Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Hallo Allemaal,

Ik heb 2 offertes liggen voor zonnepanelen.
12st. Op het dak met ligging op het zuiden.
Zonder enige schaduw plekken.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen met onderstaande panelen en omvormers.
Waar zouden jullie voor gaan?

Graag jullie hulp. Heb hier zelf totaal geen verstand van.

Alvast bedankt voor de moeiteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLgEndvlWog3DbblM12l9QLddpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nntzfzXRZOntjVmoZ85O2IHx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS6FjVyN91Btpf_lpkJSE1O57rc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ROVLWIJc3cqLOTrG8UBPsBXV.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door joepmeloene op 20-12-2020 13:42 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou hoef je er geen verstand van te hebben, maar je zou je wel even in kunnen lezen. Dan was je er al heel snel achter gekomen dat optimizers geen zin hebben als je geen schaduw hebt. Daarnaast zien we offertes graag in prijs per WP.

Tip: bekijk ook eens andere adviestopics. Het is toch wel handig als je weet wat je aanschaft voordat je duizenden euro's over de balk gooit.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jammer dat de prijs van je plaatje is gevallen.
Die sunpower + goodwe ziet er goed uit.
Wel raar dat er een internet kabel aanwezig moet zijn op omvormer lokatie, terwijl ze wifi aanbieden.
Mochten ze ook SMA verkopen, die heeft zowel wifi als ethernet standaard beschikbaar.

Optimizers is niet nodig als je een schaduwloos dak hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-12-2020 14:13 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Al met al willen we rond de 4000kw opwekken. Was inderdaad makkelijk als ik dit er even bij had gezet.

Prijs van de eerste offerte Sunpower/goodwe ligt op een 4150 excl. Btw.

De offerte van Solaredge/luxor ligt op een 4650 excl. Btw.

Alles zal via de Wifi lopen straks. Dus kabel was niet nodig.
Ik heb me zo goed als mogelijk ingelezen. Maar toch blijft het lastig.
Hier op het forum staat ook mega veel...

Zit er nog een risico in qua brand of is dit al bijna niet meer aan de orde?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Brand ontstaat door connectoren die slecht gemaakt zijn, of niet compatible zijn met elkaar.
Dat zegt dus meer over de installateur en zijn kunde dan de gebruikte techniek (stringomvormer)

Ook indak is gevoeliger voor brand, omdat er vaak niets tussen zit, tussen paneel en isolatie.
Met pannendak, is die kans al erg klein.

Lijkt me dat de offerte met de Goodwe prima is.
4150 excl. Btw / 3960 Wp = 1,05 euro per Wp all in

Heb het nog even in sunnydesignweb (kies nieuw project) ingevoerd.
Sunpower P19 = P3

De voorspelling is altijd voorzichtig met sunnydesignweb.
Als je zelf zou willen loggen, dan kan dat eenvoudig met een SMA (en een pi of odroid)
Maar boeit dat niet, dan is een Goodwe ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdMWnH5YSw5-aDR204P28XnCXgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sr4NaSmKwZizuXLFQ29pyld2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXza9JZ27zMwEmcee2dbKPOow70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1EwgjYOWLUzbpV9hH5qeHcm.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 69% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-12-2020 15:13 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09-2024
SolarEdge optimizers zijn inderdaad overbodig als je geen schaduw hebt, tenzij je het leuk vind om per paneel te zien wat ze opbrengen maar daarvoor is het een duur grapje.

Met wat zoekwerk kun je nog wel goedkoper uitkomen qua offertes, ik weet niet waar je in de buurt woont? Voor 12 panelen x 330wp full black panelen met installatie denk ik dat je toch zeker wel 500 euro lager uit kunt komen.

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:47
AUijtdehaag schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:54:
Brand ontstaat door connectoren die slecht gemaakt zijn, of niet compatible zijn met elkaar.
Een vraag uit interesse voor mijzelf, en misschien ook wel voor anderen:
Welke connectoren zouden niet compatibel met elkaar zijn dan? Kun je verschillende (merken) MC3 connectoren combineren of juist niet?

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09-2024
MC4 bedoel je? In theorie werken alle MC4 connectors met elkaar, in de praktijk is dat echter wat anders, daarnaast is er ook nog een verschil volgens welke maatstaven je gaat meten bv, volgens de NEN1010 of wat verzekeraars graag zien. Doorgaans adviseren ze vaak de MC4 connectors te gebruiken van hetzelfde merk als de zonnepanelen omdat dit naadloos aansluit, in de praktijk worden veelal de MC4 connectors van Staubli gebruikt.

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
emot schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:55:
[...]

Een vraag uit interesse voor mijzelf, en misschien ook wel voor anderen:
Welke connectoren zouden niet compatibel met elkaar zijn dan? Kun je verschillende (merken) MC3 connectoren combineren of juist niet?
MC4 is van staubi de rest is dan ook geen MC4 maar MC4 "compatible". echter, volgens welke standaard? welke afwijking, welk materiaal gebruik. Er is dus geen standaard en daarom is het in basis verplicht om conectoren van het zelfde type en fabrikant met elkaar te gebruiken. daar is een "type goedkeuring" op gegeven en op elke andere combi niet.
Omdat mc4 compatible fabrikanten kijken naar staubi acht ik problemen tussen een niet staubi in combi met een staubi kleiner dan de combi tussen niet staubi met een andere niet staubi.
maar er is dus maar 1 echte MC4 connector en dat is die van staubi.
Pagina: 1