermee een hele hoop mensen help.

Lijkt een rare bug te zijn bij de Philips android tvs. Maar dit zou toch echt de oplossing moeten zijn!

• conen18
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik heb bovenstaande stappen gevolgd. Echter moet ik dan inloggen bij google. Als ik dat doe krijg ik altijd de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet overeen komen. Diverse accounts geprobeerd. Als ik de support app open krijg ik een melding dat de pagina niet geladen kan worden. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie12
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
Is er intussen een oplossing voor dit gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem…
Aanmelden in de support app loopt vast.
Via instellingen en hoe moet u kom ik er ook niet ik blijf een foutmelding krijgen wanneer ik mijn Google account wil koppelen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn zogezegd niet correct terwijl dit absoluut wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Sofie12 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:34:
Is er intussen een oplossing voor dit gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem…
Aanmelden in de support app loopt vast.
Via instellingen en hoe moet u kom ik er ook niet ik blijf een foutmelding krijgen wanneer ik mijn Google account wil koppelen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn zogezegd niet correct terwijl dit absoluut wel het geval is.
Je kan je ook aanmelden tijdens het herstellen naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie12
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
Ook al allemaal geprobeerd het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romyvdh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-12-2021
Hi,

Wij hebben helaas hetzelfde probleem en alles hierboven geprobeerd. Iemand nog wat tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
Romyvdh schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:45:
Hi,

Wij hebben helaas hetzelfde probleem en alles hierboven geprobeerd. Iemand nog wat tips?
Helaas niet vanuit mijn kant. Ik gebruik mijn TV nu maar op de HTPC. Dit model van Phillips valt erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdhd1973
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-04-2022
Dit probleem kan worden opgelost door de authenticatie in twee stappen in te schakelen in de beveiligingsinstellingen van uw Google-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02-2022
Het klopt ik heb precies hetzelfde gehad. En het probleem is inderdaad verholpen toen ik 2x verificatie aan heb gezet. Probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb mijn philps tv met Android lolipop opnieuw moeten installeren omdat de tv geen wifi verbinding meer kon krijgen.
Verbinden via kabel niet mogelijk omdat ik een gedeelde wiffi verbinding gebruik van alliade.
Eigen internet aansluiting is niet mogelijk.

Nu weer terug naar mijn probleem.
Ik had de tv terug in fabrieks instellingen gezet. Heb toen alles op nieuw weer aan gevinkt toen ik bij het venster van inloggen in het google acount aan kwam.
Heb ik ingelogd met mijn emailadres en mijn wachtwoord.

Kreeg toen een melding van kan niet inloggen je gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen controleer ze en probeer het op nieuw.

Mijn wacht klopt gewoon ik kan er gewoon op de computer mee inloggen dus heb het wachtwoord verandert en op nieuw geprobeerd maar kreeg weer de zelfde melding.
De 2 stapsvertificatie stond bij mij al aan

Philps suport om hulp gevraagd die zouden het uitzoeken en zouden met een update komen mijn versie tv is waarschijnlijk te oud heb geen update ontvangen.
Heb google play suport om hulp gevraagd die konden mij niet verder helpen.

Even in de instellingen gezeten blijkt mijn tv te draaien op lollipop ik denk na de update 5.1

Nu heb ik even gegoogled en kwam tot de ontdekking dat lollipop 5.0 en 5.1
Niet meer ondersteund word heb ik gelezen in een artikel dat was voor het laatst bijgewerkt 26 nov 2021

Dus als je een smart tv hebt met lollipop 5.1 ga niet terug naar fabrieksinstelingen want je kan niet meer inloggen.

Je krijgt dan constant de melding van kan niet inloggen je gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen controleer ze en probeer het opnieuw.

Met andere woorden als je zeker weet dat je wachtwoord klopt dan kun je er van uit gaan dat google play je aanmelding blokeerd omdat je smart tv te oud is.

Google heeft in het verleden al laten weten oudere apparaten de support tot googleplay te blokkeren.

Mijn is gebouwd in 2015 in nov 2021 werd lolipop 5.0 en 5.1 niet meer ondersteund.

Na 7 jaar stopt de smart ondersteuning van je smart tv maar een gemiddelde tv kan 15 jaar mee gaan.

Ik ben genezen van een smart tv te willen kopen ik koop liever een smart google setup box relatief goedkoper dan om de 7 jaar een nieuwe smart tv te kopen.
Terwijl gemiddeld een tv veel langer mee gaat dan 7 jaar.
Uit eindelijk zal de tv zelf ook gebreken gaan vertonen omdat er geen software updates meer beschikbaar zijn van je smart tv.

Mijn boodschap is
zet je tv niet terug in fabrieks instellingen.
Is je tv 7 jaar oud ga in de komende jaren alvast geld opzij leggen voor als de tv het in eens spontaan begeeft.
Is na 7 jaar je smart tv verouderd en de tv buiten het smart gedeelte om werkt nog prima kijk dan eens voor een google play Android kastje dan heb je toch weer een beetje je smart omgeving terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
Bedankt voor je reactie.
Maar naar 2 uren zoeken op google ben ik geen stap verder.

