Ik heb een poos terug een huis gekocht en sindsdien nog geen onderhoud op de ketel laten uitvoeren of mij uberhaupt druk gemaakt over het bestaan en onderhoud van dat ding. Had ik natuurlijk eerder moeten doen, maar goed. Ik ervaar nu ook wat problemen, veel lucht in de radiatoren en soms geen warm water of pas na het ontluchten van de radiatoren (al een aantal keer gedaan, maar het is vrij snel weer raak). De ketel maakt dan ook allerlei borrelende en sissende geluiden en je hoort een pomp steeds aanslaan enzo. Lijkt me niet helemaal te klinken zoals het hoort iig. Anyway, tijd om dat ding te begrijpen, te onderhouden en bij te vullen enzo. Ook al een onderhoudsabonnement afgesloten vorige maand, maar die firma is zo druk dat ze pas eind januari een keer komen.
Ik snap alleen niet veel van hoe ik dat nu zelf begrijp en aanpak. Er zitten twee kraantjes op de wirwar van leidingen onder de ketel, en ik zie ook 2 meters, waarvan een goed op peil lijkt aan te geven en de ander veel te laag lijkt te staan.
:strip_exif()/f/image/JqYcpux3CCHMyerqzABf2ROM.jpg?f=fotoalbum_large)
Meter (1) lijkt goed op peil te staan, precies in het midden van de groene range. De vulslang lijkt via kraantje (A) ook met deze meter in verband te staan.
Meter (2) lijkt mij veel te laag, en lijkt me verbonden met kraantje (
.
Ik snap het hele stuk met meter 2 en kraantje b niet, in alle instructievideo's om je ketel bij te vullen die ik kan vinden zie ik maar 1 meter en kraantje.
Gezien ik gedoe heb met dat ding lijkt het me dat er iets inderdaad niet goed zit... Help?
Ik snap alleen niet veel van hoe ik dat nu zelf begrijp en aanpak. Er zitten twee kraantjes op de wirwar van leidingen onder de ketel, en ik zie ook 2 meters, waarvan een goed op peil lijkt aan te geven en de ander veel te laag lijkt te staan.
:strip_exif()/f/image/JqYcpux3CCHMyerqzABf2ROM.jpg?f=fotoalbum_large)
Meter (1) lijkt goed op peil te staan, precies in het midden van de groene range. De vulslang lijkt via kraantje (A) ook met deze meter in verband te staan.
Meter (2) lijkt mij veel te laag, en lijkt me verbonden met kraantje (
Ik snap het hele stuk met meter 2 en kraantje b niet, in alle instructievideo's om je ketel bij te vullen die ik kan vinden zie ik maar 1 meter en kraantje.
Gezien ik gedoe heb met dat ding lijkt het me dat er iets inderdaad niet goed zit... Help?