Het probleem
Ik heb een Philips 49PUK7100/12 TV. Enkele dagen geleden stopte het internet. Zowel draadloos als bekabeld werkten niet meer goed. Ik kreeg het niet gerepareerd en besloot om de TV volledig te resetten. Dit heb ik gedaan via menu en dan te kiezen voor fabrieksinstellingen herstellen. Achteraf had ik gevonden dat mijn internet het waarschijnlijk niet meer deed omdat de tijd van de TV ineens verkeerd stond. Anyway daar kwam ik pas later achter.Mijn TV heeft zichzelf opnieuw geinstalleerd. Het probleem is nu dat de Google Play Store ineens Google Play Butik heet en dat ik daarop niet meer kan inloggen. Alle Smart features zijn behoorlijk verouderd en ik kan ze niet updaten omdat ik niet kan inloggen in de Play Store. Telkens als ik de Play Store open krijg ik de melding dat die onverwachts is gestopt.
Ik heb geprobeerd om de TV in andere talen te installeren maar blijf dit probleem krijgen.
Op internet vind ik steeds terug dat ik de cache moet legen. Dat doe ik maar dat blijkt niet te helpen. Ik heb ook geprobeerd eerst de TV te installeren en daarna pas in te loggen bij Google. Ook dat helpt niet.
Ik heb het vermoeden dat de Play Store die erop staat zo oud is dat die het niet meer doet. Ik kan alleen niet handmatig een andere APK installeren want de TV lijkt geen filemanager te hebben die een APK file kan zien. En ja ik heb aangezet dat onbekende bronnen toegestaan zijn.
Op internet is ook te vinden dat ik dan gebruik moet maken van een file manager die ik via de Play Store kan downloaden. De store waar ik dus niet in kan.
Kortom ik heb nu een TV die zichzelf niet kan updaten waardoor alle smart features niet meer werken. Aangezien ik geen TV kijk maar de TV gebruik voor Plex of andere media, is dat behoorlijk vervelend.
Zouden jullie mij kunnen helpen? Of is het mogelijk om een custom rom op de tv te zetten?