Ik heb geprobeerd handmatig de googleplay Service te updaten.
Maar in het artikel wat je deelde spreken ze over adb ik krijg de adb niet aan de praat.
In het artikel is onvoldoende uitgelegd in welke map je de google play service moet installeren.

Ook word er in het artikel niet uitgelegd hoe je adb op je computer aan de praat krijgt.
Ik heb op google gezocht maar kan geen goeie info vinden van het installeren van adb server op de computer

Sommige zeggen dat je de cmd van Windows kunt gebruiken maar cmd herkent adb niet.
Ook stond er bij vermeld dat je de cmd van Windows wel even moet opstarten met administrator.

Ik kom in iedergeval geen stap verder wat ik kan geen goeie adb programma vinden

Even een update
Ik vond op mijn computer een adb programma deze maar even geïnstalleerd en nu kan ik met cmd van Windows wel de adb benaderen en ik kan inloggen op de tv via adb maar ik begrijp nog steeds de camand niet om de google play service over te zetten naar de tv toe

[ Voor 15% gewijzigd door spidy60 op 13-01-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
Update
Ik kreeg voor het koffie drinken wel verbinding met de tv maar na het koffie drinken kreeg ik geen contact meer met de tv via poort. 5555
Ook begrijp ik de comando code nog niet om een apk bestand te sideloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
Laatste update na mijn tv weer in fabrieksinstelingen gezet te hebben en mijn computer opnieuw op gestart te hebben kreeg ik via adb weer verbinding met de tv.
Maar ik krijg bij sideloaden een error die commando kent adb server niet.

Als ik het probeer via adb install xxxxxxx.apk dan krijg ik de error missing apk file of invalid apk ik weet niet wat ik fout doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Ja, Android ADB via command line is niet echt gebruikersvriendelijk.
Maar er zijn nu betere oplossingen gelukkig. :)
Probeer het eens met ADB AppControl, deze werkt met een makkelijke GUI.

XDA Forum: ADB AppControl - 🚀 Ultimate App Manager & Debloat Tool + Tweaks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18lLJeyIR7vLoFpr_Z9dHYSUPSE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2rTsslA4TtOu78urpwUbVXCN.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 13-01-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidy60
bedankt The_Doman
ik heb dit programma geïnstalleerd en heb via het tabblad console verbinding gemaakt met mijn tv.
via commando connect ipadres van je tv.
toen op de tv verbinding toe gestaan en toen ben ik van het tabblad console naar aplications gegaan.

ben toen naar het rechter kolom gegaan en heb op install gekikt.
in het install scherm heb ik de aller laatste ondersteunende versie van google services geüpload.
heb toen bij die apk het selectie vakje aangevinkt en op install geklikt.
en dan is het wachten en wachten onder tussen nog even wachten pizza.
en daarna kreeg ik de melding dat de apk was geïnstalleerd.
toen ben ik weer naar mijn tv gegaan en ben opnieuw gaan inloggen.

en tot mijn grote verbazing kon ik weer inloggen op mijn smart tv met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

ik zit nu alleen nog even met de google play butnik

update
is ook al opgelost even de google play.apk android 5.5 downloaden en instaleren. :)
nu nog even chrome instaleren via een .apk miror file.

[ Voor 8% gewijzigd door spidy60 op 13-01-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Mooi dat je de TV op deze manier hebt kunnen updaten en dat het nu dus weer werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabke
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
kan je dat eens uitleggen in gewone mensen taal , want ik begrijp er niet veel van , ik heb ook al alles geprobeerd , service code , harde reset , De 2 stapsvertificatie , ondanks dit alles .ik kan nog steeds niet inloggen altijd komt zelfde voor gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen , terwijl ook de juiste gegevens invul , ik heb ook google play butnik ipv google play en kan ook google butnik niet verwijderen ook kan ik you tube niet verwijderen ,en de app van you tube werkt ook niet komt telkens op deze actie is niet toegestaan , mn tv is een UE40F5500AW , kan nu enkel nog gewoon tv kijken geen google play of you tube , tv is van 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan lens
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Philips 32pfk6500 , dacht even terug te zetten naar fabrieksinstellingen 😔 .
Geprobeerd abd via laptop maar kreeg m niet aan de praat .
2 staps verificatie lukt ook niet .
Heeft er iemand misschien in duidelijk Nederlands een uitleg hoe ik dit aan moet pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Johan lens schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:22:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Philips 32pfk6500 , dacht even terug te zetten naar fabrieksinstellingen 😔 .
Geprobeerd abd via laptop maar kreeg m niet aan de praat .
2 staps verificatie lukt ook niet .
Wat lukt er precies niet?
Heb je wel developer/debugging mode (via netwerk) aangezet op de TV?
Daarna zou je moeten kunnen verbinden met het ADB AppControl programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:30

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.